Bling Rockets...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tänkte att vi skulle samla på oss en tråd med bilder på Bling Rockets.
Ni vet den där amerikanska stilen med långa svingar, feta däck och mycket bling.

Denna tråd kommer nog att bli ganska bespottad, men förtjänar ändå att finnas till.
Det är lite grann som med tyskfighters. De finns där, vissa snygga, vissa vedervärdiga och knappast optimerade för snabb körning på bana, men ändå lite coola på sitt udda sätt.

Jag börjar med en, enligt mig cool, R1 från 2008.

Bifogat

• Bling_1.jpg
    Bling_1.jpg
    171.8 KB · Visningar: 763
  • Bling_1_1.jpg
    Bling_1_1.jpg
    163.9 KB · Visningar: 533
Även om jag kräktes i munnen och svalde precis måste jag ge skaparen att avgasrören är ganska snygga i sann MV-anda.

Men som oftast brukar jag bara undra varför? Dragracing?

Dragracing, nja troligtvis inte.
Mestadels är väl skälet för att man kan och alltid retar det någon.
Sen om det är smakfullt är väl ibland tveksamt, även om vissa varianter är mera lyckade.

Jahaja. Jag är för gammal nu för tiden att bli uppretad på att folk fördärvar deras maskiner. Är de lyckliga så blir jag lycklig... :)

Visst, alla har ju sin egen smak men jag fattar verkligen inte det här... kan inte nån hjälpa mig att förstå varför ska man ta en cykel som är byggd för att gå snabbt runt en bana och göra om den till nåt som inte går att svänga??

Det är ju som att sätta feta framdäck på en dragster så den ska vara bättre i kurvor...

Yamaha R1 med lite för fett bakdäck :D

Bifogat

• Bling_4.jpg
    Bling_4.jpg
    56.8 KB · Visningar: 261
  • Bling_4_1.jpg
    Bling_4_1.jpg
    140.3 KB · Visningar: 311
  • Bling_4_3.jpg
    Bling_4_3.jpg
    123 KB · Visningar: 274
  • Bling_4_2.jpg
    Bling_4_2.jpg
    137.5 KB · Visningar: 318
Gixxer med lite längd...

Bifogat

• Bling_5_3.jpg
    Bling_5_3.jpg
    95.3 KB · Visningar: 145
  • Bling_5_2.jpg
    Bling_5_2.jpg
    137 KB · Visningar: 163
  • Bling_5_1.jpg
    Bling_5_1.jpg
    193.8 KB · Visningar: 182
  • Bling_5.jpg
    Bling_5.jpg
    233.8 KB · Visningar: 150
Lite mera blandade.
Sen ok att man gillar färgen gul men va fan....

Bifogat

• Bling_6.jpg
    Bling_6.jpg
    122.2 KB · Visningar: 168
  • Bling_6_1.jpg
    Bling_6_1.jpg
    123.9 KB · Visningar: 167
  • bling_6_2.jpg
    bling_6_2.jpg
    111.9 KB · Visningar: 167
  • bling_6_3.jpg
    bling_6_3.jpg
    92.3 KB · Visningar: 233
Visst, alla har ju sin egen smak men jag fattar verkligen inte det här... kan inte nån hjälpa mig att förstå varför ska man ta en cykel som är byggd för att gå snabbt runt en bana och göra om den till nåt som inte går att svänga??

Det är ju som att sätta feta framdäck på en dragster så den ska vara bättre i kurvor...

Sporthojar är just de snabbaste hojarna du kan få även rakt fram, är det inte lite dumt att köpa en streethoj och börja vässa motorn för flera tusen för att ha en lika snabb hoj som en sportis? Sänk, lite längre sving = vips så har du en hoj du kan dumpa kopplingen på och få banzai starter, det fyller en funktion. Jag är ingen dragrace förespråkare men det här stuket fyller definitivt en funktion även om de inte kör strippen, möjligheten finns där iaf. Det är som att äga en sporthoj och köra den på gatan, varför i HELVETE ska man vilja göra det? Mest opraktiska cykeln man kan ha för gata.

Varför måste svenskar vara så j*vla överlägsna i sitt tankesätt osv, vi är bäst, vi kan mest, vi kör bäst, jänkarna kan inte ett skit. Hade man bildat en uppfattning om jänkarna av att läsa på sh så hade jag trott att precis alla jänkare är stendumma posörer som gillar att köra rakt fram.

Själv hade jag aldrig gjort så på min hoj för att jag gillar att svänga, inte köra rakt fram, men hade gärna velat äga en sådan hoj (men då måste jag ha en svängduglig cykel vid sidan om ). De är ju skitläckra, och det är faktiskt coolt att dumpa kopplingen och rita i tvåans växel i 120 + blås.

Några fler...

Bifogat

• bling_7_4.jpg
    bling_7_4.jpg
    121.5 KB · Visningar: 293
  • bling_7_3.jpg
    bling_7_3.jpg
    118.9 KB · Visningar: 147
  • bling_7_2.jpg
    bling_7_2.jpg
    106.2 KB · Visningar: 155
  • bling_7_1.jpg
    bling_7_1.jpg
    87.6 KB · Visningar: 156
  • Bling_7.jpg
    Bling_7.jpg
    71.2 KB · Visningar: 158
  • bling_7_5.jpg
    bling_7_5.jpg
    156.8 KB · Visningar: 400
Sporthojar är just de snabbaste hojarna du kan få även rakt fram, är det inte lite dumt att köpa en streethoj och börja vässa motorn för flera tusen för att ha en lika snabb hoj som en sportis? Sänk, lite längre sving = vips så har du en hoj du kan dumpa kopplingen på och få banzai starter, det fyller en funktion. Jag är ingen dragrace förespråkare men det här stuket fyller definitivt en funktion även om de inte kör strippen, möjligheten finns där iaf. Det är som att äga en sporthoj och köra den på gatan, varför i HELVETE ska man vilja göra det? Mest opraktiska cykeln man kan ha för gata.

Varför måste svenskar vara så j*vla överlägsna i sitt tankesätt osv, vi är bäst, vi kan mest, vi kör bäst, jänkarna kan inte ett skit. Hade man bildat en uppfattning om jänkarna av att läsa på sh så hade jag trott att precis alla jänkare är stendumma posörer som gillar att köra rakt fram.

Själv hade jag aldrig gjort så på min hoj för att jag gillar att svänga, inte köra rakt fram, men hade gärna velat äga en sådan hoj (men då måste jag ha en svängduglig cykel vid sidan om ). De är ju skitläckra, och det är faktiskt coolt att dumpa kopplingen och rita i tvåans växel i 120 + blås.

Hur tolkar du det jag skrev som att jag dumförklarar jänkarna? det enda jag skrev var att jag inte förstår mig på grejen... nog finns det säkert många där borta i Amerikas som inte är posörer och verkligen gillar att använda sina hojar, tror bara inte att merparten på dom här bilderna hör till den skaran.

Ok, dom är byggda för maximal acceleration.
Visst kan jag också förstå att det är kul att ha en hoj som går fort rakt fram vid rödljusen. Men hade jag verkligen velat steka folk vid rödljusen så hade jag köpt mig en V-max.

Inte vet jag om sporthojar är så opraktiska vid gatkörning som du påstår, allt handlar väl om hur man kör med cykeln?
Om man gillar att fisa runt och lukta på blommorna så är väl en virago från -95 bland det mest praktiska man kan ha, men om man gillar att piska småvägar med hög hastighet så är väl inte en sporthoj så opraktisk egentligen?

Oh fy fan vilka öden dom stackars hojjarna mött. Ring norrmannen som gnällde på "svenska" gafflar!!!!!:D
De har åtminstånde inte billiga krashkåpor från Kina ihopsatta med buntband efter första bandagen. :tungan

Jag tror hela företeelsen handlar om en vilja att modifiera sin hoj och sticka ut från mängden.

Varför skaffar man t.ex. snygga aluminiumfälgar till sin bil ?
Är det för att den blir snabbare, får bättre väghållning, väger mindre?
Nä, för 99% av fallen är det för att den ser snyggare ut enligt ägaren.
Man vill sticka ut ur mängden helt enkelt.

Sen skall man inte glömma att fordon kan ha annat än rent bruksvärde också. En ren sporthoj är ju till för att köra runt snabbt på en bana, inget annat. Men ändå så rullar majoriteten av sporthojarna på allmän väg och det är därför att de har ett värde, för ägaren, som sträcker sig utanför det specifierade ändamålet.
T.ex. posörfaktorn i att äga den senaste, snabbaste, starkaste sporthojen osv.

De har åtminstånde inte billiga krashkåpor från Kina ihopsatta med buntband efter första bandagen. :tungan

Repiga och halvrisiga lätt krashade Kinakåpor är så rätt det bara kan bli på en sporthoj. Då ser man att det inte är en puts b*g som äger hojen, utan någon som faktiskt brukar hojen och använder den på det sätt den byggdes för att brukas (eller som i mitt fall så är man bara djävligt kass på att köra :död ).

Lite mer OnT, men förmodligen lite OT iaf, hoppas jag inte blir hängd nu, men om vi ändå snackar förlängda svingersfordon så tycker jag jänkarna har fått det om bakfoten, ska man förlänga svingen kan man likväl göra det på något utan rejsambitioner:

4697_scooters-4b77ac3d09234.jpg

scooter_37.jpg

26484-yamaha_majesty_4d9.jpg

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...