Tack för förtroendet, försöker till 100.Jaa, fast.
Herrn är väl eventuellt liiite mer seriös än genomsnittet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack för förtroendet, försöker till 100.Jaa, fast.
Herrn är väl eventuellt liiite mer seriös än genomsnittet?
BubbenJa besiktningsmannen har ju alltid rätt, säger han att bilen är jättefin så är den det, får kunden sen ett påpekande vid service så är verkstan lurendrejare allihop.
Pungt.
Alla som varit i trafikolycka får sitt lämplighetsintyg prövat av Trafikverket.Enligt Flashback berodde masskrocken på stockholmare. De har dubbdäcksförbud i stan. Det i kombination med stressade småbarnsfarsor och sportlov.
Nu var jag inte där.
Kraftigt snöfall, hal körbana med snö på.
Rallydubb biter. Personbilsdubb som rullat några säsonger, mest barmark, biter inte så bra. Bilar med olika lång bromssträcka, inte bra.
Mina vinterdäck är smala, 190 bara. Riktiga bilar har 225-235 på vintern, SUV lite bredare? Dubb eller dubbfria. Det går att hålla avstånd med dubbfria. Fast kör som dom andra.
Dålig sikt. Vita bilar är vanliga och syns sämre. Många moderna bilar har små eleganta bakljus. De syns inte alls om de är avstängda. Min bil har ett dimbakljus. Man drar ut ljusvredet så lyser det. Då lyser även en lampa bredvid hastighetsmätaren. Bakljusen kan jag inte stänga av när motorn är igång.
Är det så dålig sikt så sänker jag farten.
Min telefon är i innerfickan, lurar i öronen.
På Autobahn, när farten plötsligt sänks från t ex 150 till 80, så drar sista bil i varje fil på varningsblinkersen för att varna bakomvarande. Dessa slår också på varningsblinkers. Det funkar bra även om de smäller då och då ändå.
Japp, jag gör så här hemma också. ”Parkeringsblinkersen” ni vet.
Nu var det väl 120 eller 110 där krocken skedde. Många kör skyltad hastighet. Manligt, värsta bilen, värsta tekniken, fyrhjulsdrift osv.
Andra kör långsammare, elbilar gärna i 90 när det är kallt. Många ligger kvar bakom pga dålig sikt och halka. Om de dessutom syns dåligt når det kommer bilar bakom och eller korta avstånd när det bromsas lite oväntat.
Att komma ikapp, bromsa snabbt och byta fil över snösträng kan sluta med att bilen snurrar sen bromsar alla. Det kanske var ett tag sen de körde halkbana.
Det var flera lastbilar inblandade i krocken. De såg ut att ha kört som en murbräcka in i de stillastående, eller långsamt rullande, bilarna. Deras däck?
Det där med att elbilar inblandade i krock brinner och exploderar lite hur som helst, direkt eller inom tre dygn, var det bara hittepå? Räddningstjänstens och bilbärgares utbildning? De började flytta undan bilar och rensa upp ganska tidigt.
Undrar om det blir en utredning av detta. Det görs ibland vid större olyckor.
De som kör lastbil menar du?Alla som varit i trafikolycka får sitt lämplighetsintyg prövat av Trafikverket.
Nej, alla.De som kör lastbil menar du?
Alla som varit i trafikolycka får sitt lämplighetsintyg prövat av Trafikverket.
Han kanske menar dom som rapporterasNej så sker inte alls. Försäkringsbolagen rapporterar inget till polisen eller några myndigheter.
Det är många olyckor där det är direkt uppenbart att ena parten gjort överträdelser som skulle ge indraget körkort men så sker nästan aldrig.
Avstånd, avstånd och avstånd. Samt en del talanglöshet och okunnighet om hur bilens lysen fungerar och hur man allmänt kör på ett aktivt och säkert sätt. Och vissa fordon och däck ska inte användas under vintern. De där krockarna är helt och hållet förarnas fel. Om jag klantar till det, inte skyller jag på väglag och sikt, utan det är jag själv som inte kunnat hantera saken och kanske inte varit helt hundra på fordonet och hur det beter sig.Lite film från platsen:
Alltså, det är ju inte bara ett fåtal idioter som kunnat skapa allt detta. Det krävs ett kollektivt brist på ansvar där en majoritet väljer att bortse från kravet att man skall anpassa hastigheten efter väglag, sikt och trafikintensitet.

), men bara temporärt då jag nog ska kapa och fixa rakrör för mer V8-muller. Och så äntligen fått bromssköldarna så jag får ditt nya backar till parkeringsbromsen och byter allt innanmäte och smörjer upp. Hittade en tysk på Youtube som visar exakt hur man bäst kalibrerar in dem så de tar hårt och jämnt. Det är ju inte automatiskt justerande backar till handbromsen och färdbroms är skiva förstås...

Det lilla läckaget från kylaren som pågått några månader, blev ett mer akut strilande
så nu måste jag kolla konstruktionen om det går att täta med metallspackel eller bita ihop och byta hela kylaren (läcker på vänster sida mellan plast och metall uppe på kanten - oklart hur det är konstruerat).Knarrandet från kulleder mm har nästan helt försvunnit efter att jag tryckte in litiumfett i alla gummibälgar både fram och bak på X5:an. Liten smörjspruta och kanyl gjorde susen.
Men naturligtvis kommer nåt annat skitDet lilla läckaget från kylaren som pågått några månader, blev ett mer akut strilande
så nu måste jag kolla konstruktionen om det går att täta med metallspackel eller bita ihop och byta hela kylaren (läcker på vänster sida mellan plast och metall uppe på kanten - oklart hur det är konstruerat).
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |