Bilder på våra supermotarder!

Oneyet

Sporthojsnörd
Gick med
27 Nov 2022
Hoj
2001 KTM Supermoto
Kul med den där Ubåtsvarianten. Den har jag inte sett förut. ?
 

Oneyet

Sporthojsnörd
Gick med
27 Nov 2022
Hoj
2001 KTM Supermoto
Hur i hela världen för man upp hojen efter en sådan dykning? Imponerande.
Sedan kör du alltså med slicks ibland. Grymt fäste jämfört med gatdäck?
Hur har hojen varit hållbarhetsmässigt? Har hört både skräckhistorier och att de kan vara evighetsmaskiner.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Hur i hela världen för man upp hojen efter en sådan dykning? Imponerande.
Sedan kör du alltså med slicks ibland. Grymt fäste jämfört med gatdäck?
Hur har hojen varit hållbarhetsmässigt? Har hört både skräckhistorier och att de kan vara evighetsmaskiner.
De va lite jobb å huvudbry..
Provade de en sommar...Grymt fäste när dom blivit varma.. Klart hala när dom va kalla, man fick ta de lungt i början..
Finns dom som avskyr ktm hojar, å så finns dom som älskar dom.. Sköter man om dom så funkar dom kanon.. Allt handlar om service å underhåll..
 

Kikkanos

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2012
Ort
karlstad
Hoj
Kawasaki zx6r 2003 (såld), Ducati Streetfighter S 2009 (såld), Gasgas sm 700 2022
Fick hem hojen för ca 3 veckor sen :) Endast hunnit med att rensa bakdelen. Massa delar från Tekmo racing, SM project och AS3 perfomance är beställda. Slip-on letas fortfarande, men lutar åt Leovince one evo.

GAS GAS 2.jpegGAS GAS 1.jpeg
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
En lättkörd och snäll Husa 650, sista årsmodellen. Bara 5 Kw enligt regbeviset så den går väldigt lugnt :yoparty. Akra för bra ljud och motorn har gått 3h sedan renovering.
IMG_0640.jpg

Sedan står det en banmotard i garaget som skall testas på lite olika banor i sommar. Husan har jag för soliga dagar hemikring.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
En lättkörd och snäll Husa 650, sista årsmodellen. Bara 5 Kw enligt regbeviset så den går väldigt lugnt :yoparty. Akra för bra ljud och motorn har gått 3h sedan renovering.
View attachment 482356

Sedan står det en banmotard i garaget som skall testas på lite olika banor i sommar. Husan har jag för soliga dagar hemikring.
5kW?
Hur lyckades du med det?
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
5kW?
Hur lyckades du med det?
Alla Husa är reggade löjligt lågt, det var ett enkelt sätt att klara bullerkrav och får ner försäkringen. Strypplattan till luftburken har ett insugshål som man kanske får igenom en knappnål. Minns jag rätt kom dessa delar i en påse bredvid redan frågan fabrik och har nog aldrig monterats på någon hoj.
 

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Här är min samling ? Tre stycken motards, Men alla rätt så olika ? 184cc, 450cc och 700cc!
IMG_2924.JPGIMG_2229.JPG
Husqvarnan får även vara isåkningshoj på vintern med 700st 9mm finndubb på 17" däck så har man rätt så kul ?

Tycker man om diverse olika motardfilmer på både bankörning och vägkörning och annat motorrelaterat så har jag även en youtube kanal som man kan gå in och titta på ?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top