Bitcoin

Har ni investerat i Bitcoin ännu?


  • Antal röstningar
    0

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Vad tror vi om NTF då läste att uppåt 80% av alla NTF har kopior o det skall ju ej gå enligt blokkedje tänket men lik förbannat finns dessa kopiot tillsalu. O även NTF sjunker som en sten.
NFT är väl en kul grej. Något att investera i nu? No way.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Det går bra nu! ? 24k i skrivandets stund och min förmögenhet minskar stadigt. Tror vi kan bottna runt 19k men med tanke på världsläget vet man aldrig. Jag har längre horisont så för mig spelar det inte jättestor roll just nu.

Denna dump tycks vara kopplad till att Celciusnätverket kraschar. Typ som Luna gjorde för ett tag sedan. Många kryptoprojekt som, med rätta, går i graven nu. En bra påminnelse att inte hålla på med Ethereum eller andra shitcoins. Bitcoin har ändå klarat sig hyfsat.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det går bra nu! ? 24k i skrivandets stund och min förmögenhet minskar stadigt. Tror vi kan bottna runt 19k men med tanke på världsläget vet man aldrig. Jag har längre horisont så för mig spelar det inte jättestor roll just nu.

Denna dump tycks vara kopplad till att Celciusnätverket kraschar. Typ som Luna gjorde för ett tag sedan. Många kryptoprojekt som, med rätta, går i graven nu. En bra påminnelse att inte hålla på med Ethereum eller andra shitcoins. Bitcoin har ändå klarat sig hyfsat.

Glöm inte att det alltid kan falla 100%. Det finns ingen som helst fundamenta för att det skulle vara nåt stopp vid 24k, 2.4k eller ens 0.0002k.

Det finns ingen centralbank som försöker försvara kryptovalutornas värde, dom har ingen inbyggd tillväxt och ingen direktavkastning.

Jag skulle inte hoppas på någon botten från 18-19k, däremot skulle jag oroa mig för en dead cat bounce därifrån ifall jag skulle ha kortat bitcoin.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Glöm inte att det alltid kan falla 100%. Det finns ingen som helst fundamenta för att det skulle vara nåt stopp vid 24k, 2.4k eller ens 0.0002k.

Det finns ingen centralbank som försöker försvara kryptovalutornas värde, dom har ingen inbyggd tillväxt och ingen direktavkastning.

Jag skulle inte hoppas på någon botten från 18-19k, däremot skulle jag oroa mig för en dead cat bounce därifrån ifall jag skulle ha kortat bitcoin.
Faller det 100% så köper jag allt för inget. ?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R

Kryptobank stoppar uttag​

Sedan har det även kommit dåliga nyheter inom kryptovalutaområdet. Kryptobanken Celsius, en av de största aktörerna inom så kallade kryptolån, gick under måndagen ut med att man kommer att stoppa möjligheten för kunderna att ta ut sina pengar på grund av "ett extremt marknadsläge", skriver CNBC.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera

Kryptobank stoppar uttag​

Sedan har det även kommit dåliga nyheter inom kryptovalutaområdet. Kryptobanken Celsius, en av de största aktörerna inom så kallade kryptolån, gick under måndagen ut med att man kommer att stoppa möjligheten för kunderna att ta ut sina pengar på grund av "ett extremt marknadsläge", skriver CNBC.
Yes. Just nu har de fryst kundernas tillgångar och håller på med vansinnig spekulation för att överleva. Kommer sluta illa.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag hörde någon säga att "bitcoin löser ett problem som inte finns".

Det förefaller vara relativt korrekt.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
2 av Världens största Bitcoin handlare har ansökt om konkurs skydd sk chapter 11 i USA handlar om ca 250 miliarder i Bitcoin som är låsta för utag just nu.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
2 av Världens största Bitcoin handlare har ansökt om konkurs skydd sk chapter 11 i USA handlar om ca 250 miliarder i Bitcoin som är låsta för utag just nu.
250 miljarder som snart ska säljas ut av konkursförvaltare? Kan bli intressant.
Old news. Det fina med bitcoin är att man kan förvara nycklarna själv. Sätter man in dem på en kryptobank som lovar 6-18% avkastning får man skylla sig själv.

I kryptovärlden sorteras oseriösa aktörer bort skoningslöst. I fiatvärlden får bluffmakarna en bailout av skattebetalarna. Mitt val är enkelt.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
I fiatvärlden får bluffmakarna en bailout av skattebetalarna. Mitt val är enkelt.

Är bluffmakarna i fiatvärlden tex storbankerna SHB, Nordea och Swedbank?
Vad ger det isf för incitament map risk om de vet att de blir utbailade av skattepengar om det krisar?
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Är bluffmakarna i fiatvärlden tex storbankerna SHB, Nordea och Swedbank?
Vad ger det isf för incitament map risk om de vet att de blir utbailade av skattepengar om det krisar?
Nära noll incitament. De vet att det regnar pengar över dem om de spekulerar bort kundernas pengar.

Bitcoin skapades strax efter finanskrisen brutit ut. I första blocket i blockkedjan kodades följande in: ”The Times 03/Jan/2009 Chancellor on brink of second bailout for banks”

Bitcoin är fria pengar och alla marknadsivrares dröm. Jag tar gärna lite volatilitet för att få vara med och bygga upp nätverket och sannolikt en fin profit i slutändan.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Runt -70% nu för den som köpte på toppen. När når vi -90% och -99%?
-90%, är väl strax under $7000 och den nivån skulle jag bli starkt förvånad om vi inte passerar under 2023.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Runt -70% nu för den som köpte på toppen. När når vi -90% och -99%?
-90%, är väl strax under $7000 och den nivån skulle jag bli starkt förvånad om vi inte passerar under 2023.
Jag köpte lite mer förra veckan. Ingen aning om var botten blir. Alla ropar efter 10k så jag gissar att vi inte går så lågt.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Runt -70% nu för den som köpte på toppen. När når vi -90% och -99%?
-90%, är väl strax under $7000 och den nivån skulle jag bli starkt förvånad om vi inte passerar under 2023.
Fortfarande kring 1400% över vad kursen stod i när tråden startade :tungan

Nej, jag skulle inte heller satsa en spänn på bitcoin just nu, men jag skrev å andra sidan emot valutan redan när tråden startade och hade fel då, så det är uppenbart att världen inte alltid fungerar som jag tror. Grattis till de som köpte på den tiden och som hann sälja på topp, eller åtminstone har gjort sig en hacka.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Fortfarande kring 1400% över vad kursen stod i när tråden startade :tungan

Nej, jag skulle inte heller satsa en spänn på bitcoin just nu, men jag skrev å andra sidan emot valutan redan när tråden startade och hade fel då, så det är uppenbart att världen inte alltid fungerar som jag tror. Grattis till de som köpte på den tiden och som hann sälja på topp, eller åtminstone har gjort sig en hacka.

Ja, bilden över anatomin i finansiella bubblor har ju lagts upp tidigare i tråden.

Det andra problemet med dylika spekulationer är att de allra flesta människor inte kan hantera sin förlustaversion vilket brukar bli dyrt.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top