Hallå
Skickade med ett nytt batteri till bilen idag när den skulle in på service (BMW E90). Allt var ok kring mått, polställning osv. det hade jag kollat innan. Men eftersom batteriet är på 77Ah och deras standardbatterier är på 70Ah alt. 80Ah ringde verkstaden och meddelade att dom inte kunde "registrera" batteriet.
Frågan var om jag kunde hämta bilen imorgon så skulle deras "batteri expert" fixa så den gick att registrera. För min del spelade det ingen roll så visst svarade jag och skyndade vidare i mitt arbete.
Sen började jag fundera på vad det var för problem egentligen. Vad kan det spela för roll vad batteriet har för Ah? Vad är det man behöver registrera?
Sitter inte någon på SH med expertis inom området kollar jag självklart upp det med verkstaden imorgon för att stilla min nyfikenhet. Men jag blev som sagt så nyfiken att jag ställer frågan här så jag kan somna ikväll utan att fundera på vad det här handlar om för något och vad som kan ha varit så svårt att dom behöver sin "expert"?
Skickade med ett nytt batteri till bilen idag när den skulle in på service (BMW E90). Allt var ok kring mått, polställning osv. det hade jag kollat innan. Men eftersom batteriet är på 77Ah och deras standardbatterier är på 70Ah alt. 80Ah ringde verkstaden och meddelade att dom inte kunde "registrera" batteriet.
Frågan var om jag kunde hämta bilen imorgon så skulle deras "batteri expert" fixa så den gick att registrera. För min del spelade det ingen roll så visst svarade jag och skyndade vidare i mitt arbete.
Sen började jag fundera på vad det var för problem egentligen. Vad kan det spela för roll vad batteriet har för Ah? Vad är det man behöver registrera?
Sitter inte någon på SH med expertis inom området kollar jag självklart upp det med verkstaden imorgon för att stilla min nyfikenhet. Men jag blev som sagt så nyfiken att jag ställer frågan här så jag kan somna ikväll utan att fundera på vad det här handlar om för något och vad som kan ha varit så svårt att dom behöver sin "expert"?
