Billig Öhlinskrämare.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Tänkte pimpa gaffeln med lite nya fjödrar och nya ventiler men bakfjädringe är rätt saggig den med.
Tänkte man skulle göra det ordentligt när man ändå gör det.

Har ni någon favoritkrämare i världen som alltid ger ett bra pris på Öhlins.
Enda jag frågat hittills var Dan på Kyleusa, fick vad jag tror är ett bra pris ca 1000usd för en TR807.
Ni som har köpt tidigare är det ett ok pris?

Fusklapp: 1000usd är ca 6400SEK plus moms och tull ca 8200SEK.

Be dem skicka det som spareparts och dra ner lite på värdet om det går.

http://www.kennethsmc.se/

Var inte alls omöjliga att göra affär med när jag köpte bakdämpare och framfjädrar. Inte vet jag om det var så billigt som för dig men åtminstone stötta jag en svensk ÅF ;)

Be dem skicka det som spareparts och dra ner lite på värdet om det går.
Spares har bara funkat en enda gång för mig. Värdet är ju justerbart dock.

Var inte alls omöjliga att göra affär med när jag köpte bakdämpare och framfjädrar. Inte vet jag om det var så billigt som för dig men åtminstone stötta jag en svensk ÅF ;)
Ärligt talat så bryr jag mig inte det minsta varifrån ÅFen är.
Men är han hyggligt nära så är han ju trots allt i Sverige vilket underlättar.

Spares har bara funkat en enda gång för mig. Värdet är ju justerbart dock.

Ärligt talat så bryr jag mig inte det minsta varifrån ÅFen är.
Men är han hyggligt nära så är han ju trots allt i Sverige vilket underlättar.

Ptja, kan ju underlätta vid support, strul och garantier får jag för mig baserat på min erfarenhet men jag är inte den som heller betalar multum bara för att det är en svensk ÅF.

Men i mitt tycke fick jag ett hyggligt pris. De var trevliga.
Plånboken brände. Jag slog till ;)

Du får ju tänka på att jag måste ha en bra anledning för mitt inköp så låt mig nu övertyga mig själv att jag gjort sverige en välmening när jag förlorade en slant ;) Fast helt ärligt vet jag inte ens om jag gjorde det. Inte velat undersöka saken utan bara njuter över hur bra bakdämparen är bak mot original showa på gixxern.

Last edited:
Du får ju tänka på att jag måste ha en bra anledning för mitt inköp så låt mig nu övertyga mig själv att jag gjort sverige en välmening när jag förlorade en slant ;)

Känns som att Öhlins tillför mer än en postorderÅF, svensk eller inte.

Du kan aldrig ha kört öhlins....

Sämre service får man leta efter. Motospeed som sköter det svenska ÅF nätet borde få sparken. Ingen service , inget lager och höga priser.....

http://www.ohlins-rooske.nl/ är da shit. Kanske inte billigare än USA men garanterat bäst.

Det där om moto något kan jag tyvärr hålla med om:
Första samtalet:
Nää han som har hand om de där prylarna är inte inne
Andra samtalet:
Nää han e på lunch
osv var väl femte turen jag lyckas prata med någon ansvarig.

Nu är jag förvisso ingen ÅF men har dem samma attityd mot en sådan så kan jag lätt förstå att man tröttnar på dem.
Höga priser kan jag inte uttala mig om men eftersom jag fick sakerna till ett hyggligt pris så antog jag att det fanns lite att ta på. Tråkigt om det är så :(

Dom har en ny kille på Öhlinssidan hos Motospeed nu, och det är helt andra bananer på den killen ;) Serviceminded var ordet.

Sen får jag bara tillägga att Kenneth's MC is da shize! :)

Shize=bra. Bäst att vara tydlig, det finns ju en del segskallar på detta forat :arsele

Dom har en ny kille på Öhlinssidan hos Motospeed nu, och det är helt andra bananer på den killen ;) Serviceminded var ordet.

Sen får jag bara tillägga att Kenneth's MC is da shize! :)

Shize=bra. Bäst att vara tydlig, det finns ju en del segskallar på detta forat :arsele

Kommer aukt Öhlins Center att kunna något om Öhlins eller kanske rent utav hålla lite slitdelar i lager så är jag evigt lycklig....

Kommer aukt Öhlins Center att kunna något om Öhlins eller kanske rent utav hålla lite slitdelar i lager så är jag evigt lycklig....

Hoppas inte på för mkt. Just in time lagret tycks fortfarande vara "grejen". Inte för att det fungerar utan för att ekonomer stirrar sig stint ner i excelark utan att tänka på konsekvenserna...

Oavsett hoj hos auktoriserad storfirma har jag fått beställa kopplings/bromshandtag, drivpaket och annat vanligt som går åt skogen ofta med följden av en veckas leveranstid. Nu kan en vecka inte tyckas mycket men för att vara normala slitdelar är frustrationen stor ;)

Last edited:
Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...