Bilder på våra supermotarder!

Kul med den där Ubåtsvarianten. Den har jag inte sett förut. ?

Hur i hela världen för man upp hojen efter en sådan dykning? Imponerande.
Sedan kör du alltså med slicks ibland. Grymt fäste jämfört med gatdäck?
Hur har hojen varit hållbarhetsmässigt? Har hört både skräckhistorier och att de kan vara evighetsmaskiner.

Hur i hela världen för man upp hojen efter en sådan dykning? Imponerande.
Sedan kör du alltså med slicks ibland. Grymt fäste jämfört med gatdäck?
Hur har hojen varit hållbarhetsmässigt? Har hört både skräckhistorier och att de kan vara evighetsmaskiner.
De va lite jobb å huvudbry..
Provade de en sommar...Grymt fäste när dom blivit varma.. Klart hala när dom va kalla, man fick ta de lungt i början..
Finns dom som avskyr ktm hojar, å så finns dom som älskar dom.. Sköter man om dom så funkar dom kanon.. Allt handlar om service å underhåll..

Fick hem hojen för ca 3 veckor sen :) Endast hunnit med att rensa bakdelen. Massa delar från Tekmo racing, SM project och AS3 perfomance är beställda. Slip-on letas fortfarande, men lutar åt Leovince one evo.

GAS GAS 2.jpegGAS GAS 1.jpeg

En lättkörd och snäll Husa 650, sista årsmodellen. Bara 5 Kw enligt regbeviset så den går väldigt lugnt :yoparty. Akra för bra ljud och motorn har gått 3h sedan renovering.
IMG_0640.jpg

Sedan står det en banmotard i garaget som skall testas på lite olika banor i sommar. Husan har jag för soliga dagar hemikring.

En lättkörd och snäll Husa 650, sista årsmodellen. Bara 5 Kw enligt regbeviset så den går väldigt lugnt :yoparty. Akra för bra ljud och motorn har gått 3h sedan renovering.
View attachment 482356

Sedan står det en banmotard i garaget som skall testas på lite olika banor i sommar. Husan har jag för soliga dagar hemikring.
5kW?
Hur lyckades du med det?

5kW?
Hur lyckades du med det?
Alla Husa är reggade löjligt lågt, det var ett enkelt sätt att klara bullerkrav och får ner försäkringen. Strypplattan till luftburken har ett insugshål som man kanske får igenom en knappnål. Minns jag rätt kom dessa delar i en påse bredvid redan frågan fabrik och har nog aldrig monterats på någon hoj.

Här är min samling ? Tre stycken motards, Men alla rätt så olika ? 184cc, 450cc och 700cc!
IMG_2924.JPGIMG_2229.JPG
Husqvarnan får även vara isåkningshoj på vintern med 700st 9mm finndubb på 17" däck så har man rätt så kul ?

Tycker man om diverse olika motardfilmer på både bankörning och vägkörning och annat motorrelaterat så har jag även en youtube kanal som man kan gå in och titta på ?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti