sandstream
Guest
Nej, den första servicen görs väl vid 100 mil....Poacher skrev:Jo, men jag kan inte tänka mig att någon omfattande service krävdes efter 250 mil i vilket fall![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej, den första servicen görs väl vid 100 mil....Poacher skrev:Jo, men jag kan inte tänka mig att någon omfattande service krävdes efter 250 mil i vilket fall![]()
Want a R1 skrev:Såg en annons på blocket angående en R1:a 2004 för 105.
www.blocket.se/view/4279411.htm?caller=hll_s&l=0&c=1&city=0
Säljaren Tord och jag kom överens om efter långa disskusioner 100 för ca en vecka sedan, o då skulle jag få 2 lås på köpet+ att jag skulle hämta den i Karlstad.
"Jag kommer från Halmstad" Har idag skrivit kontrakt på ett garage fått igenom ett lån på 100 samt skrivit en post växel i hans namn.
Skulle hämta den i karlstad på måndag enl överenskommelse, Skulle få låna min kompis skåpbil att ta hem den i.
Helt plötsligt får jag ett mail av killen som följer:
Hej björn
jag har bestämt mig för att behålla min bike, hoppas du har överseende med det...
mvh Tord :kocko
Har stor lust att åka o pryla upp killen "vilken idiot"
Är jävligt irriterad...
Någon som har en Blå R1:a till salu 2004:a?
sportarn skrev:Jo, d går säkerligen hårt, men det gör ju alla sporthojar. O en sak är ju säker att hojen är nyservad. Men men det är säkert bättre att hitta nån som nån privatist har kört in.
Så brukar jag aldrig göra! Jag kör nåra kilometer tills försäljaren inte ser eller hör nåt. Sen laddar jag!Blip skrev:Jodu, normalförfarandet när man demar en hoj är värma en pyttestund och sen är det skaftet iväg. Så verkar de flesta göra vad jag sett även om de flesta gärna hävdar att de är så ordentliga.
Troligtvis inte mer än du men ska vi ta hänsyn till att hans tvättmaskin gick sönder förra veckan eller vad?Strider skrev:Snacka i nattmössan. Vad vet du om säljaren?
Strider skrev:Nej, just det. Hur kan du då så oförbehållsamt ta den besvikne spekulantens parti? Vad vet vi om huruvida den besvikne spekulanten har frågat om en förklaring till varför säljaren backade ur? Kanske fick säljaren ett bättre bud från ett annat håll.
Trodde du hade läst tråden från börjanWant a R1 skrev:Helt plötsligt får jag ett mail av killen som följer:
Hej björn
jag har bestämt mig för att behålla min bike, hoppas du har överseende med det...
mvh Tord :kocko
sandstream skrev:Trodde du hade läst tråden från början
Om jag säljer en sak och kommer överens om ett pris med köparen så inte fan säljer jag den till någon annan som bjuder högre utan att kolla med den första köparen om denne är intresserad av att matcha det nya priset.
Men det är jag det![]()
Jag har inte avgjort vad som har hänt.Pejo skrev:Nu får du lugna ner dig. Vi har bara fått höra en version av historien, du kanske ska börja med att höra båda sidor innan du avgör vad som hänt.
Jag har inte tagit hans parti, jag utgick bara ifrån att det han skrev stämde och att säljaren i mitt tycke betett sig illa.Strider skrev:Självklart har jag läst tråden.
Är det sannolikt att "Want a R1" skulle accepterat ett högre bud?
Hur du gör dina affärer är själjvklart din ensak, men att oförbehållsamt ta "Want a R1"s parti och ge säljaren en massa skit är milt uttryckt naivt.
Killen är naturligtvis besviken, men har kanske lärt sig en läxa som kan komma honom till nytta när han väl hittar sin efterlängtade R1 -04 som han vill som det verkar inte vill betala ett fair marknadspris för.
Victor skrev:Förresten, är det inte väldigt ovanligt att låna hela beloppet för en nästan flong ny moppe?
Eller brukar folk göra det?
sandstream skrev:Jag har inte avgjort vad som har hänt.
Jag har bara läst det inlägg som trådskaparen gjorde och jag antar att han inte ljuger.
Ska vi ha en regelrätt faktainsamling för varje tråd där någon skriver något om någon som inte är medlem på SH?
Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig, det vet du, men det där med 4-åring var riktat allmänt mot alla som velar när de ska köpa eller sälja.Pejo skrev:Nja, men innan du dömer ut någon för att (som dessutom är angiven med namn och indirekt med telefonnummer) uppträtt "för djävligt" och jämställer honom med någon som "velar som en 4-åring framför kassan på McDonalds" så kan du väl kanske ge honom en chans att replikera.
Det brukar aldrig vara så okomplicerat som det först verkar.
Och du känner tydligen säljaren eftersom du utgår ifrån att han inte gjort något fel och att trådskaparen ljuger?Strider skrev:Nä hä, och vad är då "Jag tycker att säljaren har uppträtt för djävligt."?
Ne,j jag säger som Nisse på senste Wilmer plattan, "Du har fel".
Säljaren har inte betett sig illa. Det finns alltid två sidor av saken.
sandstream skrev:Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig, det vet du, men det där med 4-åring var riktat allmänt mot alla som velar när de ska köpa eller sälja.
Sen spelar det väl ingen roll om säljaren har satt ut sitt namn och telefonnummer, jag kan väl tycka att han gjort fel ändå?
Jag skyller på de där förbannade Timrå som vann idagPejo skrev:Jag tycker nog snarare att man kan vara lite mer försiktig med negativa tillmälen i sådana här sammanhang, men det är ju olika hur man tycker.
Lite papegojavarning här men vi tar det igen: Jag utgår från att det som trådskaparen skriver stämmer.Strider skrev:Är du expert på schack? Där världen är bara är svart eller vit?
Försök se saken ur något annat annat perspektiv än den besvikne spekulanten.s Jag vet självklart inte ett dugg mer om säljaren än någon annan. Det finns säkert många anledningar till att han backar ur affären. Det är ok att den potentielle köparen uttrycker sin besvikelse men det är inte ok att han grundlöst smutskastar säljaren. Ej heller är det ok att en massa ryggdunkare kastar skit på säljaren.
sandstream skrev:Jag skyller på de där förbannade Timrå som vann idag![]()
![]()
Långa farbron skrev:Jag tycker inte att det var speciellt dåligt gjort ,
Sen är det väl så att man vill ha ut så mycket som möjligt som säljare ,likaväl som man vill betala så lite som möjligt som köpare.
Sen har väl inte säljaren tvingat han att skaffa sig garage och lån.
I vilket fall så kommer han ju antagligen köpa en annan hoj för sina pengar att ha i sitt garage dvs investeringen är inte bortkastad utan bara flyttad.
Läs inlägget ovanför (från ZoidbergStrider skrev:Gå en kurs i självinsikt eller nåt. Godnatt.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |