Blata-kopia drygt 35hästar!!!

jompe4 skrev:
Äntligen var det gjort!

Ikväll gjordes den första provkörningen inne på racehouse i malmö.
Endast en gång gasade jag mer än 1/4 gas. Då gasade jag 1/2, men upplevde då att världen höll på att vända sig 180 grader. Samlade mig och övertalade mig själv att det trotts allt bara var just - provkörning!!!

:Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan : :kryckor :kryckor :kryckor :
tröttnar du så sälj den till mig!!!

riktigt nice, har själv ett linade projekt fast med KTM 125 motor men det står stilla nu:(

Men din såg ju riktigt serigös ut:tummenupp

jompe4 skrev:
Tackar!

Tanken var att få 2hästar per kilo, men det sprack så fort jag byggde ny sving. Vikten färdig ligger på ca 22-25kilo. Litereffekt: ca 350-400
:tummenupp

:Bugar :Bugar :Bugar Våga vara hårdast!

Film tack! :nicka

Zee skrev:
:Bugar :Bugar :Bugar Våga vara hårdast!

Film tack! :nicka

Jag har en filmsnutt här på datorn, filmat med mobil från depån. Kvaliten är usel och ljudet därefter. Jag lägger gärna upp den , om jag bara visste hur!?

caper skrev:
Hej,
kul projekt det där :)
vill dock påpeka att några 35hk är det inte i dom där maskinerna utan ca:26-29hk.

I Karting 125cc växlat så ligger dom på ca:33-35hk enligt bromsbänken .

En sak till ,tror inte du får köra med den på Lockarp då man inte får använda andra fordon än vad banlicensen anger, försäkringar gäller inte längre då och även polistillståndet kan ryka. :(

Men du kanske kan övertala dom i alla fall.

I Kartingen så har man 10 eller 11 fram och på lockarp skulle jag tro 76-78 bak och då gör dom ca: 125-130km.

Har du drevat till 190 knyck så har du inte kommit in i effektbandet ännu, och när du gör det då blir du den förste svensken på månen kan jag lova :yoparty

Jörgen, Vobbla Racing

Och så finns det gokart klassen där du i princip får göra vad som helst med motorn, dvs fri trimmning. Hur man mäter effekten är ju alltid omdiskuterat. På vevaxel, på kopplingen, på primärdrivning eller liknande. Vilka effekt siffror man får efter bänken varierar mycket beroende på var du mäter effekten. På en 125cc icc motor tas effekten ner betydligt i mätningar beroende på att växellådan stjäl en del. I 100cc finns det däremot inget som stjäl hästar förutom drivning och koppling, på denna. Motorn jag har kommer dessutom från en erkänd trimmare i småland. Joakim Waad. Mina angivna 35hp är ingen överdrift!

Däremot är den utlovade rymdfärden inget jag ser framemot utan en enligt reglerna iso, eg, eller ec märkt rymdoverall. Jag kan med all anledning säga att jag är fruktansvärt nervös för att låta den komma in i sitt effektregister och börja arbeta så som en go kart motor ska. Om det räcker med 1/2 gas för att allt ska kännas obehagligt nu, vad händer då när effekten kommer???

Den dagen detta sker ska det finnas ordentlig kamera på och bredvid minimoton för att kunna föreviga både mig och hojen till eftervärlden.

Joakim

caper skrev:
Hej,
kul projekt det där :)
vill dock påpeka att några 35hk är det inte i dom där maskinerna utan ca:26-29hk.

I Karting 125cc växlat så ligger dom på ca:33-35hk enligt bromsbänken .

En sak till ,tror inte du får köra med den på Lockarp då man inte får använda andra fordon än vad banlicensen anger, försäkringar gäller inte längre då och även polistillståndet kan ryka. :(

Men du kanske kan övertala dom i alla fall.

I Kartingen så har man 10 eller 11 fram och på lockarp skulle jag tro 76-78 bak och då gör dom ca: 125-130km.

Har du drevat till 190 knyck så har du inte kommit in i effektbandet ännu, och när du gör det då blir du den förste svensken på månen kan jag lova :yoparty

Jörgen, Vobbla Racing

Klart han får köra på Lockarp!!!
Banlicensen gäller upp till 125cc. :tummenupp

jompe4 skrev:
Jag svarar på mitt eget inlägg: Vad fan, jag kan ju inte öppna den jäveln.... vad har jag gjort för fel???

Internettet fårstår inte svenskat så bra vetu. :)

kom igen nu, snart där ju..!

:corn

Last edited:
Zee skrev:
Internettet fårstår inte svenskat så bra vetu. :)

kom igen nu, snart där ju..!

:corn

Nu döpte jag om filen i datorn, provade ladda upp den igen 2ggr. men nu har jag 3st likadana där. även om jag döpt om den till "hp" iställlet för häst så heter den häst på "putfile"...

jompe4 skrev:
Nu döpte jag om filen i datorn, provade ladda upp den igen 2ggr. men nu har jag 3st likadana där. även om jag döpt om den till "hp" iställlet för häst så heter den häst på "putfile"...

Du har PM.

jag lägger upp inom kååt.

Här kan du skicka filer upp till 1 Gb :tomten
http://www.yousendit.com/

1. Maila filen till dig själv via adressen ovan.
2. Klistra in den adressen som du får mailat till dig här på forumet. Den leder till en direktlänk för att ladda ner filen (ligger en begränsning på hur många som kan ladda ner, men det bli ett gäng iallefall som kan ladda ner den)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT