Bilförare med 0 i IQ

jonassheiakh

Våga vägra bulten MC
Gick med
24 May 2009
Ort
Årsta
Hoj
Buell XB12SS ,Honda CBR 929RR Streetfighter -00, Ducati 749 Dark -04, Hornet -08 SÅLD
tycker första klippet är nästan en ännu värre omkörning, sitter man 0.5 meter från bilen i blindspot och påbörjar en omkörning så får man skylla sig lite själv.

MC förare vet ju faktiskt om att det är svårt o se hojjar som kommer farande, varför inte tappa bak några meter och sen faktiskt ta ut omkörningen ordentligt ?

0iq bilförare, 0iq mc förare = 1-1
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
finns ju idioter överallt..men dom som redan är idioter blir oftast GIGANTISKA idioter om dom sätter sig i bilen...jag har tappat räkningen på hur många backspeglar jag sparkat av..ja menar dom tittar tydligen aldrig i dom så varför ska dom då ha några ?
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Tror det är lätt hänt, speciellt det i klipp ett är nog vanligt. Som sagt, större avstånd samt vänta för att se vad bilisten ska göra innan man kör om. Det mest förvånande var klipp två, kör MC-föraren bara vidare efter att blivit påkörd nätt? Bör ju skadat nåt på MC:n om än lite...
 

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
finns ju idioter överallt..men dom som redan är idioter blir oftast GIGANTISKA idioter om dom sätter sig i bilen...jag har tappat räkningen på hur många backspeglar jag sparkat av..ja menar dom tittar tydligen aldrig i dom så varför ska dom då ha några ?

Vad tycker ni,skall vi börja tuta före omkörning?
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
finns ju idioter överallt..men dom som redan är idioter blir oftast GIGANTISKA idioter om dom sätter sig i bilen...jag har tappat räkningen på hur många backspeglar jag sparkat av..ja menar dom tittar tydligen aldrig i dom så varför ska dom då ha några ?

:rofl:yoparty så sant så
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Klipp nummet ett, vilken jävla idiot till bilförare! Man får väl kolla bakåt innan man kör om! Både döda vinkrln och backspeglar! Plus att om man ser en sporthoj bakom sig när man själv vill om, vf inte släppa den före då? Den e ju om på 2 röda liksom.

Klipp nummer två, vafan tänker han på hojen? Om han själv åker och sicksackar över hela vägen kan väl bilen åxå göra de?
Va dumt att köra om där
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
jag har en IDÈ :tummenupp

Titta i backspegeln FÖRE man rattar kanske ??????:Bugar:Bugar

...fast ligga i lite dold vinkel med något så litet som en hoj är att be om det.

Tyvärr har bilister taskig koll rent allmänt, men det är ju ingen nyhet, att läsa vingelpellarna, se vad de tänker göra är inte överdrivet svårt.

Finns det möjlighet till vänstersväng, ge fan i att köra om, etc.
För oavsett om det är bilistens fel eller inte, det gör förmodligen mer ont för oss på två hjul..
 

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Göötebörg
Hoj
nästa år!!!
Klipp 2 var ju lite väl vågat av hojföraren att göra en omkörning på yttern in i en kurva...

Men klipp 1, bilföraren hade ju ingen framför han skulle köra om? Han låg ju 50 meter bakom framförvarande bil, de var ju rent mordförsök...
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
De första klippet har väll varit upp förut. Men anser faktiskt att bågeföraren i de fallet har endel ansvar också. Jag vill minnas att de på körskolorna lär ut att den som ligger först efter de långsamma fordonet ska få chans att köra om först. Och om någon längre bak i ledet kör om bör denne vara extra uppmärksam.

Tycker själv de är svårt att hålla koll på alla hojar när man kör bil. Sedan jag själv fick hojkort har jag blivit mycket mer medveten om hur fort en hoj kan komma på ytterkanten och därmed är jag mer vaksam och tittar i dödavinkeln.
Men alla bilförare har inte den erfarenheten.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
...fast ligga i lite dold vinkel med något så litet som en hoj är att be om det.

Exakt,,, tänker man på att alla bilister är faror så är man ju lite beredd.

Jag är bilist ibland och gör tabbar, dess bättre utan att mosat nån. Så handen på hjärtat tittar man en extra gång efter en mc, tittar man i backspegeln vid omkörning,,,,,,,, jag missar det kan jag säga.
 

jetson

Guest
Har man lite trafikvana ser man ju varningssignalerna direkt föffan.. :död

Klipp1, bilen ligger i arslet på bilen framför, går ut lite vänster för att kolla om det är fritt = han kommer påbörja omkörning. Förmodligen hade mopedisten klarat sig om han gått ut så långt till vänster som möjligt när han påbörjade sin omkörning, istället för att köra om bilen så nära..

Klipp2, kör som en jävla pundare, kan hitta på vad fan som helst.

Klipp3, om en bil bromsar in till nästan stillastående så är man bra jävla dum om man påbörjar omkörning innan man vet varför han bromsar.

Klipp4, verkar rutinerad.

Klipp 2 var ju lite väl vågat av hojföraren att göra en omkörning på yttern in i en kurva...

Men klipp 1, bilföraren hade ju ingen framför han skulle köra om? Han låg ju 50 meter bakom framförvarande bil, de var ju rent mordförsök...

Man ser skuggan av den bil den röda bilen kör om, den röda bilen ligger i arslet på den bilen hela klippet.
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Nja, verkar lite hetsigt, men skicka ett sms kanske?

Lite väl påfluget.... tycker man kan börja med att bli kompisar på facebook, och om om vederbörande inte svarar på tredje "poke"n kan det tyda på att bilisten i fråga kanske inte är av det mer uppmärksamma slaget, och då gör den ansvarsfulle mc-föraren klokast i att avstå från att göra en omkörning.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top