Jag har inget emot "genren" egentligen - som en skön blandning av mekaniskt kunnande och konstnärsskap, men personligen gillar jag mer när dom pimpar hojar som Super Blackbird och Hayabusa. Dom hojarna är ju tänkta i första hand som snabba touringcyklar. Tror faktiskt att det är ganska bekvämt att åka långt på en hoj med förlängd sving, fjädringen borde bli mjukare med längre hjulbas.
Men en R1 eller S1000RR med superlång sving känns lite som detta:
Av samma skäl tyskarna bygger tyskfighters av sina hojar.
För att stå ut från mängden.
Det finns ju de som modifierar sina hojar för att köra snabbare/bättre, sen finns de dom som modifierar för att synas. Fenomenet har ju funnit inom glidarvärlden länge och det är väl dags att den kommer till resten av hojvärlden också.
Raceputtarna behöver inte vara oroliga, de kan fortsätta montera krashpuckar och byta ut sina orginalkåpor mot dåligt lackerade glasfiberkåpor i framtiden också.