Blåst på Ebay.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Det hela började med att jag bjöd på ett par olika auktioner o vann dessa två hos två olika säljare på Ebay.

Efter att ha skickat över pengar via Paypal och inte fått tillbaka pengarna då grejorna inte blivit skickade och en längre tid gått har jag blivit riktigt jävla trött på dessa två personer.

Efter att dom båda tagit sig friheten att behålla pengarna och hoppas på det bästa så har man själv bara blivit mer och mer förbannad.
Den ena killen svarar ibland på mail och den andra sa att packetet blivit tillbakaskickat till han och sedan tyst sen dess.

Det gäller två belopp , 166$ och 315$

Är där någon tidsgräns efter att auktionen slutat (eller att pengarna blivit överförda via paypal) så man kan få tillbaka pengarna via Paypal ???
Man har bara en viss tid på sig att lämna omdömme sen försvinner den möjligheten.

Man har bara hört och läst lite lätt om personer som blivit blåsta där Paypal fört över pengarna till köpare som blivit lurade.
Hur har ni andra gjort ??

Dom ska inte tro att dom kan komma undan med detta.

Jag har för mig att du har 30 eller 60 dagar på dig att anmäla till paypal, kolla för säkerhets skull!!!

Jag väntade längre än dom dagarna och fick inga pengar tillbaka, gör inte samma misstag!!

Använd "Report an unrecieved item". Om du inte redan vet så startas då en dispyt mellan dig och säljare. Beroende på hur det går så kan säljare tvingas av Ebay att betala tillbaka för att klara kontot.

Som en blixt från klar himmel har nu den ena betalat tillbaka efter 300år´s väntan.

Ska undersöka om det har gått över 60 dagar för den andra och senaste auktionen.

Jag beställde två begagnade motorhalvor på ebay. Det var en kompis till mig i Gävle som beställde, fick hem det och tittade att det inte var tegelsten utan att det var motorblock. Det var ingen brådska med blocken för att jag samtidigt beställde en ny motor från ebay och fick den på 3-4 dagar och hänge in. :tummenupp

Bara det att när jag hämtade blocken och tog upp dom, det första jag såg var att lagerbanan till balansaxlen var sprucken - inte sprucken utan det fattades jättemycket material. Där hade de dagarna man har på sig gått ut och jag var blåst. 5000kr åt helvete :huvet

Paypal har varit väldogt bra o ha o göra med vid krängel för mig, försök o inte maial så mycket med motparten utan använd ebays meddelande tjänst istället. Mycket bättre sånna här ggr.

Hade själv blivit blåst på ebay på ca 2000kr i oktober förra året. Hade precis samma problem, dels pga av att man var tvungen att anmäla det hos paypal inom en viss tidsgräns sen hade man ju också ett fast antal dagar på sig att lämna ett omdöme. Det blev iaf ett gissel med detta eftersom han sa att han hade skickat grejjerna, jag ville inte lämna omdöme eller anmäla förrens jag var säker på hur det stod till osv osv.

Iaf, jag fick aldrig några grejjer av han, inte några pengar som han hade utlovat heller. Det är här det fina kommer in. Om ni använder erat VISA i paypal så är ni ju även skyddade där genom eran bank.

Jag gjorde en polisanmälan som naturligtvis lades ned men som banken ändå behövde iom att man skulle anmäla ett bedrägeri hos dem. Sen bifogade jag alla mail, paypalkvitton mm i fina PDF-filer på en CD-R som jag lämnade till min bank. Det tog nån månad som dom sa men varenda krona blev jag ersatt!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti