totoro
Är fulladdad ibland
Det vore intressantare här om folk ja ut reparationskostnad här.
Ok jag börjar: Audi s4 v8 styrservot 16000kr
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Generator, vattenpump, remmar och kombispännare till X5 e53. Ca 5.400:- från Autodoc. Min tid att meka tog jag inget för...Det vore intressantare här om folk ja ut reparationskostnad här.
Ja du har en billig bil. En kompis syrra sa att hennes Opel var dyrare att reparera än min Audi men våga inte säga hur mycket.Generator, vattenpump, remmar och kombispännare till X5 e53. Ca 5.400:- från Autodoc. Min tid att meka tog jag inget för...
Slangen i ett tidigare inlägg till Polon: 11kr. Och så en kvart att banka slangändarna mjuka och trycka dit osv.
Skodan som jag fixade frihjulskopplingen på inkl rem, gick på en dryg tusenlapp. Och så 800:- för cirkulationspumpen för dieselvärmaren.
Man bli bara deprimerad av att snacka pengar....Det vore intressantare här om folk ja ut reparationskostnad här.
Fast då är ju frågan om det är verkstadspriser och reservdelar köpta av samma verkstad? För då finns det inget tak. Jag vet bromsarna på min A8 jag hade, skulle gått på 30 tusen typ att byta, ännu mer om oken hade bytts (för de renoverar inte). Men jag köpte tyska grejer och kit för ok-renovering och fixade allt på en helg för kanske 6-7 tusen (detta var ca tio år sedan).Ja du har en billig bil. En kompis syrra sa att hennes Opel var dyrare att reparera än min Audi men våga inte säga hur mycket.
Därför är jag intresserad om nån vågar
30 är nog småpotatis men vi lägger ner det känsliga ämnetFast då är ju frågan om det är verkstadspriser och reservdelar köpta av samma verkstad? För då finns det inget tak. Jag vet bromsarna på min A8 jag hade, skulle gått på 30 tusen typ att byta, ännu mer om oken hade bytts (för de renoverar inte). Men jag köpte tyska grejer och kit för ok-renovering och fixade allt på en helg för kanske 6-7 tusen (detta var ca tio år sedan
På vilket sätt är det känsligt?Ok känsligt ämne. Återgå att reparera
Folk tiger om dyra reparationer. Som min bekanta.På vilket sätt är det känsligt?
De skäms för att de betalar överpris eller gjort dåliga affärer? Ja det är nog vanligt...Folk tiger om dyra reparationer. Som min bekanta.
Det var billigt, då är det bara en inspektion utan bromsvätska alltså, ingen utökad?Det är dags att serva min för mig nya VW E-Golf från 2019. Har fått pris av generalagenten på ca 2500kr, vilket egentligen inte är så dyrt. Men, jag har även hittat ett serviceschema med alla punkter de ska göra, och det är faktiskt ganska mycket! Men nästan bara kontroller, typ mäta däcksmönster, kolla om batteriet fungerar, kolla om högvoltsklistermärket sitter kvar i motorrummet osv... Just det, de ska byta kupeluftfiltret med. Filtret kostar 135kr.
Jag byter det själv, och ska lyfta på huven för säkerhets skull och kolla om klistermärket sitter där det ska...
Bromsvätska byttes förra året.Det var billigt, då är det bara en inspektion utan bromsvätska alltså, ingen utökad?
Original kolfilter kostar runt 600 bagis.
Ja, det är faktiskt hytlöst dyrt original.Bromsvätska byttes förra året.
Hovleverantören (Biltema alltså) får leverera ett kupefilter, med aktivt kol. Finns billigare att beställa om man vill (tex skruvat har filter med aktivt kol för 110kr), men ser ingen mening att bråka med det. Ja, det är säkert sämre än ett orginalfilter, men spelar ingen roll. Fortfarande bättre än inget filter, som de flesta bilar jag har haft...
Vad stoppar/häller de i på den här basservicen VW kampanjar? 2000 pengar för olja och 3 filter. 10 år gammal golf, passerat 15 tusen mil.Ja, det är faktiskt hytlöst dyrt original.
En flaska punkteringsvätska kostar dessutom 700 spänn, man skäms.
Basservice Castrol 15W-40 på vissa motorer, Castrol 0w-30 på vissa.Vad stoppar/häller de i på den här basservicen VW kampanjar? 2000 pengar för olja och 3 filter. 10 år gammal golf, passerat 15 tusen mil.
Har lagt ett sånt där tillfälligt reservhjul och bytagrejor i bilen. De talar ändå om att bäst före på punkalagningssatsen gått ut, varje år.
Plasthandskar bror..Swarfega är inte heller gratis när man servar själv.
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |