Bilder tagna av en Canon EOS 350D

mb skrev:
Går det att bli kvitt de där ränderna på huven?

Precis, det är en fruktansvärt läcker bil som jag MER än gärna skulle vilja prova. Men varför SS ränderna ? Satt dom på eller har du klistrat dit dom själv ?

Gillar "shelby-ränder" men de var för smala, skulle varit 3-4cm bredare per rand :tummenupp Vanlig vinyl antar jag?

Twosaint skrev:
Precis, det är en fruktansvärt läcker bil som jag MER än gärna skulle vilja prova. Men varför SS ränderna ? Satt dom på eller har du klistrat dit dom själv ?

Satte dit dom i Torsdags (051028) och idag (051102) så åkte dom av :)

Anledning 1: inte tillräckligt breda, skulle varit ca 4cm bredare.
Anledning 2: var inte 100% nöjd med monteringen, hoppas inte du inte läser detta Magnus :D
Anledning 3: jag känner mig splittrad och vet inte om jag gillar det eller hatar det.

Funderar eventuellt att göra så här....

Bifogat

• porsche_03_preview.jpg
    porsche_03_preview.jpg
    84.6 KB · Visningar: 93
Kleiv skrev:

Anledning 2: var inte 100% nöjd med monteringen, hoppas inte du inte läser detta Magnus :D
Anledning 3: jag känner mig splittrad och vet inte om jag gillar det eller hatar det.

tycker du ska ha "FUBAR" över hela tacket. FeTt soM FaaN 1337 :yoparty

Farträder gör man enkelt själv. Biltema har en matsvart spray som kostar 37 kr. Två sådana burkar och en rulle tejp för 19 pickadollar gör susen.

Sen nån dag kan vi åka ut o rejsa lite :yoparty

Här du se hur man gör :rolleyes:

Bifogat

• renault19.jpg
    renault19.jpg
    83 KB · Visningar: 44
Kleiv skrev:

Pröva att trycka dit ett par som är bredare och i silver, tror det kan bli snyggt.

Biturbo skrev:
I mitt tycke är inga porschar efter 993 snygga.. 977 börjar likna något igen men.. Nja..

Ja, skulle kapa vänster lillfinger för en 993 Turbo, snyggare bil går inte att uppbringa!

Men även en 997:a med inspiration från RS -74 hade väl kanske accepterats... :tungan

Espen skrev:
Ja, skulle kapa vänster lillfinger för en 993 Turbo, snyggare bil går inte att uppbringa!

Men även en 997:a med inspiration från RS -74 hade väl kanske accepterats... :tungan

Hade en 993TT förut.. Fina bilar som attans.. Men njä. Inget nyare än den vill ja ha..

kajlyl skrev:
Vita ränder istället kanske?

eller så stripar du i stil med Gt3 RS men med "turbo" istället

Tanken är god för det är ett snyggt koncept men att våldta en klasiker som RS modellerna skulle bli för magstarkt, men ide'n är helt rätt.

Biturbo skrev:
Behöver juinte göra det då du gjorde det åt... Tack! :tummenupp

Men kan du inte berätta något annat då roligt då? :rolleyes:

Bengan skrev:

Farsan hade en 911 Carrera -75 med RS-motorn i. Speciell snikmodell som är några kilo tyngre än den äkta RSen men med lika mycket ös. Bara den motorn är värd mer än en fin 911 Carrera från 80talet.
Han sålde den för några år den och köpte en Alfa Romeo GTA.

Drömbilen bland Porscharna är 930 Turbo 3,0. Finns det vackrare bilar?

darth_igel skrev:
Farsan hade en 911 Carrera -75 med RS-motorn i. Speciell snikmodell som är några kilo tyngre än den äkta RSen men med lika mycket ös. Bara den motorn är värd mer än en fin 911 Carrera från 80talet.
Han sålde den för några år den och köpte en Alfa Romeo GTA.

Drömbilen bland Porscharna är 930 Turbo 3,0. Finns det vackrare bilar?

Ge mig lite mer info om 930 Turbo ,det är ju en sån så qvarnis har och jag vet inget om den.

Kleiv skrev:
Ge mig lite mer info om 930 Turbo ,det är ju en sån så qvarnis har och jag vet inget om den.

http://www.qv500.com/porsche91127p3.php
Finns ganska mycket fakta där.

Porsches först landsvägsturbo, kom -75. Bland det värst som fanns för allmän väg på den tiden.
"Gå ut innan du börjar gasa vid omkörnig" sa ägaren när farsan skulle prova en.
Turbokicken är enorm. Finns inget jag åkt som kan mäta sig med den här bilen. Finns även en 3.3liters version som har ännu mer krut men som till följd av detta är så gott som okörbar.
Finns även en specialversion med 935-kaross. Bild:http://www.seriouswheels.com/pics-pqr/Porsche-911-Black-Modified-st.jpg

darth_igel skrev:
http://www.qv500.com/porsche91127p3.php
Finns ganska mycket fakta där.

Porsches först landsvägsturbo, kom -75. Bland det värst som fanns för allmän väg på den tiden.
"Gå ut innan du börjar gasa vid omkörnig" sa ägaren när farsan skulle prova en.
Turbokicken är enorm. Finns inget jag åkt som kan mäta sig med den här bilen. Finns även en 3.3liters version som har ännu mer krut men som till följd av detta är så gott som okörbar.
Finns även en specialversion med 935-kaross. Bild:http://www.seriouswheels.com/pics-pqr/Porsche-911-Black-Modified-st.jpg

Nåja. Ska vi lugna oss lite.. 930 med 3,0:an hade 260 hk och byggdes -75 till -77. Den är fortfarande snabb men knappast något monster. Den är däremot jobbig att köra fort med! Det är ju den berömda ketchupeffekten som gör att det inte är helt enkelt att ratta en sådan här bil. 3,3:an som kom -78 är faktiskt snällare i karaktären men fortfarande väldigt jobbig. Specialen du pratar om är en vanligt 930 med ett spolier paket. När den nu berömda tävlingsbilen 935 (Moby Dick) körde ifrån ALLT på Lemans rakan i början på 70 talet, dröjde det inte länge förrän eftermarknaden började tillverka 935 kit. Porsche själva började ha slantnose, som det heter, som tillval på sina bilar först i mitten på -80 talet. Dessa heter 930S i papprena.

-78 kom 930 3,3:an som hade 300 hk. Den byggdes fram till -89

-90 Byggdes inga turbovarianter av 911:an

-91 kom 964 med en något modifierad 3,3:a Den gav 320 hk. Den byggdes fram till -92

-93 kom 964 3,6 som hade 360 hk. Den byggdes fram till -94

-95 Byggdes inga turbovarianter av 911:an

-96 kom 993 3,6 och hade 408 hk. Den första 911 turbon med dubbelturbo och 4wd. Den byggdes tom 98.

Sen är det 996 och nu senast 997. Dessa har jag dock ingen koll på.

Biturbo skrev:
-78 kom 930 3,3:an som hade 300 hk. Den byggdes fram till -89

-90 Byggdes inga turbovarianter av 911:an

-91 kom 964 med en något modifierad 3,3:a Den gav 320 hk. Den byggdes fram till -92

-93 kom 964 3,6 som hade 360 hk. Den byggdes fram till -94

-95 Byggdes inga turbovarianter av 911:an

-96 kom 993 3,6 och hade 408 hk. Den första 911 turbon med dubbelturbo och 4wd. Den byggdes tom 98.

Har du lite bilder på dessa (gärna mer info), jag är helt n00b på äldre Porschar men skulle vilja veta mer? tack för infon mvh Kleiv.

Kleiv skrev:
Har du lite bilder på dessa (gärna mer info), jag är helt n00b på äldre Porschar men skulle vilja veta mer? tack för infon mvh Kleiv.

-84 Gjordes uppdateringar på 930 Turbo vilket gjorde den 35kg tyngre och vridet ökades från 343 till 432Nm

930 Turbo SE med kaross basread på 935orna tillverkades parallelt med den vanliga 930 Turbo -86-89. Den hade 30 extra hästar.

En specialmodell kom -89 med vanliga 930 karossen men med samma motor som Turbo SE.

-87 kom den första fyrhjulsdrivna 911an. Den hette 959 och har en helt egen kaross som skilljer sig från de andra 911orna. Många tycker att det inte är en 911 men den är byggd på det som sedan blev 964. Den har dubbla turbo och vattenkylda toppar. Ger 450hk och 500Nm. Endast 200 exemplar.

964 Turbo kom -91. Den var 150kg tyngre än den sista 930 Turbo och hade 320hk.

-92-93 gjordes 964 Turbo S. Den vägde endast 1290kg (45kg lättare än 930 Turbo) och hade en 3.3liters motor på 381hk och 490Nm. Byggd som 964 RS. Endast 80 exemplar.

-92-93 gjordes även 964 Turbo 3.6. Den vägde 1350kg och hade 320hk.

993 är sista luftkylda 911an

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back