Swappe
Radical Riders
GixxerJensa skrev:Du kan få en helt fabriksny R1 -04 för 114.900 www.mc-kompaniet.se
Eller en helt ny på http://www.bikestop.se/ för 109.900kr

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GixxerJensa skrev:Du kan få en helt fabriksny R1 -04 för 114.900 www.mc-kompaniet.se
Det är väl lite av problemet med forum.Strider skrev:Du läser eller tolkar vad skriver synnerligen illa.
Vad jag reagerar på är oförbehållsamma påhopp på "Tord". Jag varken försvarar eller födömer hans agerande. Vad jag reagerar på är hur han blir "dömd" när vi inte vet någonting om hans sida av saken. Det har inte att göra med mina persnonliga uppfattningar.
Want a R1 skrev:Såg en annons på blocket angående en R1:a 2004 för 105.
www.blocket.se/view/4279411.htm?caller=hll_s&l=0&c=1&city=0
Säljaren Tord och jag kom överens om efter långa disskusioner 100 för ca en vecka sedan, o då skulle jag få 2 lås på köpet+ att jag skulle hämta den i Karlstad.
"Jag kommer från Halmstad" Har idag skrivit kontrakt på ett garage fått igenom ett lån på 100 samt skrivit en post växel i hans namn.
Skulle hämta den i karlstad på måndag enl överenskommelse, Skulle få låna min kompis skåpbil att ta hem den i.
Helt plötsligt får jag ett mail av killen som följer:
Hej björn
jag har bestämt mig för att behålla min bike, hoppas du har överseende med det...
mvh Tord :kocko
Har stor lust att åka o pryla upp killen "vilken idiot"
Är jävligt irriterad...
Någon som har en Blå R1:a till salu 2004:a?
Det är Avtalslagen som gäller. Det är mycket enkelt i detta fall. Avtalet gäller eftersom anbudet har accepterats. Köparen kan alltså vända sig till domstol och kräva att säljaren fullföljer affären enligt det muntliga avtalet, eller skadestånd för att säljaren drog sig ur.Strider skrev:Har inte du juridiskt kompetens i din familj? Kan du hjälpa oss och sprida mer kunskap om detta område?
Vad är det för lag som styr handel mellan två privatpersoner? Köplagen? Det är inte konsumentköpslagen i alla fall. Om en säljare begår ett avtals brott, har inte då köparen rätt till skadestånd istället för att säljaren tvingas genomföra affären?
Bingo skrev:Det är Avtalslagen som gäller. Det är mycket enkelt i detta fall. Avtalet gäller eftersom anbudet har accepterats. Köparen kan alltså vända sig till domstol och kräva att säljaren fullföljer affären enligt det muntliga avtalet, eller skadestånd för att säljaren drog sig ur.
Om det sedan är värt det är en annan femma...
Edit: En riktigt grundläggande princip är att avtal skall hållas. Annars vore det poänglöst att ingå dem.
Vad är problemet? Ett sista skambud innan avtal ingåtts har väl alla rätt att göra. Det finns helle inget som hindrar parterna från att omförhandla befintliga avtal.Långa farbron skrev:Förrvisso sant,men vad händer när någon av parterna vill omförhandla avtalet genom att ändra tex priset i sista stund ?
Dvs ett sista skambud.
Strider skrev:Du läser eller tolkar vad skriver synnerligen illa.
Vad jag reagerar på är oförbehållsamma påhopp på "Tord". Jag varken försvarar eller födömer hans agerande. Vad jag reagerar på är hur han blir "dömd" när vi inte vet någonting om hans sida av saken. Det har inte att göra med mina persnonliga uppfattningar.
Want a R1 skrev:Som sagt det var jävligt surt när säljaren drog sig ur i sista sekund när man hade fixat o donat med allt.
Men till en annan sak så har jag köpt en ny R1:1 2005 i dag så det är ju gött.
Men ett avtal är ett avtal. jag skulle aldrig själv göra så som jag blev behandlad!!!
Säljaren Tord och jag kom överens om efter långa disskusioner 100 för ca en vecka sedan, o då skulle jag få 2 lås på köpet+ att jag skulle hämta den i Karlstad.
"Jag kommer från Halmstad" Har idag skrivit kontrakt på ett garage fått igenom ett lån på 100 samt skrivit en post växel i hans namn.
Skulle hämta den i karlstad på måndag enl överenskommelse, Skulle få låna min kompis skåpbil att ta hem den i.
Hej björn
jag har bestämt mig för att behålla min bike, hoppas du har överseende med det...
Är jävligt irriterad...
Vad fick du ge för 05:an? jag förmodar att du har förhandlat till ett bra pris hos handlaren?.Want a R1 skrev:Som sagt det var jävligt surt när säljaren drog sig ur i sista sekund när man hade fixat o donat med allt.
Men ett avtal är ett avtal. jag skulle aldrig själv göra så som jag blev behandlad!!!
Hej björn
Är jävligt irriterad...
Want a R1 skrev:Som sagt det var jävligt surt när säljaren drog sig ur i sista sekund när man hade fixat o donat med allt.
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |