Blata-kopia drygt 35hästar!!!

jompe4

blata kopia drygt 30 hp
Gick med
20 Aug 2003
Ort
hörby
Hoj
Under konstruktion
fahrenheit skrev:
När händer detta då? Vill se film!!


Ber väldigt mycket om ursäkt till alla som ät intresserade. Anledningen till att inte ni ser vad som händer är pga många nyheter på minimoton. Jag håller dessutom på att färdigställa den med ny sving, andra bromsar osv...

Lovar däremot att så fort nya filmer eller bilder finns, kommer dessa att finnas er tillhanda.

Projektet lever i allra högsta grad!

Mvh Joakim
 

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Kalmar
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
:Bugar till den varelse som kan utnyttja detta :cdevil
 

jompe4

blata kopia drygt 30 hp
Gick med
20 Aug 2003
Ort
hörby
Hoj
Under konstruktion
Det är tråkigt att inte få dela med sig av sitt monster, men här kommer en bild på den nya svingen. Dock inte helt färdig, men det syns hur den kommer att se ut. Fördelarna med denna är att den är lättare, mer hållfast, enklare(vad gällande kedjedemontering och justering) samt att där är ett lite flex i den. Dessutom enligt mig kanske inte lika viktigt, men trevligare att titta på, Eller?

MvH Joakim
 

Bifogat

  • Nyasvingen1small.JPG
    Nyasvingen1small.JPG
    107 KB · Visningar: 299

Krulos

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Kinna
Hoj
Kawasaki KX500 -93
J*lkar vilket monster ;)

Svingen ser bra gjort ut! Hoppas att det kommer fler filmer =)

Mycket bra gjort :tummenupp
 

jompe4

blata kopia drygt 30 hp
Gick med
20 Aug 2003
Ort
hörby
Hoj
Under konstruktion
Krulos skrev:
J*lkar vilket monster ;)

Svingen ser bra gjort ut! Hoppas att det kommer fler filmer =)

Mycket bra gjort :tummenupp

Det kommer både bilder och filmer. Har dock dragit på mig lite influensa, så det blir några dagars uppehåll, men håll ut....

Mvh Joakim
 

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Växjö
Hoj
XT 600

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag smutsar ner tråden med en bild på mitt bygge. 125cc knappt 30hk 60kg
 

Bifogat

  • Mini 05 April2.jpg
    Mini 05 April2.jpg
    93.9 KB · Visningar: 427
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Chronic skrev:
Jag smutsar ner tråden med en bild på mitt bygge. 125cc knappt 30hk 60kg

jaså, vart är den då:rolleyes:

edit vilken sec kommer den svingen gå av då:D... ser bra ut:)
 
Last edited:

jompe4

blata kopia drygt 30 hp
Gick med
20 Aug 2003
Ort
hörby
Hoj
Under konstruktion
:tummenupp

Halv bana? Varför? Hur är sträckningen då, var genar man? Om man ber snällt, kan man då få köra fullvarv? Min behöver lite raksträckor för att kunna andas ordentligt....


Mvh Joakim
 

Bifogat

  • Sporthoj1.JPG
    Sporthoj1.JPG
    132 KB · Visningar: 234
  • sporthoj2.JPG
    sporthoj2.JPG
    135.9 KB · Visningar: 182

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Ort
I en liten fiskeby
Hoj
En stor och en liten
jompe4 skrev:
2131157 :tummenupp

Halv bana? Varför? Hur är sträckningen då, var genar man? Om man ber snällt, kan man då få köra fullvarv? Min behöver lite raksträckor för att kunna andas ordentligt....


Mvh Joakim

Jag kan inte lova något men jag HOPPAS innerligt att det skulle gå att ordna! Vi kör halv bana pga. ljudet (Lockarphalv). Det är tänkt att vi skall få mer att köra på (Lockarpny) men asfalten är inte lagd ännu.

Jag vet inte varför det dröjer.......... :va Nu borde ju asfaltsverken vara igång.

EDIT: Mopparna som inte låter ngt. (typ YSR80) kör full bana på träning.
 

Bifogat

  • lockarphalv.JPG
    lockarphalv.JPG
    46.4 KB · Visningar: 77
  • lockarpny.JPG
    lockarpny.JPG
    50.9 KB · Visningar: 77
Last edited:

Filip RR

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Åstorp
Hoj
Koenig pro-mod lowboy
Fiiifan! :tummenupp
Den där får du nästan komma ner till Lockarp med på lördag (RM-tävling).
Bara för att stå i depon och skrämma stockholmare med! :hihi
 

RääZer

RMC 125cc
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Blata Quadard och en Birel Racekart
caper skrev:
1843141 Hej,
kul projekt det där :)
vill dock påpeka att några 35hk är det inte i dom där maskinerna utan ca:26-29hk.

I Karting 125cc växlat så ligger dom på ca:33-35hk enligt bromsbänken .

En sak till ,tror inte du får köra med den på Lockarp då man inte får använda andra fordon än vad banlicensen anger, försäkringar gäller inte längre då och även polistillståndet kan ryka. :(

Men du kanske kan övertala dom i alla fall.

I Kartingen så har man 10 eller 11 fram och på lockarp skulle jag tro 76-78 bak och då gör dom ca: 125-130km.

Har du drevat till 190 knyck så har du inte kommit in i effektbandet ännu, och när du gör det då blir du den förste svensken på månen kan jag lova :yoparty

Jörgen, Vobbla Racing

erm, ICC ( 6Vxl gokarts) har en TM k9B motor som har bänkats till 45-47 hk beroende på topp, dom gör över 200 på vissa banor...
 

caper

Caper S7
Gick med
15 Dec 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
DM
RääZer skrev:
2207025 erm, ICC ( 6Vxl gokarts) har en TM k9B motor som har bänkats till 45-47 hk beroende på topp, dom gör över 200 på vissa banor...


hej,
vem har bänkat din motor med dom siffrorna?
En orginalmotor ligger på ca: 35 hk när vi bänkade en ny, även om man trimmar den så kommer den inte upp i dom siffrorna.
Plockar någon trimmare i sverige ut dom siffrorna så får han anställning direkt hos något MotoGP team direkt, då han bevisligen kan bättre eller lika bra som Fabrikstillverkarna.

Fram med ett bromsintyg på detta , då först tror jag dig.
Dom här siffrorna har farit runt i Kartingen i flera år men ingen kan visa upp ett papper på det.

Och några 200 gör den inte ,vid ca: 160-170 så börjar den lyfta, inte så kul.

Jörgen , Vobbla Racing
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
jompe4 skrev:
2131157 :tummenupp

Halv bana? Varför? Hur är sträckningen då, var genar man? Om man ber snällt, kan man då få köra fullvarv? Min behöver lite raksträckor för att kunna andas ordentligt....


Mvh Joakim


Kör du fullvarv med din killermachine kommer ordförande att strypa dig , (bokstavligt talat jag lovar :3freak )

Kom ner och kör som banan är nu finns gott om plats att bränna på.
Vill du köra hela slingan kan du säkert få köra om du dämpar den tillräckligt.. , det ska nog inte va några problem.
 

RääZer

RMC 125cc
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Blata Quadard och en Birel Racekart
caper skrev:
2208695 hej,
vem har bänkat din motor med dom siffrorna?
En orginalmotor ligger på ca: 35 hk när vi bänkade en ny, även om man trimmar den så kommer den inte upp i dom siffrorna.
Plockar någon trimmare i sverige ut dom siffrorna så får han anställning direkt hos något MotoGP team direkt, då han bevisligen kan bättre eller lika bra som Fabrikstillverkarna.

Fram med ett bromsintyg på detta , då först tror jag dig.
Dom här siffrorna har farit runt i Kartingen i flera år men ingen kan visa upp ett papper på det.

Och några 200 gör den inte ,vid ca: 160-170 så börjar den lyfta, inte så kul.

Jörgen , Vobbla Racing

Jag kör Rotax 125cc (icke växlar) och den har jag papper från bänkning... Rotaxen leverar 36hk
Jag kan säja att dagens ICA Vortex (100cc icke växlad) leverar 32hk men den där som han har på sin minimoto levererar inte 35 utan ist ca 25-27hk
Och ICC (125cc vxl) k9B motorerna levererar 45-47hk.

Och vadå lyfta från banan?, du har då inte varit och kört kart varesig i Italien eller Frankrike där man har lite längre rakor där dom kommer upp i 200km/h, inte lyfter dom, då har man ett bra fäste så man bryter revbenen av sig utan revbensskydd.
 
Last edited:

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
RääZer skrev:
2209025 Snälla du, jag tävlar i kart, jag kör inte ICC men jag kör Rotax 125cc (icke växlar) och den har jag papper från bänkning... Rotaxen leverar 36hk
Jag kan säja att dagens ICA Vortex (100cc icke växlad) leverar 32hk men den där som han har på sin minimoto levererar inte 35 utan ist ca 25-27hk
Och ICC (125cc vxl) k9B motorerna levererar 45-47hk, du måste ju bänkat någon jävla gräsklippare av misstag inte direkt en TM k9B.
Kom till en tävling så kan jag trycka upp papprena i nyllet på dig... :fatta!

Och vadå lyfta från banan, du har då inte varit och kört kart varesig i Italien eller Frankrike där man har lite längre rakor där dom kommer upp i 200km/h, inte fan lyfter dom :7peta då har man ett jävla fäste så man bryter revbenen av sig utan revbensskydd.
Att folk har olika åsikter och erfarenheter är väl ganska klart, men sådan här nedklankande attityd behövs väl inte för att få fram sitt budskap?
 

RääZer

RMC 125cc
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Blata Quadard och en Birel Racekart
Nike_gbg skrev:
2213493 Att folk har olika åsikter och erfarenheter är väl ganska klart, men sådan här nedklankande attityd behövs väl inte för att få fram sitt budskap?
Ne men jag blir så less på allt skitsnack och lögner om allt när en del inte ens har en aning om vad som händer och sker

Ändrade inlägget pga vredesutbrott...

Jag ska förbättra mig... :Bugar
 
Last edited:

caper

Caper S7
Gick med
15 Dec 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
DM
RääZer skrev:
2209025 Jag kör Rotax 125cc (icke växlar) och den har jag papper från bänkning... Rotaxen leverar 36hk
Jag kan säja att dagens ICA Vortex (100cc icke växlad) leverar 32hk men den där som han har på sin minimoto levererar inte 35 utan ist ca 25-27hk
Och ICC (125cc vxl) k9B motorerna levererar 45-47hk.

Och vadå lyfta från banan?, du har då inte varit och kört kart varesig i Italien eller Frankrike där man har lite längre rakor där dom kommer upp i 200km/h, inte lyfter dom, då har man ett bra fäste så man bryter revbenen av sig utan revbensskydd.

Hej,
Om du kör Rotax 125 så har den 21 kw vid leverans ( 28,56 hk ) och då den är en enhetsklass så får man inte bearbeta den, ett undantag finns, om du tävlar i sport 2000 klassen så får man trimma med sk steg2 trimm, bara ta bort matrial och ej lägga till och då kan man få ut högre siffror, lägg gärna ut ditt bromsintyg här på forumet så vi får se.

Och den motorn du refererar till ,k9B bänkade vi ny till ca 36 hk så vem är det som bänkat dina motorer? kan jag få ett namn? jag är intresserad av att komma i kontakt med denna person.

Mvh Jörgen , Vobbla Racing
 

6008pro

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
aprilia rs
caper skrev:
2219858 Hej,
Om du kör Rotax 125 så har den 21 kw vid leverans ( 28,56 hk ) och då den är en enhetsklass så får man inte bearbeta den, ett undantag finns, om du tävlar i sport 2000 klassen så får man trimma med sk steg2 trimm, bara ta bort matrial och ej lägga till och då kan man få ut högre siffror, lägg gärna ut ditt bromsintyg här på forumet så vi får se.

Och den motorn du refererar till ,k9B bänkade vi ny till ca 36 hk så vem är det som bänkat dina motorer? kan jag få ett namn? jag är intresserad av att komma i kontakt med denna person.

Mvh Jörgen , Vobbla Racing

Den K9B motor som vann i Skellefteå i söndags hade troligen 43 hk+-1/2. Den blåste ifrån 2:an klart på rakan men föraren blev sedan omkörd i det kurvigare partiet dock ej innan mållinjen. Ettan och tvåans varvtider var lika.
45-47 hk är rena utopin i dagsläget. Vinnarmotorn är inte trimmad här i landet i alla fall sägs det. Jag kan bara referera till vad den frånkörda förarens teamfolk sagt. Skillnaden mellan de värsta motorerna här i landet kan nog bara röra sig om ca 1-1,5 hk.
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
caper skrev:
2219858 Hej,
Om du kör Rotax 125 så har den 21 kw vid leverans ( 28,56 hk ) och då den är en enhetsklass så får man inte bearbeta den, ett undantag finns, om du tävlar i sport 2000 klassen så får man trimma med sk steg2 trimm, bara ta bort matrial och ej lägga till och då kan man få ut högre siffror, lägg gärna ut ditt bromsintyg här på forumet så vi får se.

Och den motorn du refererar till ,k9B bänkade vi ny till ca 36 hk så vem är det som bänkat dina motorer? kan jag få ett namn? jag är intresserad av att komma i kontakt med denna person.

Mvh Jörgen , Vobbla Racing

Hej Jörgen!
Vet att det står 21kw i Radnekatalogen.
Men när Micke Carsting (det vet du nog vem det är) som jobbar på radne
(han är en av få som har tillstånd att serva Rotax) han kör själv Sp2000/rotax ibland.
Han vet absolut vad han sysslar med, han bänkade min och en kompis Rotax motor. den lämnade 36hk. jag blev förvånad själv och frågade honom tävlingen efter och det stämde. Sp2000 har samma... men rotax har varvstopp vid ca: 14200rpm vid dem varvtalen har vi endast några få hk, så jag vet ej varför micke som t.o.m jobbar på radne skrivet att den har 21kw :confused:
ICA har 32 hk men har mycket mer att ge gämfört med våra på högre varv.

Är det någon som kan lägga upp bänkningspappret åt mig?

Förresten vem vann Sm i Skellefteå? Prosi, Ekman eller Olsson?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top