Bilförare med 0 i IQ

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Klipp ett, synd att han på hojen missar blinkersen som bilisten sätter på vid 00:11.
Bilisten borde ju sett hojen i backspegeln tidigare och normalt blir man ju omkörd så fort tillfälle ges av en mc.

Men som vanligt tråkigt när folk krockar!

/Fredde
 

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Svedala
Hoj
The Bimmer Killer
Kan sj tycka att det är lite sådär att sitta och kolla på en kort filmsnutt, och sen bedöma vems fel det va..

Är ju alltid ngt annat om man är där.. ögat kanske fastnar på ngt i "verkligheten" som inte ens syns på filmen och man bakom skärmen sitter och säger varför i he*vete gör han så, såg han inte... eller tvärtom.

Sen får man ju inse att vi kör mycket mer .. ehh, "inspirerat" än man generellt sätt gör med bil,
Te.x göra man många fler omkörningar med hoj, än med bil och många som man aldrig hade fått för sig att göra med bil går ju jätte lätt med hoj..

På sätt och vis utsätter vi oss själv för många av situationerna vi hamnar i!
Om inget annat så vanligtvis, svårt att "tolka" dom runda gula/röda skyltarna med siffror i mitten :D
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Man tycker ju att det borde höras när en hoj kommer farande bakifrån? Jag brukar iallafall se till att det hörs innan jag kör om.
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Man tycker ju att det borde höras när en hoj kommer farande bakifrån? Jag brukar iallafall se till att det hörs innan jag kör om.
Utgår ifrån att du aldrig har blivit omkörd av en hoj i bil då, oavsett vilket slip-on du har hörs det inte speciellt mycket framåt, så det med "loud pipes saves lives" är bara en myt/dålig ursäkt för att få väsnas.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Har man lite trafikvana ser man ju varningssignalerna direkt föffan.. :död

Klipp1, bilen ligger i arslet på bilen framför, går ut lite vänster för att kolla om det är fritt = han kommer påbörja omkörning. Förmodligen hade mopedisten klarat sig om han gått ut så långt till vänster som möjligt när han påbörjade sin omkörning, istället för att köra om bilen så nära..

Klipp2, kör som en jävla pundare, kan hitta på vad fan som helst.

Klipp3, om en bil bromsar in till nästan stillastående så är man bra jävla dum om man påbörjar omkörning innan man vet varför han bromsar.

Klipp4, verkar rutinerad.



Man ser skuggan av den bil den röda bilen kör om, den röda bilen ligger i arslet på den bilen hela klippet.

Tycker detta var en klockren analys. :tummenupp
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag håller inte med. Tycker det hörs alldeles utmärkt om en hoj med öppet avgas ligger bakom. Speciellt om den växlar ner. Däremot så spelar det ju ingen större roll om man kommer fort.



Utgår ifrån att du aldrig har blivit omkörd av en hoj i bil då, oavsett vilket slip-on du har hörs det inte speciellt mycket framåt, så det med "loud pipes saves lives" är bara en myt/dålig ursäkt för att få väsnas.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top