Bilder - Tokholm, eftermiddagsrunda.

Status
Ej öppen för fler svar.

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
Bilder - Tokholm, eftermiddagsrunda Sön 22/8

20+ Hojar mötte upp vid McD U-V för en av Benkars eftermiddagsturer.

Kanonhärlig tur på bra vägar och väder, trots det tunga molntäcket vid starten.
OK, några regndroppar landade på visiret och blötte ned de så fina och
kurviga vägarna.

Inga missöden denna gång, alla hela och rena hela vägen hem. :yoparty

Dagens behållning var våfflorna i Sigtuna tätt följt av blåvitt som var ute på patrull i INGENSTANS, verkar gå hett till ute på landsbygden... :tungan

Bifogar några bilder från stoppen.
(PM:a mig om du inte vill visa ansikte eller reg.nr, Eller om du vill ha bilder i högre upplösning på mail)

Tack Benkar!

//Hakke. (det var nog lite kallt på väg hem) :gnissla
 

Bifogat

  • 1709.jpg
    1709.jpg
    114.6 KB · Visningar: 277
  • 1713.jpg
    1713.jpg
    114.4 KB · Visningar: 508
  • 1718.jpg
    1718.jpg
    141 KB · Visningar: 491
  • mcovn_200x150.jpg
    mcovn_200x150.jpg
    29.9 KB · Visningar: 102
Last edited:

PULKA

Groda
Gick med
9 Mar 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsx 1400
japp det var en skoj runda :tummenupp
drog ni vidare efter upplandsväsby?
jag vek av i rondellen vid donken o for hem


kanske en söndags tur på södra sidan nästa gång?
jag har inte kört någe alls på den sidan med mc så det vore skoj
 

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
Jag hakade på ända till Kungsholmen där jag vek mig.
Folk droppade av eftersom...

Till helgen går ju Stockholmssnurren Söder om stan, kanske kan va nåt?

//Hakke
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Senast idag hörde jag någon yttra att det var roligare att köra hoj än att fika. Ungefär samma på lördag. Antingen åker man Sthlmssnurren och luftar hojen eller så står man och glor på när dom stuntar på Lunda.
 

PULKA

Groda
Gick med
9 Mar 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsx 1400
Bikerbitch skrev:
Senast idag hörde jag någon yttra att det var roligare att köra hoj än att fika. Ungefär samma på lördag. Antingen åker man Sthlmssnurren och luftar hojen eller så står man och glor på när dom stuntar på Lunda.



jo det e sant men å andra sidan så får man ju köra till lunda :va :hihi


nä vet inte vad det blir det lär nog visa sig..någon form av fräsig mc lär det iaf bli :banana
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Ja, många hojar blev det, kul! Och inga hojar i diket, känns bra, kanske bara att acceptera att det vid "storkörningar" får bli ett tempo några snäpp lägre än när man är ett mindre gäng ute, hade dock kul ändå, hoppas inte alltför många led av tempot..

Vädret, slutmålet... Blev mer mil än tänkt.. målet var Vaxholm, men vid Karby/Brottby såg det FÖR svart ut åt Åkersberga-hållet, och Fazer rapporterade per tfn från Vaxholm att det var blött på Boge, tack för det!, så vi vände västerut mot Sigtuna, allt enligt reservplan 2b, ver 31.4567c... :D

Andra hojåkare, i trakten av Kårsta mötte vi 4 st sporthojar, varav en röd, som blev VÄLDIGT förvånade över att möta oss... den röda hojens ändring av spårval var spännade se närmare på, såg skakigt ut... :gnissla men det gick finfint!

Polis.. jo, dom var nog ute och luftade bilen där dom trodde det skulle vara som lugnast, på "cykelbanan" mellan Husby Ärlinghundra kyrka och Odensala kyrka. Hade precis rundat en lada, där vägen svänger 110 grader, så tempot var lugnt, men dom såg klart förvånade ut... :rofl Hann dock inte slita upp kameran... :död

Och väl framme på "Våfflan" så fick jag/vi säga hej till Galna Dansken, Fazer, J-bone mm, och därefter lite fika. VTRn är ju törstig, så jag blev glad när dom erbjöd gårdagens macka för halva priset, med hojåkarrabatt så blev det 20 kr för gammal macka och ny kaffe, finfint! :tungan

Kul att ses! Hoppas på bra septemberväder, kanske lite repris någon söndag då? Blir dock inget för mig nästa söndag, ingrottad i Rapidos StockholmsSnurr hela helgen, men helgen efter kanske.

Passar på göra lite smygreklam för "Snurren", häng på! Mer info HÄR!

Samt.. kameramissbrukare... slänger upp lite bilder, och som vanligt, PMa om du är med, och inte vill vara det... och Hakke lyckades fånga mig på bild ser jag.. hör till ovanligheterna... :rolleyes:

/B
 

Bifogat

  • 01.jpg
    01.jpg
    134.1 KB · Visningar: 162
  • 02.jpg
    02.jpg
    131.8 KB · Visningar: 195
  • 03.jpg
    03.jpg
    136 KB · Visningar: 194
  • 04.jpg
    04.jpg
    134.9 KB · Visningar: 200
  • 05.jpg
    05.jpg
    137.2 KB · Visningar: 190
  • 06.jpg
    06.jpg
    137.3 KB · Visningar: 538

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Mer bilder...
 

Bifogat

  • 07.jpg
    07.jpg
    130.4 KB · Visningar: 189
  • 08.jpg
    08.jpg
    137.7 KB · Visningar: 167
  • 09.jpg
    09.jpg
    138.1 KB · Visningar: 254
  • 10.jpg
    10.jpg
    138.4 KB · Visningar: 167
  • 11.jpg
    11.jpg
    137.8 KB · Visningar: 237
  • 12.jpg
    12.jpg
    134.8 KB · Visningar: 199

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Några till...
 

Bifogat

  • 13.jpg
    13.jpg
    135.6 KB · Visningar: 267
  • 14.jpg
    14.jpg
    128.9 KB · Visningar: 139
  • 15.jpg
    15.jpg
    127.3 KB · Visningar: 165
  • 16.jpg
    16.jpg
    137 KB · Visningar: 198
  • 17.jpg
    17.jpg
    130 KB · Visningar: 264
  • 18.jpg
    18.jpg
    136.9 KB · Visningar: 246

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Dom sista..
 

Bifogat

  • 19.jpg
    19.jpg
    139.4 KB · Visningar: 205
  • 20.jpg
    20.jpg
    125.8 KB · Visningar: 143
  • 21.jpg
    21.jpg
    124.8 KB · Visningar: 156
  • 22.jpg
    22.jpg
    138.1 KB · Visningar: 216
  • 23.jpg
    23.jpg
    130.6 KB · Visningar: 215

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
ARGH! Varför missar jag alltid dessa körningar.. Idag satt man i bilen hela dagen och nästa helg är man i Dänemark.. :huvet
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Båtmannen a.k.a Wheelieman är ute och luftar hojen ser jag :tungan
"Avrostning" inför Sthlmssnurren kanske? Tro inte att du kommer vinna något bara, jag ska ställa upp och sopa prisbordet rent, bara så du vet :gnissla
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Caffe skrev:
Båtmannen a.k.a Wheelieman är ute och luftar hojen ser jag :tungan
"Avrostning" inför Sthlmssnurren kanske? Tro inte att du kommer vinna något bara, jag ska ställa upp och sopa prisbordet rent, bara så du vet :gnissla

Wheeliemans bakdäck är närapå hyland, så jag gissar att han ska visa upp corden precis som vid förra årets Snurr... :D

//B
 

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
Mer bilder :jisses

/H
 

Bifogat

  • 1710.jpg
    1710.jpg
    111.3 KB · Visningar: 164
  • 1711.jpg
    1711.jpg
    140.7 KB · Visningar: 220
  • 1712.jpg
    1712.jpg
    136.8 KB · Visningar: 172
  • 1716.jpg
    1716.jpg
    114.1 KB · Visningar: 209

Mika K

mattsvart
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Mattsvart Sak
22/8

Kul att köra som vanligt och fikat smakade gott efter rundan ...............:squid

får se om det blir stockholms snurren nästa helg :tungan
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Att möta 19 hojar varav 15 på "fel" sida kan nog få den bäste att vingla till... Speciellt på en väg som är typ 3 meter bred och fler skymda kurvor en rakor. Tyckte att de 15 hojarna på min sida hade väldigt intressanta spårval!
benkar skrev:
Ja, många hojar blev det, kul! Och inga hojar i diket, känns bra, kanske bara att acceptera att det vid "storkörningar" får bli ett tempo några snäpp lägre än när man är ett mindre gäng ute, hade dock kul ändå, hoppas inte alltför många led av tempot..

Vädret, slutmålet... Blev mer mil än tänkt.. målet var Vaxholm, men vid Karby/Brottby såg det FÖR svart ut åt Åkersberga-hållet, och Fazer rapporterade per tfn från Vaxholm att det var blött på Boge, tack för det!, så vi vände västerut mot Sigtuna, allt enligt reservplan 2b, ver 31.4567c... :D

Andra hojåkare, i trakten av Kårsta mötte vi 4 st sporthojar, varav en röd, som blev VÄLDIGT förvånade över att möta oss... den röda hojens ändring av spårval var spännade se närmare på, såg skakigt ut... :gnissla men det gick finfint!

Polis.. jo, dom var nog ute och luftade bilen där dom trodde det skulle vara som lugnast, på "cykelbanan" mellan Husby Ärlinghundra kyrka och Odensala kyrka. Hade precis rundat en lada, där vägen svänger 110 grader, så tempot var lugnt, men dom såg klart förvånade ut... :rofl Hann dock inte slita upp kameran... :död

Och väl framme på "Våfflan" så fick jag/vi säga hej till Galna Dansken, Fazer, J-bone mm, och därefter lite fika. VTRn är ju törstig, så jag blev glad när dom erbjöd gårdagens macka för halva priset, med hojåkarrabatt så blev det 20 kr för gammal macka och ny kaffe, finfint! :tungan

Kul att ses! Hoppas på bra septemberväder, kanske lite repris någon söndag då? Blir dock inget för mig nästa söndag, ingrottad i Rapidos StockholmsSnurr hela helgen, men helgen efter kanske.

Passar på göra lite smygreklam för "Snurren", häng på! Mer info HÄR!

Samt.. kameramissbrukare... slänger upp lite bilder, och som vanligt, PMa om du är med, och inte vill vara det... och Hakke lyckades fånga mig på bild ser jag.. hör till ovanligheterna... :rolleyes:

/B
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Trinity skrev:
Att möta 19 hojar varav 15 på "fel" sida kan nog få den bäste att vingla till... Speciellt på en väg som är typ 3 meter bred och fler skymda kurvor en rakor. Tyckte att de 15 hojarna på min sida hade väldigt intressanta spårval!

Du en av dom vi mötte? :hej

Själv så var jag i täten (orange VTR) och körde uppskattningsvis ca. 40 cm från högerkanten (hade precis passerat ut ur en högerböj, och ni var på väg mot det som alltså blir en vänstersväng) och jag var nog den första som du/ni mötte, och åtminstone jag höll mig väl på min sida, vilket för mig är ganska naturligt i en högersväng, speciellt på smala Roslagsvägar, medans du/ni var på väg börja skära kurvan.. såg det i alla fall ut som, men kan ha uppfattat det fel. Trist om det var folk längre bak i "vårt" gäng som tänjde ut på spåret, men bra att allt gick väl! :)

Rent allmänt/tips till alla kring körning på smala Roslagsvägar (där det i vissa fall går bussar, och ofta förekommer Rally-Volvos, glidare som tar ut spåret väldigt mycket osv :gnissla ) Håll extremt väl till höger då det är skymt, och när man väl ser genom kurvan, att det är fritt, så är det bara att bryta ner, gasa, och börja skära (i tex. en vänsterkurva) så brukar det gå hålla hyfsat tempo, men ändå med hög säkerhet :)

/B
 

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Östra åkern
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Caffe skrev:
Båtmannen a.k.a Wheelieman är ute och luftar hojen ser jag :tungan
"Avrostning" inför Sthlmssnurren kanske? Tro inte att du kommer vinna något bara, jag ska ställa upp och sopa prisbordet rent, bara så du vet :gnissla

Nä nä, jag kommer att satsa på "flest mil" priset samt det nya (som jag hoppas på) "hyland" priset.
Med tanke på förra årets bedrift så kommer jag vara oslagbar på toppen.....Prisbordet är mitt :banana
 

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Östra åkern
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Trinity skrev:
Att möta 19 hojar varav 15 på "fel" sida kan nog få den bäste att vingla till... Speciellt på en väg som är typ 3 meter bred och fler skymda kurvor en rakor. Tyckte att de 15 hojarna på min sida hade väldigt intressanta spårval!

Kan inte vara så att "din" sida var vår sida.. :va :D ......Nä bara skojar, inget hände så det behöver ju inte gnällas....
förutom lite på den röda hojen som Benkar mötte väldigt långt in på hans sida :mattias

Men som sagt, vi kan nog vara lika goda kålsupare allihop. :hihi
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top