Blocket-människor

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
En av mina bilar behöver säljas, men jag drar mig för att lägga ut den på Blocket. KVD vore bekvämare, men samtidigt ger det kanske mindre i plånboken. Att det är en elbil lär inte minska antalet idiotiska frågor...

Tvärtom så sållar det bort alla dårar, kvar finns förhoppningsvis någon påläst akademiker.
 

hitman theswede

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Ort
växjö
Hoj
2007 Yamaha Xt660x
Köpte en husvagn för några år sedan.Killen ville ha 140 000 för den jag hade fått en budget på 100 000 av frun. jag erbjöd honom 100 000 å lovade att var den i det skicket han lovade så fick han pengarna om inte så åker jag hem. Han sa om jag fick den för det priset så tänkte han inte städa den å det var okej med mig.
Husvagnen var i bra skick någon repa här å där men det går man räkna med på beg saker. har inga problem att pruta per telefon mina pengar mitt val å vill folk inte ha prut per telefon okej med mig då ringer jag nästa.
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
En av mina bilar behöver säljas, men jag drar mig för att lägga ut den på Blocket. KVD vore bekvämare, men samtidigt ger det kanske mindre i plånboken. Att det är en elbil lär inte minska antalet idiotiska frågor...
Kåmpiss, elbil e inte bra. Massa batterier o bilen funkar inte så länge o behöver elsladd o battrierna säkert dålig.
Bästa pris kåmpis, du får 5.000 SEK snabb affär.
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Ot

Haha en utav dom bästa trådarna på länge :D :hihi :rofl
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Kåmpiss, elbil e inte bra. Massa batterier o bilen funkar inte så länge o behöver elsladd o battrierna säkert dålig.
Bästa pris kåmpis, du får 5.000 SEK snabb affär.
Jag tror snarare jag får frågor om den drar olja och när kamremmen är bytt...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Kan du tänka dig något värre än en "påläst" akademiker? :va

Absolut. Det verkar bara vara personer med eftergymnasial utbildning som klarar de mest fundamentala uppgifter i livet, som att komma i tid till bokade möten, har klar finansering för det tilltänkta objektet och inte släpa med sig fyra däcksparkande kompisar.

Många som "hör av sig på blocket" vill jag inte ens släppa in i huset.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Absolut. Det verkar bara vara personer med eftergymnasial utbildning som klarar de mest fundamentala uppgifter i livet, som att komma i tid till bokade möten, har klar finansering för det tilltänkta objektet och inte släpa med sig fyra däcksparkande kompisar.

Många som "hör av sig på blocket" vill jag inte ens släppa in i huset.

Låter som en sund samhällssyn. :tummenupp
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Låter som en sund samhällssyn. :tummenupp

Ja väldigt sund. Det tar inte många minuter efter man satt ut en blocketannons tills dess att man tappar tron på människan som ras. Utgår man från den bistra sanningen, att de flesta människor är på gränsen till efterblivna så slipper man det mesta av indignationen.

Detta gäller främst i Blocketsammanhang då.
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Generellt sett har jag nog haft tur.
Har sålt en hel del på blocket och upplever inte så mkt problem. Javisst finns det de som prutar 50% på osett objekt fastän jag skrivit "fast pris" i annonsen men jag är medveten om det och svarar dem artigt tillbaka att sorry men det är begärt pris som gäller och så är det bra med det.

Motorcyklar är det sällan stolpskotten hör av sig på utan upplever det som de allra flesta är seriösa.

Har sålt en del billiga bilar men då äldre Saabar och det verkar som klientelet som det talas om i tråden inte är intresserade av dessa. Kanske annat om man vill sälja en Toyota till billig peng.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja väldigt sund. Det tar inte många minuter efter man satt ut en blocketannons tills dess att man tappar tron på människan som ras. Utgår man från den bistra sanningen, att de flesta människor är på gränsen till efterblivna så slipper man det mesta av indignationen.

Detta gäller främst i Blocketsammanhang då.

Nåja, puckon finns det ju gott om, men såpass många högskole- & universitetsexaminerade individer har jag i förlängda släkten, och även påträffat i arbetslivet, så att jag är beredd att påstå att även om de kanske kommer i tid till möten, så kan även de ha problem med vad jag anser fundamentala uppgifter.
Till exempel att byta lampa i köket, att hantera en diskmaskin, utföra simpel addition, läsa en ritning, eller navigera till & ifrån en okänd plats denne vill/behöver besöka... :glömdet
 

alex!

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Malmö
Hoj
Triumph Street Triple R
När man säljer något på blocket det är då man träffar på alla möjliga idioter som man aldrig annars träffar.

Men jag är själv ute efter att köpa en begagnad hoj på blocket, måste säga att det inte är helt lätt! Väldigt mycket över priser just nu.

För att inte ödsla varken min eller säljarens tid så är jag ganska öppen med vad jag är villig att betala innan jag åker för att titta på en motorcykel.

Finns inget värre än när man själv skall sälja något och sätter av en halv söndag för att visa en bil eller motorcykel för att sedan få ett skambud som är orimligt
 

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Umeå
Hoj
BATBIKE
Nåja, puckon finns det ju gott om, men såpass många högskole- & universitetsexaminerade individer har jag i förlängda släkten, och även påträffat i arbetslivet, så att jag är beredd att påstå att även om de kanske kommer i tid till möten, så kan även de ha problem med vad jag anser fundamentala uppgifter.
Till exempel att byta lampa i köket, att hantera en diskmaskin, utföra simpel addition, läsa en ritning, eller navigera till & ifrån en okänd plats denne vill/behöver besöka... :glömdet

Vi vet ju att man inte avslutar meningar med tre punkter på korrekt svenska också... :rofl
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top