wonderwizard
Tjuvjägare
Jag har en R1 2016
i fram & bak originalblinkers sitter det led (ovisst watt antal & ohm)
nu har jag tagit bort backspegel/framblinkers & monterat sekventiella blinkers i mina DRL
fram funkar det skitbra & är snyggt, men bak blinkar originalen fort, likaså i panelen
och förstår att det är belastningen som blir fel.
om jag lägger till (paralellkopplar) en 5w5 lampa, så blinkar min DRL som vanligt, mina bakblinkers saktar ner & panelen blinkar som den skall
så min fråga är.. kopplar jag in nedan, blir allt bra då ?
Alternativet som ersätter glödlampa: 5 watt / 30 ohm
www.hojstyling.se
hoppas någon e en jäkel på el... så jag slipper alla som gissar.. och jag lägger pengarna i sjön.. .... IGEN
Ps. Nej, det går inte att byta blinkersrelä till ett för LED, då det inte är ett separat relä, utan är inbyggt i instrumenteringen
i fram & bak originalblinkers sitter det led (ovisst watt antal & ohm)
nu har jag tagit bort backspegel/framblinkers & monterat sekventiella blinkers i mina DRL
fram funkar det skitbra & är snyggt, men bak blinkar originalen fort, likaså i panelen
och förstår att det är belastningen som blir fel.
om jag lägger till (paralellkopplar) en 5w5 lampa, så blinkar min DRL som vanligt, mina bakblinkers saktar ner & panelen blinkar som den skall
så min fråga är.. kopplar jag in nedan, blir allt bra då ?
Alternativet som ersätter glödlampa: 5 watt / 30 ohm

R&G - Motstånd Micro till Miniblinkers i LED - Hojstyling.se
Små motstånd för att förhindra snabb blinkersintervall vid montering av t.ex. LED-blinkers. Resistorer som ger rätt blinkersintervall vid byte från MC-blinkers med glödlampa till LED.

hoppas någon e en jäkel på el... så jag slipper alla som gissar.. och jag lägger pengarna i sjön.. .... IGEN
Ps. Nej, det går inte att byta blinkersrelä till ett för LED, då det inte är ett separat relä, utan är inbyggt i instrumenteringen
Last edited: