Bilförare frias efter dödsolycka

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Men snälla nån, "hade droger i kroppen" i medias/polisens värld kan vara = druckit en folköl och hade 0.1promille, kanske nån morfintablett på recept från doktorn, eller vadsomhest.

Men i sann SH anda va han ju såklart tung heroinist :va
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Hade han varit drogfri hade jag brytt mig....
Exakt. Varför skulle man tappa förtroendet för rättsväsendet för det här? En knarkare kör mc som ett fucko och krockar med en bil. Och en 79-årig tant ska bestraffas för det? Hur då? Jag slår vad om att hon mår riktigt dåligt redan... Vållande till annans död? Snarare ofrivillig dödshjälp.
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Men snälla nån, "hade droger i kroppen" i medias/polisens värld kan vara = druckit en folköl och hade 0.1promille, kanske nån morfintablett på recept från doktorn, eller vadsomhest.

Men i sann SH anda va han ju såklart tung heroinist :va

Har väl föga betydelse om han har recept på drogerna.... :va:va
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Sann SH-anda är väl snarare att hojåkaren alltid är utan skuld?

Men snälla nån, "hade droger i kroppen" i medias/polisens värld kan vara = druckit en folköl och hade 0.1promille, kanske nån morfintablett på recept från doktorn, eller vadsomhest.

Men i sann SH anda va han ju såklart tung heroinist :va
 

ZZR Årsta

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Årsta
Hoj
2002, Kawasaki ZZR 600
Det vara bara ett exempel. Det jag menade var att oavsett om det var på recept eller ej, så ska inte en knarkarjävel vara ute i trafiken. Jag skiter i om det är Jonte på plattan eller att mongo som behöver det mot sina smärtor.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Jösses.... Tanten gjorde vänstersväng när hon inte såg nånting för solen var i ögonen, och krockade med mötande motorcyklist som omkom.

Tror knappast nån av er skulle klarat sig bättre när nån gammal hagga plötsligt svänger rakt in i din fil mitt framför näsa, men näää, det är tydligen helt OK för polisen sa han hade nån form av droger i sig.

Så om jag ser nån dricka öl på stan får jag ju självklart slå ihjäl dem med ett däcksjärn och göra samhället en tjänst som ni så fint skriver


Jösses....
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Det vara bara ett exempel. Det jag menade var att oavsett om det var på recept eller ej, så ska inte en knarkarjävel vara ute i trafiken. Jag skiter i om det är Jonte på plattan eller att mongo som behöver det mot sina smärtor.

jag t.ex. har gått på tradolan en längre tid nu pga operation och jag kan utan problem framföra ett fordon. Men enligt media skulle jag vara "drogpåverkad" utan tvekan.
 
Last edited:

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa 2010
Sen är det ju tyvärr så att gamla kan köra bil trots att dom knappt kan gå...
Om man inte kan gå runt sin egen bil utan att hålla i takrailsen och ha bilen som rollator så skall man faan inte köra.

Det borde tyda på att man inte har full koll på sina ben och fötter, är inte det ett krav man borde ha på förare ?
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Sen är det ju tyvärr så att gamla kan köra bil trots att dom knappt kan gå...
Om man inte kan gå runt sin egen bil utan att hålla i takrailsen och ha bilen som rollator så skall man faan inte köra.

Det borde tyda på att man inte har full koll på sina ben och fötter, är inte det ett krav man borde ha på förare ?

ja det där är så jävla stört, men nä vi lägger mer krut på att utveckla mer miljövänliga bränslen och gör om massa skitregler istället för att införa ny körkortskontroll vid 70 års ålder och uppåt och får bort farliga förare.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top