Blocket igen (man blir trött...)

skoteridioten skrev:
Inget konstigt med en sexa som kostar 50' papp..
Tror däremot att vi inte får se några Rettor för de summorna i framtiden, lite skillnad på hoj där.. :)

Edit: Du hatar moppefuckon, men du uppträder som ett själv.. ;)

Bah, det ska jag ta bort från avataren... jag blev bara lite arg på ett innan. Han påstod nämligen att crossen hans minsann inte behövde någon fugge för den var så snabb :)
Moppefuckon har väl de flesta varit, om inte så ville de innerst inne :tungan
 
Last edited:
Raritet

Här har ni en riktig raritet!:

BSA Sloper 350cc 1930. En av få med originalmonterade dubbla pipor.
ca 6 kända kvar i VÄRLDEN.

Till salu för 75,000kr om någon är intresserad. Finns dock ingen prutmån på det.

Matchande motor/ramnummer så klart.
 

Bifogat

  • Sloper liten jpg.jpg
    Sloper liten jpg.jpg
    71.7 KB · Visningar: 122
erik skrev:
...

En R1 -98 i toppskick kanske är värd liknande om 25 år...

Det är väl en raritet redan nu ?
dom som finns e väl antingen skrapade, vurpade eller totalskrotade :lol

sällan man ser en 98 i nyskick.. 99:or finns det ju gott om
 
Hur kan man begära 130000 och mer för en ny, massproducerad och livsfarlig hoj i dagsläget?
 
Besserwisser skrev:
Denna CBX skulle jag ledigt betala 50.000 för.
Ljudet vid fulla varv på en CBX med 6-1 Lasersystem är helt otroligt. Får man inte ståpäls då så vet jag inte när man ska få det :tuttar :yoparty

:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :fyllisar
En som förstår meningen med Honda CBX :tummenupp
 
Det kan ju också vara så att hans fru vill att han ska sälja bågen. MEn hon har noll koll så han sätter ett gravt överpris vilket leder till att ingen köper hojjen, tyvärr... Vet folk som gjort så med dragracebilar :hihi
 
Klassiker

En CBX är en alldeles speciell klassiker.....några av oss minns säkert
hur HONDA totaldominerade roadracingen i mitten på -60 talet.
Och CBX'ens motor är baserad direkt på den motor som var basen
i HONDA's satsning då.
I princip så är det bara vattenkylningen på dagens hojar, insprut borträknat,
som skiljer CBX'ens motor från dagens radfyror.
Javisst ja...den har 6 cylindrar.
En annan av HONDA's klassiker är ännu dyrare, och äldre......CB750 -69/70
med sandgjutet motorblock, där får man slanta det dubbla för en riktig "pärla",
på "Mobile" så gick en sån för 13500 euro ifjol. Många exporteras tillbaka till
Japan, till samlare där.
En annan Honda klassiker är CB750 automatväxlade variant...en sån i orginal-
skick kostar så där en 75'-90.000:-.

Och med det kan man konstantera att köpa en HONDA...är alltid RÄTT!

KentW
 
Besserwisser skrev:
Denna CBX skulle jag ledigt betala 50.000 för.
Ljudet vid fulla varv på en CBX med 6-1 Lasersystem är helt otroligt. Får man inte ståpäls då så vet jag inte när man ska få det :tuttar :yoparty
Fasen vad härligt det hade vart och ha en sådna klassiker ståendes i ett fingarage och ta ut på söndagar med udda datum och 25,6 plusgrader varje skottår. :D
Man hade ju vart sjukt rädd för att skrota en sån maskin, brutal hoj med brutalt ljud!
//Tobbe
 
Besserwisser skrev:
Denna CBX skulle jag ledigt betala 50.000 för.
:yoparty

Höll på att få Köpa loss en precis likadan hoj för 15000:- för ett par år sedan :tungan
Men i sista stund ångrade hans FRU sig. :huvet (dom hade köpt den ny -79)
Den var ju dock inte lika fin men helt komplett men lite solblekt lack
 
tobbeviking skrev:
Fasen vad härligt det hade vart och ha en sådna klassiker ståendes i ett fingarage och ta ut på söndagar med udda datum och 25,6 plusgrader varje skottår. :D
Man hade ju vart sjukt rädd för att skrota en sån maskin, brutal hoj med brutalt ljud!
//Tobbe
Jo men 6-1 system så är man så nära ljudet från en F1-bil man kan komma på gata :tummenupp
 
Nexor skrev:
RARITET? Det är min DT också, vafan det är mina amigadisketter med! Inte fan kan man ta hutlösa priser på skrot bara för det? Jag skulle gärna vilja prata vett med dem som ringer på annonsen, om det nu är ngn. Hade jag haft pengarna tror jag de flesta vet vad jag INTE hade satsat dem på... :tungan
Folk pröjsar bra för kvalitetshojar vet du väl
 
För den som inte vet hur en CBX låter så kommer här en liknelse:
En gammal BMW 323 (sån där bumse med 4 hjul) med hyvelbänk (dvs raksexa) och ett lite öppnare avgas. Tänk er en sån som tokdras iväg vid ett rödljus. Låter inte det gött? Ungefär så låter en CBX när man kör relativt lugnt och städat. Resten får ni räkna ut själva. :tummenupp

Edit: Den gamla CBX:en här ovan var fin. :tummenupp Såna är ofta dyrare än de nyare Pro-Linkmodellerna (som tråden handlar om). Antagligen därför att de äldre är "the Original" så att säga.
 
Skulle lätt ge 50 kkr för en cbx i bra skick. Träffa en kille på en Cbx i sommras måste säga att motorn är kunglig. Borde dock utrustas med en bredlast skylt. :tummenupp
 
Lite kuriosa..
Här i Södertälje rullar det en gml CBX med turbo på. zx9an sving och inverterad gaffel...
Riktigt ratbike... :yoparty
Om jag mins rätt så var det 180 kusar på slangen på den...
:yoparty
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top