billig försäkring

• Thread starter Thread starter warrior
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

warrior

Guest
Är det någon som kan rekomendera en billig försäkringsbolag, för nuvarande ( länsförsäkringar ) är ganska dyra (3000/mån) fasten hojen står på farsan.

warrior skrev:
Är det någon som kan rekomendera en billig försäkringsbolag, för nuvarande ( länsförsäkringar ) är ganska dyra (3000/mån) fasten hojen står på farsan.
Ring alla bolag och kolla. Olika för alla. Lottodragning på priserna.

Finns en sticky i Försäkringsforumet, ringa alla de bolagen och kolla.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=502

Sen tycker jag att du skenförsäkrar dåligt. 3000:-/mån?! :dummer

Last edited:
warrior skrev:

Ställ hojen på dig själv och bit i det sura äpplet.Smakar det så kostar det...

warrior skrev:
Ring försäkringar&sånt, där får just du det jättebilligt, men säg inte det till nån...

warrior skrev:
Skriv den på dig själv till att börja med :kocko

tack

ja får kolla upp det, säsongen närmar sig, och jag blir bara ivrigare för att gränsla hojen, men som student har man inte mycket klirr i kassan. tack för alla svar

varför?

kollade vad försäkringen kostade på den nya gsxr 1000, på mej skulle den kosta ca4500:- imånaden, och 25000:-!! i självrisk. har bara kollat ett bolag visserligen. Varför ska jag sätt försäkringen på mej för när jag kan ha den på far och betala 1000:- imånaden, jag har bilen och crossen stående på mej och några andra grejer och betalar över 15000:- om året i premier som det är nu. jag betalar hellre 5000 (totalt 10000:-)mer i självrisk om det skulle hända nåt om för jag är under 24. när det står tydligen i vilkoren att man får vara under 24 att köra men med den högre självrisken, är det då till att låta andra betala för sitt nöje? Även om far kommer att nyttja hojen nån gång? är tyvärr inte född med en silversked... och nej, en biligare hoj är inte ett alternativ...
inget gatlopp efter mej nu bara, är min åsikt bara, vet att många är av en helt annan åsikt, men är det helt fel att göra så verkligen? För tex hur många av alla hojar och bilar, tex m3 osv, som står på 50åringar som inte suttit i bilen och det är en 20åringen som kör dom?
förresten, var snäll, mitt första inlägg här :) har bara läst innan utan att göra mej hörd...

Mvh
Rasmus

warrior skrev:
ja får kolla upp det, säsongen närmar sig, och jag blir bara ivrigare för att gränsla hojen, men som student har man inte mycket klirr i kassan. tack för alla svar
Magiskt... Det är bara för att alla tvingar dig att ha den nyaste hojen va?

Moralsnack: Jag är student kör hoj, betalar allt själv. Pungt.

HumAnyt skrev:
kollade vad försäkringen kostade på den nya gsxr 1000, på mej skulle den kosta ca4500:- imånaden, och 25000:-!! i självrisk. har bara + bla bla bla
Jag tror att det där har diskuterats så inåt norden på det här forumet. Men som svar på din fråga; det finns de som tycker det är ok att rycka handväskan av faster Agda 85 också.

HumAnyt skrev:
kollade vad försäkringen kostade på den nya gsxr 1000, på mej skulle den kosta ca4500:- imånaden, och 25000:-!! i självrisk. har bara kollat ett bolag visserligen. Varför ska jag sätt försäkringen på mej för när jag kan ha den på far och betala 1000:- imånaden, jag har bilen och crossen stående på mej och några andra grejer och betalar över 15000:- om året i premier som det är nu. jag betalar hellre 5000 (totalt 10000:-)mer i självrisk om det skulle hända nåt om för jag är under 24. när det står tydligen i vilkoren att man får vara under 24 att köra men med den högre självrisken, är det då till att låta andra betala för sitt nöje? Även om far kommer att nyttja hojen nån gång? är tyvärr inte född med en silversked... och nej, en biligare hoj är inte ett alternativ...
inget gatlopp efter mej nu bara, är min åsikt bara, vet att många är av en helt annan åsikt, men är det helt fel att göra så verkligen? För tex hur många av alla hojar och bilar, tex m3 osv, som står på 50åringar som inte suttit i bilen och det är en 20åringen som kör dom?
förresten, var snäll, mitt första inlägg här :) har bara läst innan utan att göra mej hörd...

Mvh
Rasmus

Varför är det inget alternativ med en billigare hoj??? Har man inte råd har man inte råd... Jag hade gärna kört en -05:a men jag inser mina begränsningar... så jag får snällt sitta på min 95:a tills jag har råd med nyare!

Den som är huvudsaklig brukare av fordonet, dvs du, ska också stå för försäkringen, ganska logiskt och står också i reglerna!
så,, spring nu iväg å köp en hoj du har råd med! basta!

sen får jag nog lägga till en liten...

corn.gif

öhhh

till er alla som tror att jag snyltar på farsan så har ni jävligt fel , jag pyntar ut allt själv, så lägg ner skitsnacket

HumAnyt skrev:
k...den nya gsxr 1000, ... skulle den kosta ca4500:- imånaden, och 25000:-!! i självrisk. jag har bilen och crossen stående på mej och några andra grejer och betalar över 15000:- om året i premier som det är nu. är tyvärr inte född med en silversked... och nej, en biligare hoj är inte ett alternativ...
Student, betalar 130 000 kr för en hoj, 15 000 kr i försäkringar per år exkl hojen och är inte född med en silversked. Kanske en i guld? Om man har råd att äga en bil, en cross plus en 130 000 kr hoj så kan man inte skylla på att man är en "fattig student". Att försäkringspremierna är orimliga är det inget att diskutera om men det blir dyrare när inte alla är med och betalar. Skall man vara med och leka får man betala för sig, det tycker jag är ganska normalt men vad vet jag?

warrior skrev:
Är det någon som kan rekomendera en billig försäkringsbolag

Har du en Honda kan du ju kolla med If numer. Deras Honda-försäkring verkar ok. Dock blir det troligtvis inget banåka med en sån försäkring.

//daniel

I have a dream! One day folk will bry sig om sina egna fel and brister! Avundsjuka och den svenska mentaliteten är verkligen en jävla folksjukdom.

@Warrior<
Lcka till, fixar du nu så du får köra hojen för FB när den inte står på dig så bra för dig. Annars så gör du dig en otjänst om du kör åt helvette.

Länge leve tvättmaskinen, skål!

:corn min första popcorn nån gång ska va den första...

Banne mig skriv den på din mormor

warrior skrev:

Fick jag så chansen skulle jag skriva hojen på min gammelmormor på 95 år.
Allt för att inte försäkra hojen för lika mycket som den är värd, principsak fast ja vore rik hade jag inte belalat 50 000 i försäkring på hojen.

Ni som fösöker gå i sanningens arme och vill göra rätt för er,
skriv hojen på farsan o ge sparade pengar till folk/länder som behöver dem bra mycket mer än försäkringsbolagen.
Gör de lite nytta iaf... :tummenupp

tjo

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär