Én sådan gobit........ Italiensk/Japansk
En sådan står i garaget

, kollade precis batteriet. Ska provas ordentligt en tidig söndagmorgon nu till våren 2009.
Nedan ett utdrag ur min mc-blogg! MVH/Toyman
Måndag 22 september 2008 6,00:
I torsdags började tanken att provköra Bimotan på söndagsmorgonen, batteriet sattes på laddning och nummerplåten som lagts åt sidan vid senaste utställningen letades upp. Fredag kväll efter jobbet var jag ej hemma förän halv nio så då blev det inget garagebesök. Bestämde mig för att uppstart skulle ske på lördag kväll efter jobbet dock ej så sent som i fredags. Kom hem klockan sex och det stod Amerikansk Pan-Pizza på bordet, då gav jag upp trött efter en hård dag och var ganska inne på att Bimotan ej skulle vara lätt att få igång eftersom den stått still i ett och ett halv år.
Hoppar ur bingen 20 över 6 på söndag morgon och ser att det kommer att bli en underbar solig morgon. Åktarmen vrider sej och säger varför har du inte fixat detta tidigare! B kommer upp och jag berättar för henne hur åksjuk jag är, åk ner till garaget och prova får jag till svar! Slänger ner lite utrustning i en väska, klockan är lite över 7 nu, borde redan varit på väg. Sverige vaknar så sakta till liv.
Kommer in i garaget och får baxat undan lite andra hojar, rullar ut den på gården och påbörjar upplivningsförsöken, missar knappen som höjer tomgången men låter startmotorn vrida runt kolvarna några varv och märker direkt att det verkar vara gott krut i det gamla batteriet, gör ett kort startförsök till och ett tändande görs, pausar lite och tänker att jag får stötta lite med gashandtaget vilket jag förmodlingen ej behövt om jag hitta choken. Sagt och gjort hojen vaknar till liv, det poffar och smäller och tanken att den ska slockna på en cylinder börjar gnaga i huvudet. Håller vartalet på tretusen och värmen kommer så sakta och poffandet börjar försvinna. Vid 60 grader vrider jag till på gasen och nålen rusar mot 9000 varv... klockren men råå! Nu ska det provåkas.
Kutar in i garaget, börjar ombyte till Dainese skinnet, har glömt understället men skit i det lite kyla får en väl tåla. Bråttom bråttom, upphetsningen är på "G", klockan är nu lite över 8a. Kickar lite på däcken som för övrigt ej är körda men 2 år gamla. Upp till Statoil och i med mycket luft ifrån den kassa luftpåfyllaren, är osäker på vart vi hamnar med trycket. Kollar i tanken och den är full med gammal soppa, det är väl nästan att kalla vid duvpiss lika med väldigt dåligt oktanvärde! Kollar klockan och den är halv 9, måste vara på jobbet före 1/2 11 så det får bli en kort runda...... varför gick jag ej upp 5,00?
Smyger iväg söderrut, märker utav att motorn har stor diameter på insugningstrattarna, 59mm och att avgassystemet ett dubbelt tvåtums titaniumsystem är konstruerat för bana, alltså ingen touringinställning utan full gas och full broms. Viss tveksamhet verkar finnas i insprutningssystemet, det är kanske så även på Suzukis TL1000R fast den har ju sitt egna insprut, här har ju Bimota stoppat i något annat och hittat 15 hkr till. På styrhuvudet sitter en liten ratt som är till för att justera insprutningen men hur? Maskinen är lite bluddrig och ruskigt rå, kolvslagen känns i ändan, det är ungefär som att sitta i en bubbelpol när man är jättevarm och sätter sig jämte massagestrålen och den goa känslan nästan övergår till lite smärta, massagevibbar i rompan. Styr lätt och det behövs endast lite kraft för att få igång bromsarna. Upplever samma konstiga känsla igen, inget vartal på motorn men ruskigt många kilometer på mätaren. Känner efter så att det där med luften i däcken iallafall är ok så att vi kan köra Lygnern Ring.
De som ej var vakna nu väckte jag säkert, ett enormt twinmuller och imellanåt sköt det som ett pistolskott ur avgaspiporna, jag satt och föreställde mig eldkvasten ur de två rören under sadeln. Är det jaktsäsong nu? Jag tog det varsamt och bestämde mig för att jag får göra om detta men då på lite mer blandade vägar en de som är runt Lygnern. Alltså inte ligga och dåsa i sängen. Upp och hoppa... njut utav dagen. Trafiken börjar komma igång nu och jag är tillbaka i garaget efter en timma och några minuter. Blir lagom att åka till jobbet.
Fantastiskt vad bra det gick, gammalt batteri, 2 år gammal bensin och ej startad under denna tid, en del avgaspoffar. Nästa gång får det vara med fräsh soppa, V-Power kanske?
Det blev 7 mil idag: Toyman