Billiga Xenon-kits

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte
Funkar det på en hoj utan batteri? Jag köpte en h4-sats för bil och tänkte bara använda den ena. Men i instruktionen står det att den ska kopplas till batteri. Dock funkar det om jag matar ballasten med tolv volt från ett löst bilbatteri, men när kopplar ballasten till hojen lyser lampan inte. Har mätt upp hojen och får ca 11 volt på tomgång och mer på gaspådrag. Cykeln klarar juh att driva en vanlig h4 med högra wattantal dessutom, cykeln är en ktm 660 ohne patteri, ngn som har en lösning???
 

kåbran

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
Oslo
Hoj
DRZ 400E LV REGGAD!
Funkar det på en hoj utan batteri? Jag köpte en h4-sats för bil och tänkte bara använda den ena. Men i instruktionen står det att den ska kopplas till batteri. Dock funkar det om jag matar ballasten med tolv volt från ett löst bilbatteri, men när kopplar ballasten till hojen lyser lampan inte. Har mätt upp hojen och får ca 11 volt på tomgång och mer på gaspådrag. Cykeln klarar juh att driva en vanlig h4 med högra wattantal dessutom, cykeln är en ktm 660 ohne patteri, ngn som har en lösning???

Stor kondensator kanske? Har inte batteri i min drz'a heller och funderar på det samma. Trailtech säljer kraftiga kondensatorer, har ej hört om någon som provat för hid, så nån måste vara först:tummenupp
 

mr_jonsson

Medlem
Gick med
3 Jan 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10-R (Projekt RR, race replika)
Halvljus 50W H11 10000K Slim HID-kit 12v
Helljus 50W H9 6000K Slim HID-kit 12v
 
Last edited:

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte
Stor kondensator kanske? Har inte batteri i min drz'a heller och funderar på det samma. Trailtech säljer kraftiga kondensatorer, har ej hört om någon som provat för hid, så nån måste vara först:tummenupp

Är inte säker på att jag begriper:) el-kunskaperna är sådär. jag trodde själva ballasten var som en kondensator. Att den såg till att en rätt och jämn späninng kommer till lampan. eller är jag helt ute och cyklar:gnissla
 

kåbran

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
Oslo
Hoj
DRZ 400E LV REGGAD!
Är inte säker på att jag begriper:) el-kunskaperna är sådär. jag trodde själva ballasten var som en kondensator. Att den såg till att en rätt och jämn späninng kommer till lampan. eller är jag helt ute och cyklar:gnissla

Jag TROR ballasten skal ge hög spänning för att "starta" lampan, typ som ett lysrör. Dom digitala balasterna är mera volt känsliga en dom tyngre gammla magnet varianterna. Om du kan starta den med ett batteri och sedan koppla bort det och lampan fortfarande lyser med motorn på tomgång gissar jag det att det borde funka med en kondensator. Varva lite när man startar lampan :)
Men jag har som sagt inte helt koll själv...

På min drz'a sitter det en kondensator sedan tidigare, men man sätter isåfall i en större.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ballasten fungerar som en kondensator. Gasen i lampan behöver massa med tusen volt för att tända, men sen när den är tänd så klarar den sig med lite.
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Hur går det att montera xenonlampor i Hella 3000 kopior?
Sitter redan 3x100 watt på bilen men hur blir det om man kastar in xenon?

Hur startsnabb är dom?
 

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte
Jag TROR ballasten skal ge hög spänning för att "starta" lampan, typ som ett lysrör. Dom digitala balasterna är mera volt känsliga en dom tyngre gammla magnet varianterna. Om du kan starta den med ett batteri och sedan koppla bort det och lampan fortfarande lyser med motorn på tomgång gissar jag det att det borde funka med en kondensator. Varva lite när man startar lampan :)
Men jag har som sagt inte helt koll själv...

På min drz'a sitter det en kondensator sedan tidigare, men man sätter isåfall i en större.

hmm det enda jag kommer ihåg av en kondensator att den brukade cylinderformad med två ben i botten.... Var sitter kondensatorn monterad på din hoj?
 

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Ort
järna
Hoj
MT09 -17
Funkar det på en hoj utan batteri? Jag köpte en h4-sats för bil och tänkte bara använda den ena. Men i instruktionen står det att den ska kopplas till batteri. Dock funkar det om jag matar ballasten med tolv volt från ett löst bilbatteri, men när kopplar ballasten till hojen lyser lampan inte. Har mätt upp hojen och får ca 11 volt på tomgång och mer på gaspådrag. Cykeln klarar juh att driva en vanlig h4 med högra wattantal dessutom, cykeln är en ktm 660 ohne patteri, ngn som har en lösning???

En ide:hej `Montera ett batteri typ biltema 80-405 eller 409 före lysknappen.Lägg en diod innan batteriet,så laddspänningen inte går tillbaka.Då får batteriet 12-13 volt då motorn går,o strömmen borde räcka att driva lampan. Inte så dyrt:) Värt ett försök...?

leffe
 

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
En ide:hej `Montera ett batteri typ biltema 80-405 eller 409 före lysknappen.Lägg en diod innan batteriet,så laddspänningen inte går tillbaka.Då får batteriet 12-13 volt då motorn går,o strömmen borde räcka att driva lampan. Inte så dyrt:) Värt ett försök...?

leffe

Jag tänkte dra på xenon till min ktm 660 -04 och då kom farsan med den här ideen som du sa. Jag tyckte det blev mer vikt på maskinen så jag skippade det:näsblod
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Hur går det att montera xenonlampor i Hella 3000 kopior?
Sitter redan 3x100 watt på bilen men hur blir det om man kastar in xenon?

Hur startsnabb är dom?

Har kört så i 2-3 år nu, absolut inga problem! Dom startar direkt men blir lite starkare när dom blir varma.. `:) Sen när du bländar av för möte så är det full styrka direkt.
 

kåbran

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
Oslo
Hoj
DRZ 400E LV REGGAD!
hmm det enda jag kommer ihåg av en kondensator att den brukade cylinderformad med två ben i botten.... Var sitter kondensatorn monterad på din hoj?

Den sitter fram bakom lamphuset och ser ut som ett stort ficklamps batteri, motverkar "moppe ljus" :)
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Har kört så i 2-3 år nu, absolut inga problem! Dom startar direkt men blir lite starkare när dom blir varma.. `:) Sen när du bländar av för möte så är det full styrka direkt.

ok hade du 100 wattare halogen innan? stor skillnad?
man vill ju inte kasta pengarna i sjön..
Vilket kit ska man satsa på?
 

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Ort
järna
Hoj
MT09 -17
här bränner vi el-system!

QUOTE=R1Björne;4103784]det är väl bara ett batteri som ska till? Jag ska prova en annan grej först annars tror jag att jag provar med ett batteri.

Men varför ska man ha en diod?[/QUOTE]

För att batterispänningen inte ska gå tillbaks till generatorn och försvnna i form av värme i lindningarna,ev bränna upp ngt.Om du inte har likström på ditt system (omöjligt att avgöra utan schema)måste strömmen iaf likriktas för att lagras i batteriet.Kanske därför xenonet inte vill tända,vill ha likström.Ev behöver du en 4-vägsbrygga,hör med din farsa(de där äldre är inte så korkade iallafall:tummenupp )

leffe
 

Gadde

Medlem i lowbudgetracing
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Fireblade-08(Gata), Fireblade-08(Racehoj) R6-00 (Racehoj till salu)
Hallå!
Har en CBR1000 med dubbla H7:eek:r...
Halvljus en tänd, heljus båda tända...
Räcker det man tar kittet "HID Conversion Kits - Single Beam Model" med H7 lampor?
Funkar det till att ge heljuslampan "signal/ström" med?
Kass om det inte funkar med heljus ju... :rolleyes:

Mvh // Gadde
 

#1 Åsberg

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Falköping
Hoj
Gixxer 750-02
Hej !

Någon som monterat på Gsx-r från 00/03 som kan ge lite tips på vart man sätter styrboxen ??

Mvh Fredrik
 

chabby

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Askersund
Hoj
Suzuki sv650 -04
Hallå Alla glada Är sugen på att skaffa xenon och såg denna tråd och länk http://www.vvme.com/product/detail-20023.html
Har lite svårt för att läsa på datorn då jag får sån djävulsk huvudvärk!Hur är det med xenon kittet från kina Är dom bra eller pajjar dom efter andra dan?
Vad kostar det med 2 lampor inklusive frakt?
Hur gör man för att beställa?
Vore tacksam för svar!
 

Mexus

Trav4Ever
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Borås
Hoj
GSXR 1000 K4
Chabby: Inte för att leka doktor, men du kanske behöver läsglasögon som jag?
 

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Ort
järna
Hoj
MT09 -17
xenon

Hallå Alla glada Är sugen på att skaffa xenon och såg denna tråd och länk http://www.vvme.com/product/detail-20023.html
Har lite svårt för att läsa på datorn då jag får sån djävulsk huvudvärk!Hur är det med xenon kittet från kina Är dom bra eller pajjar dom efter andra dan?
Vad kostar det med 2 lampor inklusive frakt?
Hur gör man för att beställa?
Vore tacksam för svar!

:tummenupp inga problem,man klickar bara på order.Har handlat där flera ggr.Superlyse.Pris ggr dollarkurs+frakt.Men gå in på PAYPAL o öppna ett konto för överföring av money.Välj 4300k.:tuttar

leffe
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top