Bilder på våra supermotarder!

Kan man inte köra hoj i vanliga mc stövlar kanske man ska lägga ner! Har skyddat fötterna flera ggr när man tumlat omkring i skogen, på asfalten, i gruset osv.

Dom stövlarna som jag hade hette Scott 250 och var rena cross stövlar=hårda som backelit.Gick inte att växla när man slanga.Kör man motard så vill man ju kunna växla med bara foten inte hela jävla benet som cross åkarna gör.Därför vill jag ha lite mjukare stövlar med kanske något spänne mindre

bara hävda samma sak den dagen du får ambutera bort eller steloperare
fötterna.
inte för att jag bryr mig, är ju inte mina fossingar.
mend et ser ju tufft ut med skejt dojor.

Inslitna crossstövlar, blir lättare med växlingarna när stövelen är andvänd lite mer,
Annars pröva justera växelpinnen något kan också hjälpa.

Inslitna crossstövlar, blir lättare med växlingarna när stövelen är andvänd lite mer,
Annars pröva justera växelpinnen något kan också hjälpa.

ÄggsaCkt. Slit in grejerna så blir det bra, anar att crosstövlar som det fjollas runt med på asfalt tar lite tid att slitas in, går fortare i geggan. :hihi

ÄggsaCkt. Slit in grejerna så blir det bra, anar att crosstövlar som det fjollas runt med på asfalt tar lite tid att slitas in, går fortare i geggan. :hihi

Tror du verkligen det. Lite lera kan man tvätta bort, slitage mot asfalt är svårare...

Han menade ju att stöveln mjuknar fortare när den kommer i kontakt med lera, vatten osv än om man bara kör asfalt. Sen kan ju stöveln nötas mer på asfalt men det är ju en annan sak!

Precis. :) Det går fort att sladdra till en styv crosskänga i skogen... :crash

Lite nya bilder.

IMAG1968.jpg

IMAG1967.jpg

Fan va snygg den är!

jag vill oxå ha Motard (igen) Kanske en sån här? 2011-Husaberg-FS570c.jpg Något att ha? Körde Husky/450 förr (i Två år) Men tyckte att det blev lite halv jobbigt med 450 den blir ju lite hetsig i längden,, Men kul :D Blir det kuligare med en fs570 :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT