Bilder på våra supermotarder!

Dom stövlarna som jag hade hette Scott 250 och var rena cross stövlar=hårda som backelit.Gick inte att växla när man slanga.Kör man motard så vill man ju kunna växla med bara foten inte hela jävla benet som cross åkarna gör.Därför vill jag ha lite mjukare stövlar med kanske något spänne mindre
 
bara hävda samma sak den dagen du får ambutera bort eller steloperare
fötterna.
inte för att jag bryr mig, är ju inte mina fossingar.
mend et ser ju tufft ut med skejt dojor.
 
Inslitna crossstövlar, blir lättare med växlingarna när stövelen är andvänd lite mer,
Annars pröva justera växelpinnen något kan också hjälpa.
 
Inslitna crossstövlar, blir lättare med växlingarna när stövelen är andvänd lite mer,
Annars pröva justera växelpinnen något kan också hjälpa.

ÄggsaCkt. Slit in grejerna så blir det bra, anar att crosstövlar som det fjollas runt med på asfalt tar lite tid att slitas in, går fortare i geggan. :hihi
 
ÄggsaCkt. Slit in grejerna så blir det bra, anar att crosstövlar som det fjollas runt med på asfalt tar lite tid att slitas in, går fortare i geggan. :hihi

Tror du verkligen det. Lite lera kan man tvätta bort, slitage mot asfalt är svårare...
 
Han menade ju att stöveln mjuknar fortare när den kommer i kontakt med lera, vatten osv än om man bara kör asfalt. Sen kan ju stöveln nötas mer på asfalt men det är ju en annan sak!

Precis. :) Det går fort att sladdra till en styv crosskänga i skogen... :crash
 
Lite nya bilder.

IMAG1968.jpg


IMAG1967.jpg

Fan va snygg den är!
 
jag vill oxå ha Motard (igen) Kanske en sån här? 2011-Husaberg-FS570c.jpg Något att ha? Körde Husky/450 förr (i Två år) Men tyckte att det blev lite halv jobbigt med 450 den blir ju lite hetsig i längden,, Men kul :D Blir det kuligare med en fs570 :va
 
jag vill oxå ha Motard (igen) Kanske en sån här? View attachment 376276 Något att ha? Körde Husky/450 förr (i Två år) Men tyckte att det blev lite halv jobbigt med 450 den blir ju lite hetsig i längden,, Men kul :D Blir det kuligare med en fs570 :va

570:n är en ruggigt fin maskin.
Dom verkar stå lite högt i kurs bara, men håll ögonen öppna så dyker det säkert upp en bra till våren.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top