Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Disciple skrev:
gladh skrev:bla bla bla, yada yada yada.
Jag undrar när ni kreationister faktiskt ska börja komma med argument. Du vet: "här fallerar evolutionslärans argument eftersom....". Men det kommer bara skräp av typen "Oj, vad fantastiskt och fint allt är. Då måste det ju va Gud som gjort det"
Kreationism är en styggelse.
gladh
Disciple skrev:
Disciple skrev:
Disciple skrev:Hej Gladh
Det krävs protein är att tillverka DNA och det krävs DNA för att tillverka protein. Hur går det ihop min käre humanist?!
Disciple skrev:Hej Gladh
Det krävs protein är att tillverka DNA och det krävs DNA för att tillverka protein. Hur går det ihop min käre humanist?!
gladh skrev:Vad var tänkvärt?
Sevärt förstår jag att bilderna var. Jättesnygga, verkligen, men tänkvärt?
Det enda som sidan lyckades med var att genomföra det gamla tricket "jämföra äpplen och päron". Om ett musikstycke kunde föröka sig och överföra sina egenskaper, om en bil kunde skapa en avkomma med överförd information, då kunde liknelsen kanske funkat. Men så är ju inte fallet.
Liv anpassas till sin omgivning genom att de med dåliga anlag har en sämre fittness (möjlighet till reproduktion och överlevnad) och därmed blir de minst dåligt anpassade kvar.
Svårt att förstå?
Inte särskillt.
Varför är det så beklämmande för vissa att ha primaterna som närmaste släkting. Att gorillor och schimpanser och människor skulle ha samma anfader för länge sedan. Varför svammla om denna perfekta natur, som är allt annat än perfekt. Imperfektionerna haglar på varandra. Rester av ett evolutionärt förflutet staplas.
Men visst funkar systemet, och till råga på allt så är det flexibelt på grund av sitt överflöd.
Gud har däremot inget med ekvationen att göra.
gladh
stavgren lösa lite konflikter i palestina QUOTE skrev:det är dom dioterna själva som skapar den konflikten, och dom förtjänar inget annat heller, olika troende som slår ihjäl varandra ser jag bara som underhållning.
och visst osar det facism, sluta tjata på oss, vi är vuxna tänkande människor som har gjort vårt val!
Disciple skrev:Gladh,
dina upplysningsfilosofier från 1700-talet håller tyvärr inte på 2000-talet. I dag vet vi hur komplex och exakt balanserad den minsta organism är. Vetenskap och tro går ihop. Många forskare har kommit till slutsatsen att det är omöjligt att allt detta är tillverkas och finns till av en slump.
Tror du att din motorcyckel skulle kunna bli till, perfekt fungerande genom en smäll?? Självklart har den en tillverkare. Allt annat är absurt!
Glasklart tycker jag!
Disciple skrev:Gladh,
dina upplysningsfilosofier från 1700-talet håller tyvärr inte på 2000-talet. I dag vet vi hur komplex och exakt balanserad den minsta organism är. Vetenskap och tro går ihop. Många forskare har kommit till slutsatsen att det är omöjligt att allt detta är tillverkas och finns till av en slump.
....
!
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |