Min polare köpte precis en buell 1125R som stått som demohoj från en mc-handlare i norrland precis (kanske avslöjar vilka de är senare, han har inte bråkat klart med dem) och reagerade tyvärr inte när de läste upp det som gjorts på hojen under tiden som demohoj. Det han borde ha reagerat på var att de bytt batteri på den, en hoj som gått ca 90 mil. Men det gjorde han inte och tyckte 95 lax var ett klipp på en hoj som kostar 134 lax ny.
knappt en vecka efter att ha fått den levererad laddar hojen ur sig under natten pga el-läckage någonstans och hojen e tokdöd. Det är då han minns att de sagt att de bytt batteriet - det är något fel i elsystemet och det är något de känt till när de sålt hojen till honom.
när han väl ringer dem får han inte tala med säljaren som sålde hojen till honom utan någon annan kille som bara hänvisar till hojens fabriksgaranti och att närmaste HD-center får ta hand om det. så han ringer HD-centret i Sthlm/Sätra som säger att detta är rätt vanligt, att mc-handlare säljer iväg demohojar som har diverse fel som de antingen inte vill eller har tid att ta itu med och hellre väljer att bli av med snabbt och billigt. HD-center säger även att detta är förjävligt för dem själva för att när det ska fixas saker på fabriksgarantin så har buell (och kanske HD?) bestämda summor på vad en viss lagning eller ett visst arbete får kosta, något som oftast inte alls stämmer med vad det kostar att fixa detta hos en auktoriserad HD-verkstad i Sverige vilket självklart leder till att de förlorar pengar på det och inte jättegärna tar emot hojarna.
men nu har HD-centret iaf gått med på att hjälpa polaren men vet inte när de kommer ha tid till att ta itu med hojen. problemet ligger i att vi drar på en månads mc-resa nästa vecka och på måndag ska hojarna skickas till sydvästra tyskland med lastbil, det är j*vligt snart så han riskerar bli utan hoj nu när vi ska åka!
ett el-problem mc-handlaren i norrland känt till men hållit tyst om för att bara snabbt bli av med hojen. något som nu skapat ett enorm dilemma och problem för han och oss inför resan. inte helt jävla ok!
så jag undrar lite om det finns något man kan göra? även eventuellt i juridisk väg. polarn e rasande och har t.o.m. tänkt tanken om det går att stämma dem eller iaf hota dem med detta? eller om det finns några andra vägar att gå? för vi båda tycker att de borde ta ansvar för detta då de uppenbarligen känt till problemet då de sålt honom hojen och se till att någon verkstad i Sthlmstrakten löser problemet omgående.
knappt en vecka efter att ha fått den levererad laddar hojen ur sig under natten pga el-läckage någonstans och hojen e tokdöd. Det är då han minns att de sagt att de bytt batteriet - det är något fel i elsystemet och det är något de känt till när de sålt hojen till honom.
när han väl ringer dem får han inte tala med säljaren som sålde hojen till honom utan någon annan kille som bara hänvisar till hojens fabriksgaranti och att närmaste HD-center får ta hand om det. så han ringer HD-centret i Sthlm/Sätra som säger att detta är rätt vanligt, att mc-handlare säljer iväg demohojar som har diverse fel som de antingen inte vill eller har tid att ta itu med och hellre väljer att bli av med snabbt och billigt. HD-center säger även att detta är förjävligt för dem själva för att när det ska fixas saker på fabriksgarantin så har buell (och kanske HD?) bestämda summor på vad en viss lagning eller ett visst arbete får kosta, något som oftast inte alls stämmer med vad det kostar att fixa detta hos en auktoriserad HD-verkstad i Sverige vilket självklart leder till att de förlorar pengar på det och inte jättegärna tar emot hojarna.
men nu har HD-centret iaf gått med på att hjälpa polaren men vet inte när de kommer ha tid till att ta itu med hojen. problemet ligger i att vi drar på en månads mc-resa nästa vecka och på måndag ska hojarna skickas till sydvästra tyskland med lastbil, det är j*vligt snart så han riskerar bli utan hoj nu när vi ska åka!

ett el-problem mc-handlaren i norrland känt till men hållit tyst om för att bara snabbt bli av med hojen. något som nu skapat ett enorm dilemma och problem för han och oss inför resan. inte helt jävla ok!

så jag undrar lite om det finns något man kan göra? även eventuellt i juridisk väg. polarn e rasande och har t.o.m. tänkt tanken om det går att stämma dem eller iaf hota dem med detta? eller om det finns några andra vägar att gå? för vi båda tycker att de borde ta ansvar för detta då de uppenbarligen känt till problemet då de sålt honom hojen och se till att någon verkstad i Sthlmstrakten löser problemet omgående.