Bilder tagna av en Canon EOS 350D

Biturbo skrev:
Nåja. Ska vi lugna oss lite.. 930 med 3,0:an hade 260 hk och byggdes -75 till -77. Den är fortfarande snabb men knappast något monster. Den är däremot jobbig att köra fort med! Det är ju den berömda ketchupeffekten som gör att det inte är helt enkelt att ratta en sådan här bil.

Nej, 930 Turbo är inget monster och jag har åkt i bilar med bättre prestandan men känslan i en av de första turbobilarna finns inte i de nyare bilarna med alla tekniska hjälpmedel. I en bil som 930 Turbo eller andra tidiga supersportbilar är det föraren som sätter gränserna och sällan bilen. Den råheten som finns i dessa bilar fösvann någonstans i början på 90talet och har aldig visat sig igen i någon ny bil. Ett undantag kan vara 993 och 996 GT2 och då främst 993 men även 996 GT3 RS som är helt besparade på tekniska hjälpmedel. En bil med +400hk svansmotor är och SKA vara långt ifrån förlåtande för misstag.
Minsta lättande med högerfoten i en kurva med en 930 Turbo och du åker baklänges ut i gräset. De är så Supersportbilar ska uppföra sig enligt mig.
Porsche har nästan blivit en bruksbil efter 996an och det är inte så porsche ska upplevas enligt mig.

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back