Biltema racingolja + oljefilter

Tror personligen att oljan, så länge man använder en rätt klassad, spelar föga roll för motorns livslängd så länge man sköter bytena.

Så är det absolut. Så länge man inte misshandlar motorn alltför hårt och ser till att ge den oljebyten vid föreskrivna intervaller samt olja av tillräcklig klassning så är oddsen att motorn håller minst lika länge som resten av hojen. Dvs det är troligt att det uppstår andra fel på hojen för att den är sliten som i förhållande till hojens värde kanske inte är värt att lägga pengar på innan motorn är utsliten
 
Ser ingen anledning att köra biltema olja när man kan köpa ok/q8 sbk racing för 70kr/lit
 
Hur är det med klassningen där, sbk racing är en 10W-50 och min kloss vill ha 10W-30 eller 10W-40.
 
Hur är det med klassningen där, sbk racing är en 10W-50 och min kloss vill ha 10W-30 eller 10W-40.

Det ska inte vara något större problem. Oljorna är ungefär lika när dom är kalla och SBK racing är lite mer trögflytande när den är varm. Men jag har svårt att tro att det har någon större betydelse. Skillnaden mellan 40 och 50 vid arbetstemperatur är inte sådär enormt stor.
Jag skulle gladeligen hälla i SBK racing i min VFR om jag bytte oljan själv men jag har hittills varit lat och låtit verkstaden göra servicearna.
 
Nyheter

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Back
Top