Blocket-människor

Täppas

Guest
Nåja, puckon finns det ju gott om, men såpass många högskole- & universitetsexaminerade individer har jag i förlängda släkten, och även påträffat i arbetslivet, så att jag är beredd att påstå att även om de kanske kommer i tid till möten, så kan även de ha problem med vad jag anser fundamentala uppgifter.
Till exempel att byta lampa i köket, att hantera en diskmaskin, utföra simpel addition, läsa en ritning, eller navigera till & ifrån en okänd plats denne vill/behöver besöka... :glömdet

Bättre ett rätt än alla fel :pragmatisk
 

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Umeå
Hoj
BATBIKE
Men är framförallt världsledande på att göra enkla saker besvärliga. :nicka

Kan tycka din generalisering är dålig. Haft problem med folk utan högskoleutbildning och dom med.

Folk som inte kan stava, komma i tid, hålla en trevlig ton och som bjuder halva priset på det jag säljer brukar jag inte bemöda mig att höra av mig till. Högskoleutbildning eller inte.

Skriver aldrig telefonnumret heller på blocketannonser längre. Då slipper man alla dryga idioter och kan sortera bort alla oseriösa vid mailkontakt.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kan tycka din generalisering är dålig. Haft problem med folk utan högskoleutbildning och dom med.

Folk som inte kan stava, komma i tid, hålla en trevlig ton och som bjuder halva priset på det jag säljer brukar jag inte bemöda mig att höra av mig till. Högskoleutbildning eller inte.

Skriver aldrig telefonnumret heller på blocketannonser längre. Då slipper man alla dryga idioter och kan sortera bort alla oseriösa vid mailkontakt.

:glömdet
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Det är lite olika det där. "Seriösa ringer." Eller denna jag såg nu "Endast telesvar orkar inte med meningslösa konversationer via mail."

Själv mailar jag nästan alltid vid första kontakt. Frågor om objektet eller bara fråga om tid och adress. Säljaren kan välja att svara via mail eller telefon. Prutar aldrig innan och sen dyker jag alltid upp som avtalat.
Jag har aldrig haft något problem.
En säljare i Arvika skulle till Södertälje en vecka senare.
En säljare i Bollnäs hade en polare uppe som bodde granne med mig.
En säljare i Helsingborg skulle till Huddinge så han kom hem till mig.
Jag köpte en hoj i Eskilstuna och hyrde släp. Då är det svårprutat. :D Men han var hemma och hojen fanns kvar.

Jag har å andra sidan aldrig annonserat på blocket så den sidan har jag aldrig sett.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag skulle vilja ha en nödslaktspatrull som besöker folk som inte tar bort sina annonser när objekten är sålda. Det händer lite väl ofta att jag försöker få fatt i någon som visar sig ha sålt ett objekt långt innan jag hittar annonsen. Jag kan förstå att man inte har möjlighet att ta bort annonsen i samma sekund som man säljer, men flera timmar ska det fan inte behöva gå.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Det fattar inte jag heller. Att ta bort annonsen är ju ett ganska fint in your face! Till alla idioter som slösade ens tid utan att ge något
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
För att gå halvt "on topic" så håller jag på att förgås av det faktum att det inte finns några hojar på blocket!!

Är det verkligen såhär varje vinter? Jag brukar ha köpt minst 3 st objekt vid det här laget. Jag har fan abstinens, snart köper jag vad som helst.

Udda, roliga halvgamla hojar för 10-20 tusen lyser helt med sin frånvaro:4skrika
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag skulle vilja ha en nödslaktspatrull som besöker folk som inte tar bort sina annonser när objekten är sålda. Det händer lite väl ofta att jag försöker få fatt i någon som visar sig ha sålt ett objekt långt innan jag hittar annonsen. Jag kan förstå att man inte har möjlighet att ta bort annonsen i samma sekund som man säljer, men flera timmar ska det fan inte behöva gå.

Håller me... Jävligt irriterande när man ringer å säljaren säger att den vart såld förra veckan... Å frågar man sen varför annonsen är kvar blir han typ sur...
Själv tar jag bort direkt eller ändrar i annonsen om den innehåller flera detaljer... Onödigt att få fråger på någe som inte finns längre..
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Jag har även varit med om att över EN VECKA efter att jag har tagit bort annonsen, fått telefonsamtal med skambud... Finns det människor som har ett litet anteckningsblock där de skriver upp annonstext och telefonnummer på hojannonser de tänker skambuda på?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag har även varit med om att över EN VECKA efter att jag har tagit bort annonsen, fått telefonsamtal med skambud... Finns det människor som har ett litet anteckningsblock där de skriver upp annonstext och telefonnummer på hojannonser de tänker skambuda på?

Det där jag har också varit med om, vafan liksom?
 

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Umeå
Hoj
BATBIKE
Det är lite olika det där. "Seriösa ringer." Eller denna jag såg nu "Endast telesvar orkar inte med meningslösa konversationer via mail."

Själv mailar jag nästan alltid vid första kontakt. Frågor om objektet eller bara fråga om tid och adress. Säljaren kan välja att svara via mail eller telefon. Prutar aldrig innan och sen dyker jag alltid upp som avtalat.
Jag har aldrig haft något problem.
En säljare i Arvika skulle till Södertälje en vecka senare.
En säljare i Bollnäs hade en polare uppe som bodde granne med mig.
En säljare i Helsingborg skulle till Huddinge så han kom hem till mig.
Jag köpte en hoj i Eskilstuna och hyrde släp. Då är det svårprutat. :D Men han var hemma och hojen fanns kvar.

Jag har å andra sidan aldrig annonserat på blocket så den sidan har jag aldrig sett.

Håller med. Vilken idiot som helst klarar väl att hålla igång ett mailkonto. Ofta så har man tre frågor som avgör om objektet är intressant eller inte (ofta så beror det på information som saknas i annonsen).
-

Nä...
Klart vi "upptäckte" ordet ju. Det används ju nästan hela ti´n ba´ ! :tummenupp

/H

:)
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Jag har även varit med om att över EN VECKA efter att jag har tagit bort annonsen, fått telefonsamtal med skambud... Finns det människor som har ett litet anteckningsblock där de skriver upp annonstext och telefonnummer på hojannonser de tänker skambuda på?
Man kan skriva ut annonssidan och lägga papperet under "intressant".
Så köpte jag en husbil i mitten januari, när annonsen var borta..
 

Haunted

U'll never catch me alive!
Gick med
14 Aug 2012
Ort
Nybro
Hoj
Gixxer1000
Hade några helt nya och oanvända universal-slip-on's ute för försäljning en gång och blev då kontaktad utav vad jag misstänker var samma person med en fetisch att störa hederligt folk och som då ställde ungefär likvärdiga frågor via e-mail mellan två till sex gånger per dag: Passar dom på en NC700?, Passar dom på en KTM 125 EXC 2009?, Passar dom på en ZX9R 1995? Är det hål rakt igenom? Är det dämpning i dom? Vad är det för omkrets? Låter dom mycket? Vad väger dom? Jag är mycket intresserad m.m.

All data angående mått m.m. fanns tydligt beskrivet i annonsen med många och tydliga bilder, samt att dessa var nya och oanvända. Bad personen att ringa mig istället då jag tyckte att detta var smidigare trots att jag misstänkte att detta var någon dåre, men samtidigt så kan det ju ha varit en kund, men icke något samtal eller svar. Fick dessa sålda efter en vecka med lite vinst till en annan.

Att det var en "kompis" som roade sig på min bekostnad har jag svårt att tro då jag inte skrivit ut mitt namn, samt använt Blocket-telefonen, d.v.s. kontantmobilen som endast används vid Blocket-annonsering.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Håller med. Vilken idiot som helst klarar väl att hålla igång ett mailkonto. Ofta så har man tre frågor som avgör om objektet är intressant eller inte (ofta så beror det på information som saknas i annonsen).


:)

Jo, det är ju inte direkt så att det är en intellektuell barriär att ha endera telefon eller mail nuförtiden. Men, det är mycket mer irriterande (för mig) när folk ringer alla tider på dygnet och ställer korkade frågor än när de mailar. Lättare att ignorera dumjävlar mailledes. :hihi
Nuförtiden har jag iofs telefonen på ljudlös, så jag varken hör eller känner när det ringer. :hihi
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
"Lånad mail" kan vara ett av de dummaste sakerna folk skriver.

Hur fan kan man undgå att inte ha en mail?

Om du inte heter Ester och är 85år så SKA du ha en mail.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top