billig försäkring

• Thread starter Thread starter warrior
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Zeb_Macahan skrev:
Que?

Om man kvaddar 100kkr hoj till flis och inte får ut en spänn av bolaget pga fusk eller om man får ny 100kkr-hoj efter att betalt en självrisk så är det väl skillnad eller?

Sen att fuskaren inte ska ha några pengar är ju en annan sak :fyllisar

//jaG

Nu säger du ju emot dej själv nu håller du ju med mej helt plötsligt???? :va

:tungan

warrior skrev:
varför tar du o inte gräver ner dig själv. hitta dina egna fel innan du letar efter andras och till den andra nolla jag gnäller inte jag bad om råd ta o läs innan du ger dig in i en diskussion. punck

1. Svårt att dels fylla gropen, dels ser jag ingen mening med det.
2. Mina fel är mina fel och så länge jag inte basunerar ut dom publikt som du gör (fucko), så har väl du lite med dom att göra?
3. Läser och läser. Ser du inte att jag quotar det som du tidigare skrivit i mina replys?
4. Jag diskuterar inte. Eftersom jag vet att jag har rätt (och kan svensk meningsuppbyggnad samtidigt) så sätter jag bara ner foten och markerar hur det borde se ut mellan hojåkare, släktet som inte skor sig på varann. Tillåt mig småle.

//jaG

Suomalainen skrev:
Hahahaha... :rofl :lol :rofl Du är ju bara för go lilla gubben. Du har inte ens orkat läsa dom andra inläggen eller förstog du helt enkelt bara inte?? Tror du pengarna går till staten?

Ääähh... vafan är det sportlov nu igen i skolan? nån driver med oss...

G´natt
Haha... nää sportlov är det inget tal om! Men betalar de inte ut pensionärna snart? "Riktat till dig lilla gubben!" För att upplysa dig om något som heter skattet, kanske du aldrig har hört talas om? Jo, som sagt det mesta vi betalar innehåller ju skatter på ett eller annat sätt. Därav även att försäkringspremierna innehåller skatter och här kommer kruxet, visst fan går lite av pengarna till staten ändå?

brinckis skrev:
Student, betalar 130 000 kr för en hoj, 15 000 kr i försäkringar per år exkl hojen och är inte född med en silversked. Kanske en i guld? Om man har råd att äga en bil, en cross plus en 130 000 kr hoj så kan man inte skylla på att man är en "fattig student". Att försäkringspremierna är orimliga är det inget att diskutera om men det blir dyrare när inte alla är med och betalar. Skall man vara med och leka får man betala för sig, det tycker jag är ganska normalt men vad vet jag?

Har jag sagt att jag är en student?! jag har fast jobb och har lärt mej att den som spar han har! vilket du tydligen inte har. är 21 och har jobbat på samtliga lov jag har haft sen jag var 14, och minum 200 timmar i månaden (nu, inte när jag var 14 ;) ) då får man ihop en slant till slut om man inte super upp pengar och lägger ut dom på div saker, osv. Men varför när försäkringsbolaget säger att det är okej att den står på far, är det så farligt att göra det då allså? Jo jag har råd, känns som att slänga pengara i sjön bara... och jag hade kunna tänka mej att betala premien om den varit säg 20000-25000, men 50000 är hutlöst tycker jag.

rozen skrev:
Nu säger du ju emot dej själv nu håller du ju med mej helt plötsligt???? :va

:tungan

Noupp. Säger bara att det är skillnad på (förhoppningsvis) om hojen är rätt försäkrad eller ej när olyckan är framme.

Dock så smiter ganska många igenom skadereglerarens nät fortfarande. Det är relativt grovmaskigt.

//jaG

wavesurf skrev:
Warrior -

Trodde du inte diskussionen skulle flippa såhär hårt va ??

Riktigt kul folk blir så upprörda.
Tycker vi skiter i detta forumet, så vi kan sova lite,
för imon ska vi jobba och dra in massa en massa pengar till staten.
Låter mysigt ! :tomten

Åfan, de dejtar..... Gulligt.

försäkringen sjunker efterhand om man har den på sig själv. så de e bara att stå ut. som de säger smakar de så kostar de... körde på min fars hoj innan jag hade råd att skaffa egen, kanske inte så kul när alla polare drog iväg men å andra sidan så pröjsar de betydligt mer än vad jag gör i dags läge. :banana

warrior skrev:
Haha... nää sportlov är det inget tal om! Men betalar de inte ut pensionärna snart? "Riktat till dig lilla gubben!" För att upplysa dig om något som heter skattet, kanske du aldrig har hört talas om? Jo, som sagt det mesta vi betalar innehåller ju skatter på ett eller annat sätt. Därav även att försäkringspremierna innehåller skatter och här kommer kruxet, visst fan går lite av pengarna till staten ändå?

Fan va d måste svida när man inser att man har fel... eller? :rofl

warrior skrev:

Jag är 24... :pannkyss

Zeb_Macahan skrev:
Noupp. Säger bara att det är skillnad på (förhoppningsvis) om hojen är rätt försäkrad eller ej när olyckan är framme.

Dock så smiter ganska många igenom skadereglerarens nät fortfarande. Det är relativt grovmaskigt.

//jaG

Jo men skillnaden försämrar inte sitsen för dej oavsett vem jag har försäkringen skriven på??? Eller hur? OM man nu bara har trafik försäkring så kan premierna omöjligt vis höjas för er andra? Jag får inte en spänn... bara en kvaddad hoj...

warrior skrev:
men gud vad ni alla är helgon jävla nöter, jag älskar att åka hoj och det kommer jag at göra på ett eller annat sätt. jag frågade en jävla fråga och " ni helgon ballar totalt ur" och ni som skriver att jag ska drabbas av olycka och sånt what goes around comes around fuckers" och alla andra som har stötat mig tusen tack

"Alla andra som har stöttat mig"

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! :kocko :kocko :kocko :kocko

Du är ju för skön, du!! Ni är ca tre stycken idioter med världens sämsta argument, som tror ni är stentuffa! Och mot er har ni i praktiken hela Sporthoj.com!!

Tillåt mig asgarva igen: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

Snacka om att köra huvudet i väggen!!! :huvet Ni gör ju bort er själva så totalt att det knappt går att beskriva!!

Ett alldeles gratis tips till Warrior: vill du bli lite mer seröst bemött få du nog börja med lära dig använda stora bokstäver, punkt och kommatecken när du skriver. Låter lite dagis när du försöker hävda dig! :rullandeu
Gäller hela argumentationen förresten....

Att se på när dessa fuckon slänger ur sig det ena efter det andra i brist på hållbara argument är ju pinsamt!

NoLimit skrev:
"Alla andra som har stöttat mig"...........................

............................
Gäller hela argumentationen förresten....

Att se på när dessa fuckon slänger ur sig det ena efter det andra i brist på hållbara argument är ju pinsamt!

Är jag också ett fucko??? :tungan

rozen skrev:
Jo men skillnaden försämrar inte sitsen för dej oavsett vem jag har försäkringen skriven på??? Eller hur? OM man nu bara har trafik försäkring så kan premierna omöjligt vis höjas för er andra? Jag får inte en spänn... bara en kvaddad hoj...

Din åldersgrupp kostar FSB en viss summa pengar/år. Utifrån detta sätter de premier för nämnda åldersgrupp.

Om du då sätter dig själv i en annan grupp får andra (=vi) betala mellanskillnaden.

Vad är svårt att förstå?

Det är konstigt när man frågar en fråga att ingen kan ge ett konstruktivt förslag.
E det så att alla ni är handlingsförlamade? Tror majoriteten av människorna på detta forumet är över 40. Dessa har antagligen ett stabilt jobb och kanske en älskarinna vid sidan om?! De har antagligen råd att betala sina premier! Men jag som inte har råd, varför kan inte låta mig skada mig om jag nu gör det? Det är ju som sagt upp till mig om jag vill köra fort och skada mig?! Det angår ju inte er! Men snälla om det finns små svackor i systemet så klart jag utnyttjar dessa! För i min situation som jag är nu så har jag inte råd att köra om premien står på mig! Som sagt jag älskar att köra hoj! Och det är vad det här forumet handlar om eller hur?! Rätta mig om jag har fel! Finns det någon person där ute som är vänlig och vill ge mig ett bra svar på frågan! Förresten vissa av er har kanske vid det här laget glömt vad frågan handlar om?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP