NSR_Martin
Vill man så kan man.
Nu är det vinter och jag tänkte börja plocka ner hojen nu och fixa den...
Läste nu i slutet att vissa trodde det va vevlagret med, det lät ju inget kul...? Men det går väll känna om dom är okej utan att spräcka motorn...?
Ettans kolvring är väll nästan garanterat kass, så det blir väll till att byta alla kolvringar, och då måste man väll även hona blocket med?
Är det jobbigt att byta ventiltätningar? Lika bra att göra det med kanske?
Det finns väll ingen anledning att lyfta ur motorn förresten...?
Jag är rätt grön på dethär med fyrtakt men vill gärna lära mig, ett frågetecken är hur man gör med kamaxlarna när man tar bort allt, dom måste ju komma dit rätt sen igen, hur löser man det?
Finns det nån motsvarighet till haynes-mekhandböcker till min hoj? Har en sån bok till bilen och det är ju kanon...
Läste nu i slutet att vissa trodde det va vevlagret med, det lät ju inget kul...? Men det går väll känna om dom är okej utan att spräcka motorn...?
Ettans kolvring är väll nästan garanterat kass, så det blir väll till att byta alla kolvringar, och då måste man väll även hona blocket med?
Är det jobbigt att byta ventiltätningar? Lika bra att göra det med kanske?
Det finns väll ingen anledning att lyfta ur motorn förresten...?
Jag är rätt grön på dethär med fyrtakt men vill gärna lära mig, ett frågetecken är hur man gör med kamaxlarna när man tar bort allt, dom måste ju komma dit rätt sen igen, hur löser man det?
Finns det nån motsvarighet till haynes-mekhandböcker till min hoj? Har en sån bok till bilen och det är ju kanon...