Bitcoin

Har ni investerat i Bitcoin ännu?


  • Antal röstningar
    0

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
För första gången så kollade jag idag va kursen ligger på Bitcoin.. Snacka om jojo valuta då.. I november va de som högst uppe i 580.000 å idag svävande runt 270.000..
För mig att i början när dom kom så låg väl stycke priset på 100 kr eller 10$
20 spänn gick dom att köpa för ca 22ich år sedan
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Nä jag har bott i detta huset i 21 år o det var i det gamla med en v90 modem som jag såg Bitcoin första gången
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En tjej på Youtube målade en tavla av en bitcoin för en massa år sedan (2013), och sålde den för bitcoin ($50 då), hon grävde nyss fram sin bitcoinwallet och hon hade fått bra betalt i dagens värde.

Sen läste jag om någon snubbe som hade betalat en Pizza med bitcoin också för länge länge sedan...
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Den dollar kopplade dollar coin är ju bara vär 80% av en dollar ändå är den då kopplad till verklig dollar, dåborde det vara skräp, eller?
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Inte lämplig som betalningsmedel.
I grundlagret är det absolut inte lämpligt i större skala. Dyrt och långsamt. Grundlagret ska ses som en funktion för stora transaktioner, till exempel mellan banker.

De som använder bitcoin som betalningsmedel använder redan lager 2 som heter lightning network. Clearas direkt och kostar någon tiondels öre per transaktion. Dock har man inte samma säkerhet som i grundlagret.

Proof of stake har många nackdelar mot proof of work när det kommer till säkerheten. Samtidigt finns det inga hinder att ha ett lager som baseras på POS om det efterfrågas.
 

MarchHare

Ny medlem
Gick med
18 May 2022
Hoj
Racing bike Cannondale SuperSix EVO Carbon Disc Ultegra black
Det är synd för marknaden att ett stort projekt som LUNA visade sig vara en bluff.
Jag önskar att alla projekt var som https://cryptodaily.se/pionex-bot-recension/, det skulle verkligen kunna hjälpa till med handeln.
Men vi får se om marknaden återhämtar sig eller om den sjunker med 20 000.
 
Last edited:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Vad tror ni?
Är det köpläge eller är vi i början av den stora kraschen som gör BTC mer eller mindre värdelöst igen?

Jag har lite stålar "över" som borde betala av en del av bolånet...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror att man ska hålla sig borta från pyramidspel.


Vad är direktavkastningen?
Vad är PE-talet?
Vad är nuvärdet av diskonterade framtida vinster?
Svaret är noll, noll, noll och såldes är det ingen investering, bara spekulation i fluktuation.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Vad tror ni?
Är det köpläge eller är vi i början av den stora kraschen som gör BTC mer eller mindre värdelöst igen?

Jag har lite stålar "över" som borde betala av en del av bolånet...

Med tanke på förväntat ränteläge och andra osäkerheter så skulle jag nog använda pengar som borde betala av en del av bolånet till att just betala av en del av bolånet. Tråkigt men säkert.

BTC kan både gå upp och ner, men jag förväntar mig inga stordåd uppåt och minst lika mycket nedsida. Är det pengar man ändå har över helt må vara en sak, men har man ett lån är det ganska skönt att bli av med det.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Vad tror ni?
Är det köpläge eller är vi i början av den stora kraschen som gör BTC mer eller mindre värdelöst igen?

Jag har lite stålar "över" som borde betala av en del av bolånet...
Tror det kommer dippa mera under året. Jag har köpt lite nu och sparat en del för ytterligare nedgång.
Jag tror att man ska hålla sig borta från pyramidspel.


Vad är direktavkastningen?
Vad är PE-talet?
Vad är nuvärdet av diskonterade framtida vinster?
Svaret är noll, noll, noll och såldes är det ingen investering, bara spekulation i fluktuation.
Svaret är noll, noll och noll. Om du ställer samma tre frågor om guld, nickel, USD, SEK, Mona Lisa eller strandtomt i Djursholm, vad får du för svar då?
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag tror att man ska hålla sig borta från pyramidspel.

Håller med. Men jag skulle nog säga att krypto generellt inte är att betrakta som ett pyramidspel. Däremot riskerar marknaden naturligtvis att kollapsa om/när en stor andel av de som enbart ser den som en investeringsmöjlighet drar öronen åt sig. Det är dock mer att betrakta som en finansiell bubbla än ett pyramidspel.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Vad tror vi om NTF då läste att uppåt 80% av alla NTF har kopior o det skall ju ej gå enligt blokkedje tänket men lik förbannat finns dessa kopiot tillsalu. O även NTF sjunker som en sten.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top