SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
PSA har alltid byggt bra bilar, så vad är problemet med det? Inte som Toyota men absolut bättre än VAG/Nissan/Renault etc. Dessutom har Toyota och PSA sedan decennier byggt bilar i gemensam fabrik i Ungern (Aygo/C1/107) och som sagt ProAce.
Ford är alltid billiga byggen som åldras fort. Fiat är alltid robusta och mycket bättre bilar än vad många tror. Mekaniskt generellt mycket bra.

Jag har nog inte riktigt samma uppfattning om psa-bilar som du, även om möjligen just skåpen är av bättre kvalitet än vad det franska ryktet gör gällande. "BRA" tycker jag är lite väl optimistiskt.
Ford är nog rätt illa, ja, även om jag har några vänner som varit nöjda med just Transit. (Finns ju de som frivilligt går in och köper sig en ny Transporter efter att den gamla desintegrerat sig själv också, iofs.)
Jag har faktiskt ägt ett Fiat-skåp ett gäng år, på det stora så var jag ganska nöjd, men faktum är att det är nyaste bilen jag ägt (nåja, vofflan är senare modellår, men vi är längre in i framtiden nu), och den som med råge gått minst kilometer, ändå så var det den bilen jag hade mest problem med. Såå, näe?