Bilfråga

Klart att grabben ska köra italienskt! :D :tummenupp

Alfa 156 3.2 GTA:
http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/alfa-romeo/156/6v8qp2bg/?criterias=E2QBEAYMupZf1IYAWFAA!

Finns ju även som kombi(Sportwagon)

Om du kan nöja dig med 165 ovanligt pigga hästar och istället få bättre chassibalans, 156 2.0 JTS:
http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/alfa-romeo/156/7vnug9zg/?criterias=E2QBEAYMupZf1IYAWFAA!
http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/alfa-romeo/156/fveq62bg/?criterias=E2QBEAYMupZf1IYAWFAA!
http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/alfa-romeo/156/5vunupbg/?criterias=E2QBEAYMupZf1IYAWFAA!

Väljer du 2.0 får man, förutom i alla avseenden lägre ägandekostnader, även den faceliftade fronten(finns inte på 3.2 GTA) på bilderna. Ett par schyssta fälgar på det så..

Hade tyvär glömt att du var oförmögen att förstå ironi.
För att vända på din frågeställning:
Får man inte köpa en praktisk/ekonomisk bil utan att bli trackade för att vara pensionärer?

Det är helt fantastiskt hur oförmögen du är att se saker ur ett annat perspektiv.

Jag har fullständig respekt för alla som köper bil, oavsett vilken bil de köper så länge de har lagt minst EN tanke och har ETT argument till att de valt den bil de valt.

Sedan skiter jag i om argumentet är:
- "Jag ville ha en snabb bil som roar mig!"
...eller..
- "Jag ville ha en ekonomisk bil som uppfyller mitt transportbehov!"

Är det inte tröttsamt att tracka ner på andras val bara för att de inte är som dina egna val?

Luktar rätt mycket snorunge om det beteendet och för en kort stund hade jag för mig att du började närma dig vuxen ålder. :krama

Haha, fan vad du gillar att söka konflikter. :hihi

Jag besvarar ju din ironi med ironi, bubben. Trots det faktum att du medvetet försöker smäda mig i ditt första inlägg(nåt slags försök till nedsättande version av mitt nick, jag har liten kuk och mindervärdeskomplex) tycker jag faktiskt det var jäkligt bra skrivet, därav plustecknet du fick av mig.

Så frågan är väl egentligen vem det är som inte förstår ironi, kompis. :va

I detta citat har du dessutom(där jag tyvärr inte ser ironin) lyckats kalla mig en omogen snorunge som är helt oförmögen att förstå ironi och att se saker ur nån annans perspektiv. Detta verkar du basera på att jag inte tycker man är omogen för att man kör Porsche. Eller vad var det som inte passade herrn?

Kolla bara på DeeCati, en snubbe jag kallar efterbliven mm och han bara rycker på axlarna och är vass tillbaks. Skön snubbe(med sjukt skev syn på bilar dock :tungan ).

Det är inte en Skoda.

Näe, men å andra sidan är det i princip en ford, vilket inte är något vidare det heller...

Klart att grabben ska köra italienskt! :D :tummenupp

Alfa 156 3.2 GTA:
http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/alfa-romeo/156/6v8qp2bg/?criterias=E2QBEAYMupZf1IYAWFAA!

Finns ju även som kombi(Sportwagon)

Om du kan nöja dig med 165 ovanligt pigga hästar och istället få bättre chassibalans, 156 2.0 JTS:
http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/alfa-romeo/156/7vnug9zg/?criterias=E2QBEAYMupZf1IYAWFAA!
http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/alfa-romeo/156/fveq62bg/?criterias=E2QBEAYMupZf1IYAWFAA!
http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/alfa-romeo/156/5vunupbg/?criterias=E2QBEAYMupZf1IYAWFAA!

Väljer du 2.0 får man, förutom i alla avseenden lägre ägandekostnader, även den faceliftade fronten(finns inte på 3.2 GTA) på bilderna. Ett par schyssta fälgar på det så..

GTA:n har ju däremot en jäla sastig inredning. :drool

Last edited:
Håll märkes diskussionerna nån annanstans, ts ville ha förslag på rolig bil.

Det finns en enkel lösning - att han provkör själv och ser vad han tycker.

Jag brukade också vara volvohatare men det var på den tiden då deras hetaste modell hette 740.

Fråga runt ute i världen så får du se vad folk tycker internationellt om Volvo. Ofta ses den som phäätare än både BMW och Audi. Det är lätt att bli hemmablind men jag tror ju knappast att de hade kunnat få det goda renommét om de hade byggt så kassa bilar som du beskriver.

You suck! :hihi

Jag är absolut ingen Volvo-hatare, brukar bränna omkring i en 06:ans V70 diesel emellanåt och det är inga större fel på den. Ok, jävligt törstig men sen går den riktigt bra också.
Men nu gällde det just V50 som jag anser vara samma jävla skit som X40 var när de kom. Ingen riktig Volvo med andra ord.
När jag ska byta ut tjejens 9-5:a så står det mellan V70 och Avensis. Båda modellerna är bilar som nästan aldrig har några problem.

Edit/ Sen behöver han inte provköra, det räcker med att jag säger en sak så är det så :D

Edit2/ Omöjligt att INTE ha en märkesdiskussion om han vill ha förslag på rolig/bra bil eller :va
Skitsamma, vi låter det inte gå på sandlåde-nivå men stäng för fan inte denna tråden nu va :mad:

Last edited:
Edit2/ Omöjligt att INTE ha en märkesdiskussion om han vill ha förslag på rolig/bra bil eller :va
Skitsamma, vi låter det inte gå på sandlåde-nivå men stäng för fan inte denna tråden nu va :mad:

Nä klart man ska ha märkes diskussion, men som sagt inte på sandlåde nivå :tummenupp

Nä klart man ska ha märkes diskussion, men som sagt inte på sandlåde nivå :tummenupp

Flåt, jag hade bara lite mens i eftermiddags.

Dessutom tycker jag det är lika patetiskt med det eviga kraxandet om att "praktiska bilar är för pensionärer" som när krisande 50åringar köper sportbil och låtsas vara unga...

Vill man ha en rolig lekbil, fine, köp en sån.
Vill man ha en praktisk ekonomisk bil, fine, köp en sådan...

Jag stör mig bara när folk hela tiden skall dömma andras val baserat på vad man själv hade valt.

Om någon nämner ekonomisk och praktiskt familjebil för vardagsbruk så är Octavian ett av de bästa val man kan göra.

Om någon söker en bil som ger både underhållning, komfort och lastutrymme och inte är mån om ekonomi eftersom de ägnar stora delar av tiden i bilen så är BMW, MB eller Audi Avant bra val...

Vill man ha något litet, smidigt, soppasnålt och ekonomiskt så blir riskokarna aktuella...

Saken är att det finns bilar för alla syften, plånböcker och intressen. Vi kan väl hjälpas åt att hitta rätt bil för vart och ett av dessa och inte värdera folks rekommendationer efter hur många centimeter extra bilen ger....

Last edited:
Saken är att det finns bilar för alla syften, plånböcker och intressen. Vi kan väl hjälpas åt att hitta rätt bil för vart och ett av dessa och inte värdera folks rekommendationer efter hur många centimeter extra bilen ger....

Fyfan, du är så smart ibland så jag börjar undra om jag har en bortglömd tvillingbror där ute ibland :D
Dock faller inte V50 inom någon av dessa ramar...

Flåt, jag hade bara lite mens i eftermiddags.

Vad ber du Putte om ursäkt för? Det är väl inte honom du har kallat för alla möjliga fula saker du kom på? :confused:

Jag ber om ursäkt till dig i alla fall för att jag drog associationer mellan din Versys och Skoda Fabia om det var där du tappade ironivibbarna. Förlåt, det var inte meningen att du skulle uppfatta det som illvilligt. :(

Last edited:
Last edited:
Alforna är löjligt snygga, men hur är hållbarheten?

Last edited:
Bilprovningens statistik är rätt vettig att ta del av om man har planer på att köpa begagnat.

Nu finns ingen statistik från 2008 men från 2007 finns följande:

3 år gamla bilar, besiktade 2007

7 år gamla bilar besiktade 2007

10 år gamla bilar, besiktade 2007

Att Porsche är med i toppen är ju inte så förvånande. Bra kvalité, relativt få sålda bilar samt att det allt som oftast är människor som bryr sig om sin bil som har såna. Alltså vårdas de kanske lite mer än en Chevrolet Matiz...

Att Toytota håller sig bra i toppen, fast de kanske inte tilltalar den passionerade bilälskaren tyder ju på högre kvalité än många andra bilmärken :)

Hur kommer det sig att det är så många dieselbilar i botten? Och varför så många Audi :gnissla

Och det syns att Toyota tillverkar världens bästa bilar...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg