Bilder på våra supermotarder!

TTR:n färdigpreppad för snö och is. :yoparty

depstdMedium.jpg
 
Alldeles för långt kvar till sommarn. Skulle behöva enduro fälgar till huskyn.. nån som har ett par kanske?
 

Bifogat

  • 20469_1193851376.jpg
    20469_1193851376.jpg
    107.2 KB · Visningar: 120
  • 88873_1193851243.jpg
    88873_1193851243.jpg
    108.6 KB · Visningar: 162
Självklart! Körde lite för en vecka sen när det var tjockt med is på gatorna... tokigt roligt. :)

Hehe förstår det :) Är riktigt sugen på att köpa mig en dt. Verkar lite roligare än nsr. Funderar nog på en av den gamla modellen, vet du om det är någon stor skillnad på motor mellan nya/gamla? Ser ganska lika ut iaf:va
 
Här är en bild på min Überfeta 640 med motardhujlen på.:yoparty

15463320.jpg
[/url][/IMG]

Här är en bild till med pilot på.:)

15463321.jpg
[/url][/IMG]
 

Fäst givarvajern till hastighetsmätaren för fanken ;) :fakta
Blir garanterat dyrt och troligen farligt när den slipats av när den ligger mot däcket sådär. Ett borrat hål i gaffelskyddet och ett litet buntband gör tricket. Eller ännu hellre byt ut hela det gamla stora fula instrumentet mot en ny snygg modern variant med magnetgivare för hastigheten :tummenupp

Annars :tummenupp
 
Fäst givarvajern till hastighetsmätaren för fanken ;) :fakta
Blir garanterat dyrt och troligen farligt när den slipats av när den ligger mot däcket sådär. Ett borrat hål i gaffelskyddet och ett litet buntband gör tricket. Eller ännu hellre byt ut hela det gamla stora fula instrumentet mot en ny snygg modern variant med magnetgivare för hastigheten :tummenupp

Annars :tummenupp

Jo ja har funderat på de, just nu står hela hojen isärplockad i garaget så just nu får den va som den e! å ja har funderat på att byta instrument, men alla e ju så jäkla dyra :va :gnissla

Dessutom så visar den 30-40km/h fel nu, t.ex kör man i 50 så visar den 80-90, 100 så visar den 130-140.. :yoparty
 
Jo ja har funderat på de, just nu står hela hojen isärplockad i garaget så just nu får den va som den e! å ja har funderat på att byta instrument, men alla e ju så jäkla dyra :va :gnissla

Dessutom så visar den 30-40km/h fel nu, t.ex kör man i 50 så visar den 80-90, 100 så visar den 130-140.. :yoparty

Är det en FE du har som är ombyggd och det är därför den visar fel??
Jag köpte nytt instrument på eBay av en snubbe i Tyskland som har sånna ute lite då och då. Nya sorten som sitter på nya hojarna idag. Tror jag gav en tusing för det. Kabel och fäste tillkommer så det blir ju en slant till slut. Jag skulle nog slå på en lite mer påkostad cykeldator om jag ville ha koll på hastigheten :tummenupp
 
Är det en FE du har som är ombyggd och det är därför den visar fel??
Jag köpte nytt instrument på eBay av en snubbe i Tyskland som har sånna ute lite då och då. Nya sorten som sitter på nya hojarna idag. Tror jag gav en tusing för det. Kabel och fäste tillkommer så det blir ju en slant till slut. Jag skulle nog slå på en lite mer påkostad cykeldator om jag ville ha koll på hastigheten :tummenupp

Nej de e motard från början, de va han som hade den innan som hade köpt fel mätare, men ska ta å köpa en ny, digital troligtvis sen till våren/sommarn när ja har fått i ordning på motorn åså, när den e körklar! Ska fixa lite smågrejer på den då ;)
 
min offroad/motard

Kanske platsar denna hos er..komentera gärna..
 

Bifogat

  • 1.orginal.jpg
    1.orginal.jpg
    63.2 KB · Visningar: 153
  • bra (1).jpg
    bra (1).jpg
    108 KB · Visningar: 240
  • bra.jpg
    bra.jpg
    121.1 KB · Visningar: 264
Här är min hypermotard, köptes i höstas :)
 

Bifogat

  • DSC00664.JPG
    DSC00664.JPG
    129.6 KB · Visningar: 129
  • DSC00663.JPG
    DSC00663.JPG
    133.1 KB · Visningar: 199
klx

Intressant moddning som man sällan ser på KLX! :tummenupp

Du har inga fler bilder när du plockade ner den mm, det inspirerar säkert andra med KLX!

Har tyvärr inte tagit några bilder under projektets gång...

Rätt simpelt bygge egentligen.

Plocka ner allt i detalj.
Svetsa om bakramen för att få på en bakstänk till en kx 500.
Tog bort allt onödigt krafs.
Lämna in allt för blästring o pulverlack.
Även bak fälgbana och en bak fälgbana från en klr.(klx går inte att
konvertera om pga av fel vinklar i navet)

När allt kom tillbaka va de bara o slicka fälgar o nav till cci så fixa
de ny ekring för en hyfsad peng.

Motorn kom tillbaka i samma veva efter lackningen så
de va bara o börja montera.

Har även bytat ut 90% av alla bultar till nya fina blanka...:D
Liten snygg godkänd diodlampa bak o en miniskylt.
Nytt styre o handtag.
En tuffig dekal.
120/17 fram o 150/17 bak.
Nya packningar o lager överallt utom i motor.
Omdrevad.

Nu återstår en ny fugge o en snygg slipon.
Ev ta bort luftburken?

Gillar era hojjar härinne men min plonka tyckte
att en gammal klx dög till mig...
Billigt o rätt kul o pilla med..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top