Bimota SB8R?

två polare har sb8r
har kört den ena och tyckte den va skitfin.

Jag vet vem killen som säljer på blocket är och kan säga att det är en bra kille och han har koll på grejorna.

har sett persbrant köra på ringen, det gick fort ja.
 
Victor skrev:
2639952 Så vadå, bara för att man kan köra hoj så är det okej att slå tjejer och vara en skitjobbig fyllebult ute på krogen?

Oj oj oj Läst för mycke Klick!! Finns det nån dom att rellatera till eller?? Slår vad om att du svinat dig nån gång, men det går ju bra när man inte är i det ofentliga rummet!! Micke är en kung på bana, det är allt jag vill säga!! och han kommer alltid va en grym skådespelare! Det kan ingen ta ifrån honom!!:arsele
 
maxximus skrev:
2638886 Ja jag tror det. Jag prenumerar på Performance Bikes o de hade ett reportage om den i år, har för mig att den inte hade några större brister och att den nu har ett bra andrahandsvärde och är köpvärd, skall kolla upp vilket nr det var...

Hoppar direkt in på forumet - har inte skrivit ngt innan men blev entusiastisk när det finns fler än jag som dyrkar bimota! Det ska vara en TL1000R-motor, har lite koll på spec och länkar, här är text från vad de på World wide Bimota enthusiats har bland sina spec:

"Engine : The power plant was taken from the Suzuki TL1000R. A longitudinal twin cylinder V with a 90 degree configuration. The maximum output is 135 hp at 9500 rpm. The maximum torque is 10.8 kg at 7500 rpm. The effective engine displacement is 996 cc. The compression ratio is 11.3:1. It is liquid cooled, with double overhead camshaft, four valves per cylinder, wet clutch and six-speed gearbox. The Suzuki engine came with fuel injection but Bimota modified the butterfly elements, which can range from 52 to 59 mm in diameter.
Frame : The frame consists of a pair of lateral beams made of aluminium alloy. These featured carbon fibre plates. This was to increase rigidity and reduce weight. Moreover welding was eliminated. The front suspension is an upside down Paioli. Fork leg diameter is 46 mm. The Ohlins rear shock absorber is adjustable for both pre load and damping. Brakes are two floating Brembo 320 mm up front and one 230 mm Brembo at the rear. The wheels are three spoked and are made by Antera in aluminium alloy."

Ganska sjyst är ju modifikationen av inprutet till 59mm.
Kolla även testkörningen på insidebikes.com (bikereviews)

Anders
 
(s)pökrider skrev:
2640407 Oj oj oj Läst för mycke Klick!! Finns det nån dom att rellatera till eller?? Slår vad om att du svinat dig nån gång, men det går ju bra när man inte är i det ofentliga rummet!! Micke är en kung på bana, det är allt jag vill säga!! och han kommer alltid va en grym skådespelare! Det kan ingen ta ifrån honom!!:arsele

Är han dömd för kvinnomisshandel förtjänar han all negativ publicitet han kan få, är han inte dömd är han i mina ögon oskyldig.

Anyway, vi ska väl försöka hålla oss till tråden: grym hoj som sagt. Kul med lite annorlunda hojar!

Personligen gillar jag TL-R motorn, tycker det var en trevlig bekantskap det lilla jag kört den och det finns väl även lite potential för att få lite extra knuff i de?
 
Victor skrev:
2639952 Så vadå, bara för att man kan köra hoj så är det okej att slå tjejer och vara en skitjobbig fyllebult ute på krogen?

Ja. Tjejer är till för att bli smiskade på:mattias

Lite kasst att till blindo tro på allt man läser. Speciellt då han är numero uno favoriten att skvallra om vad det verkar som.

Blev djupt imponerad av att han var en sån biker:banana Mikael Persbrandt är och har alltid vart den bästa svenska skådisen i mina ögon.
Och sedan att han har smak och kör Bimota gör ju inte det hela sämre.

Tycker att Bimota Sb8r och sb6r är väldigt lika, bara motorn som skiljs åt?:va
 
Én sådan gobit........ Italiensk/Japansk

En sådan står i garaget:) , kollade precis batteriet. Ska provas ordentligt en tidig söndagmorgon nu till våren 2009.

Nedan ett utdrag ur min mc-blogg! MVH/Toyman

Måndag 22 september 2008 6,00:

I torsdags började tanken att provköra Bimotan på söndagsmorgonen, batteriet sattes på laddning och nummerplåten som lagts åt sidan vid senaste utställningen letades upp. Fredag kväll efter jobbet var jag ej hemma förän halv nio så då blev det inget garagebesök. Bestämde mig för att uppstart skulle ske på lördag kväll efter jobbet dock ej så sent som i fredags. Kom hem klockan sex och det stod Amerikansk Pan-Pizza på bordet, då gav jag upp trött efter en hård dag och var ganska inne på att Bimotan ej skulle vara lätt att få igång eftersom den stått still i ett och ett halv år.

Hoppar ur bingen 20 över 6 på söndag morgon och ser att det kommer att bli en underbar solig morgon. Åktarmen vrider sej och säger varför har du inte fixat detta tidigare! B kommer upp och jag berättar för henne hur åksjuk jag är, åk ner till garaget och prova får jag till svar! Slänger ner lite utrustning i en väska, klockan är lite över 7 nu, borde redan varit på väg. Sverige vaknar så sakta till liv.

Kommer in i garaget och får baxat undan lite andra hojar, rullar ut den på gården och påbörjar upplivningsförsöken, missar knappen som höjer tomgången men låter startmotorn vrida runt kolvarna några varv och märker direkt att det verkar vara gott krut i det gamla batteriet, gör ett kort startförsök till och ett tändande görs, pausar lite och tänker att jag får stötta lite med gashandtaget vilket jag förmodlingen ej behövt om jag hitta choken. Sagt och gjort hojen vaknar till liv, det poffar och smäller och tanken att den ska slockna på en cylinder börjar gnaga i huvudet. Håller vartalet på tretusen och värmen kommer så sakta och poffandet börjar försvinna. Vid 60 grader vrider jag till på gasen och nålen rusar mot 9000 varv... klockren men råå! Nu ska det provåkas.

Kutar in i garaget, börjar ombyte till Dainese skinnet, har glömt understället men skit i det lite kyla får en väl tåla. Bråttom bråttom, upphetsningen är på "G", klockan är nu lite över 8a. Kickar lite på däcken som för övrigt ej är körda men 2 år gamla. Upp till Statoil och i med mycket luft ifrån den kassa luftpåfyllaren, är osäker på vart vi hamnar med trycket. Kollar i tanken och den är full med gammal soppa, det är väl nästan att kalla vid duvpiss lika med väldigt dåligt oktanvärde! Kollar klockan och den är halv 9, måste vara på jobbet före 1/2 11 så det får bli en kort runda...... varför gick jag ej upp 5,00?

Smyger iväg söderrut, märker utav att motorn har stor diameter på insugningstrattarna, 59mm och att avgassystemet ett dubbelt tvåtums titaniumsystem är konstruerat för bana, alltså ingen touringinställning utan full gas och full broms. Viss tveksamhet verkar finnas i insprutningssystemet, det är kanske så även på Suzukis TL1000R fast den har ju sitt egna insprut, här har ju Bimota stoppat i något annat och hittat 15 hkr till. På styrhuvudet sitter en liten ratt som är till för att justera insprutningen men hur? Maskinen är lite bluddrig och ruskigt rå, kolvslagen känns i ändan, det är ungefär som att sitta i en bubbelpol när man är jättevarm och sätter sig jämte massagestrålen och den goa känslan nästan övergår till lite smärta, massagevibbar i rompan. Styr lätt och det behövs endast lite kraft för att få igång bromsarna. Upplever samma konstiga känsla igen, inget vartal på motorn men ruskigt många kilometer på mätaren. Känner efter så att det där med luften i däcken iallafall är ok så att vi kan köra Lygnern Ring.

De som ej var vakna nu väckte jag säkert, ett enormt twinmuller och imellanåt sköt det som ett pistolskott ur avgaspiporna, jag satt och föreställde mig eldkvasten ur de två rören under sadeln. Är det jaktsäsong nu? Jag tog det varsamt och bestämde mig för att jag får göra om detta men då på lite mer blandade vägar en de som är runt Lygnern. Alltså inte ligga och dåsa i sängen. Upp och hoppa... njut utav dagen. Trafiken börjar komma igång nu och jag är tillbaka i garaget efter en timma och några minuter. Blir lagom att åka till jobbet.

Fantastiskt vad bra det gick, gammalt batteri, 2 år gammal bensin och ej startad under denna tid, en del avgaspoffar. Nästa gång får det vara med fräsh soppa, V-Power kanske?

Det blev 7 mil idag: Toyman
 

Bifogat

  • IMG_3322 sh.jpg
    IMG_3322 sh.jpg
    141.2 KB · Visningar: 81
Back
Top