Biltema = kanontema!

Casper

Medlem
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Ronneby
Hoj
Yamaha FZS 600 Fazer
Tjena!

Hur är Biltemas depåstöd? Passar det till en Fazer tro?

För övrigt så är Biltemas grejjer helt ok enligt mig. Billig silvertejp :D
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tjena!

Hur är Biltemas depåstöd? Passar det till en Fazer tro?

För övrigt så är Biltemas grejjer helt ok enligt mig. Billig silvertejp :D

Fungerar Kanon på min Z750, till Depstödet fram har de nu en tilläggs produkt så man slipper använda håligheten i Gaffeln:tummenupp
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Handlar en del på Biltema, det här är vad jag köpt och använt senaste året.

Till MC: Bromsbelägg tar lika bra som 3 ggr så dyra hos Bike, Tankväskan för 200 kr fungerar bra, sitter till räckligt i magnetfästen. Bromsvätska, byter vart år, kostar typ 30 kr för en halvliter. Kylarvätska, i princip gratis jämfört med MC handlarns.

Till Bil : Bromsbelägg fram , Bromsvätska, kylarvätska, Motorolja, oljefilter, Batteri.

Övrigt : Målarpenslar till huset är snorbilligt till OK kvalite, Webkamera som var kass, Coaxialkabel, delningsfilter till TV OK.

I det hela så är mycket bra och prisvärt men man får hela tiden bara beredd på att det finns grus bland guldklimparna.
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Ville bara tacka för tipset ang Högtrycksschampot. Det funkade klockrent.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Jag handlar massor hos Biltema. Det är definitivt inget fel på deras verktyg med 10 års garanti. Bil/MCvårdsprodukter funkar bra.
Svetspinnar, TIG-elektroder, svetstänger, mm är också bra.

Dock är inte allt bra, men ingen tvingar ju en att köpa det som inte håller måttet. Jag har alltid haft känslan att de som klagar på Biltema är de som inte kan avgöra vad man ska köpa där och vad man ska låta bli att köpa där.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag handlar massor hos Biltema. Det är definitivt inget fel på deras verktyg med 10 års garanti. Bil/MCvårdsprodukter funkar bra.
Svetspinnar, TIG-elektroder, svetstänger, mm är också bra.

Dock är inte allt bra, men ingen tvingar ju en att köpa det som inte håller måttet. Jag har alltid haft känslan att de som klagar på Biltema är de som inte kan avgöra vad man ska köpa där och vad man ska låta bli att köpa där.

För att gnälla lite. Verktygen är bra men det är ju inga krafthylsor och utan kvitto är det inte kul att ha knäckt 2 spärrskaft.

Dom har både bra och dåliga saker men det finns bra mycket skit där men sorterar man lite kan det ju bli komiskt när man kommer in på lokala järnaffären eller mc affärer och ser att deras pris för samma pryl är 5 gånger högre.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
För att gnälla lite. Verktygen är bra men det är ju inga krafthylsor och utan kvitto är det inte kul att ha knäckt 2 spärrskaft.

Inser att jag behöver komplettera mitt tidigare inlägg. Det är naturligtvis också så att man ska använda verktygen på rätt sätt. Det gäller både Biltema:s och andra leverantörers verktyg. T ex är det en dödssynd att dra åt en skruv/mutter med en spärrnyckel, speciellt om man jobbar med större dimensioner. Det är de inte dimensionerade eller avsedda för.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
För att gnälla lite. Verktygen är bra men det är ju inga krafthylsor och utan kvitto är det inte kul att ha knäckt 2 spärrskaft.

Dom har både bra och dåliga saker men det finns bra mycket skit där men sorterar man lite kan det ju bli komiskt när man kommer in på lokala järnaffären eller mc affärer och ser att deras pris för samma pryl är 5 gånger högre.

jag kör de mesta med krafthylsor istället.. funkar klockrent mot för vanliga hylsor. biltemas krafthylsor funkar garanterat bättre än de flesta vanliga "bra" märkena o dom får man billigare än märkesprylar. :tummenupp
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
köpte packväskor på biltema. 400:- funkar kanon
 

Bifogat

  • IMGP4477.JPG
    IMGP4477.JPG
    88.6 KB · Visningar: 373

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Är det ingen som kör runt i ett vurpollon från biltema?:tungan

Skulle inte våga chansa med kvaliten när det gäller hjälmen. En hjälm behöver vara vadderad rätt, ha rätt material och uppbyggnad och inte minst måste den vara så lätt som möjligt. Detta är något som billigare tillverkare har svårt att följa utan blir ofta en kompromiss, oftast är det vikten och vadderingen som kompromissas mest med, och vill man kompromissa med sitt huvud om man krashar....
Materialen i själva skalen tror jag är bra, dom har alla godkända märkningar som krävs.
 
Last edited:

Mr_SunBear

Medlem
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Västerås
Hoj
2hjulslös
BT:s tryckluft på burk är kanon!! Bra för all möjlig rengörning, mobiler, stereo mm.

BT:s tankräm är prisvärd o har god mintsmak! :) (ett impulsköp med positiv reaktion)

Bromsrengörningsspray, Klockren!
Kopparpasta på sprayburk, Klockren!
Polerskivor för att slipa rost mm. Bra o billiga.
Plastplattan man använder för stödet på hojen. Mkt bra.

//B
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Inser att jag behöver komplettera mitt tidigare inlägg. Det är naturligtvis också så att man ska använda verktygen på rätt sätt. Det gäller både Biltema:s och andra leverantörers verktyg. T ex är det en dödssynd att dra åt en skruv/mutter med en spärrnyckel, speciellt om man jobbar med större dimensioner. Det är de inte dimensionerade eller avsedda för.
När vi fick återförsäljare för Teng-tools i byggden (rätt många år sedan), så fick brodern en sats med intsruktion att kolla vad den tålde.
Spärrskaftet hade vi att lossa hjulmuttrar med.
Slog på den med böleknosa (slägga) för att få kraft.
Håller ännu.
Kontenta:
"Dyra" spärrskaft och liknande är (oftast) både smidigare och starkare.
För de flesta räcker det med billigare grejor.

Det jag anser att man skall lägga lite extra pengar på är "de billiga tillbehören".
Dåliga hylsor, bits, gängtappar, borr och skruvmejslar kan förstöra för mer än mellanskillnaden.
Plus humöret.

Ingen som nämnt magnetskålen ännu?
Kanon!
Har även för mig att det är biltema som har en liten "penna" med automatkörnare och plockmagnet.
Löjligt bra!
Även skärvätskan på sprayburk är prisvärd.

Skjutmått, skärvätska och körnare skall alltid finnas i fickorna, så man inte fuskar.
 

FlyingPig

Micha #59
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CBR 600 + Kawasaki ZXR 400 1997 (Till salu)
Jag är inte mycket för biltema, men verktygen fungerar ju super!!
Själv är man nog känd hos Biltema i Hisingen för att köpa massa bromsrengöring också! >_<
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag följer tråden med stort intresse, och skriver inköpslista allt eftersom.

Jaga har tyvärr inget Biltema i närheten, men jag har en jobbarkompis som åker till Sundsvall rätt ofta, och då besöker han alltid biltema.

Jula har jag nära till, och deras crosslyft/pall har en kompis köpt, dom har även vattentäta packrullar i tre storlekar, men inga reservdelar/oljor som jag vill ha till min MC.
 

sannybo

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Alingsås
Hoj
2020 Honda Africa Twin Adventure, 2000 vfr800
Jag var och köpte packväskorna på Biltema igår.
Det ända tveksamma med dom är väl att man inte stänger dom med dragkedja utan med två spännen. Kan vara svårt att få dom att hålla tätt.
Nu har jag ju inte lastat något i dom, det kanske blir bättre när man kör med packning i dom.
Nåväl, det märker jag när jag åker till Norge nästa vecka. Bra pris var det i alla fall.
 

Skarp92

Hojåkande bushman
Gick med
16 Sep 2007
Ort
Mjölby
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Jag var och köpte packväskorna på Biltema igår.
Det ända tveksamma med dom är väl att man inte stänger dom med dragkedja utan med två spännen. Kan vara svårt att få dom att hålla tätt.
Nu har jag ju inte lastat något i dom, det kanske blir bättre när man kör med packning i dom.
Nåväl, det märker jag när jag åker till Norge nästa vecka. Bra pris var det i alla fall.

det är ju två stycken kardborreband på vardera väska, du lägger dom emot varandra och viker ner, in mot hojen. Svårt att förklara, men det är bara klura lite så förstår du säkert hur man gör :tummenupp då blir det väldigt tätt, det är nog så att dom klarar lätt regn då :) och sen spännena på det :p
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top