Jodå. Demontering av skatungen är påbörjad. För alla som inte har demonterat en MC rekommenderar jag det starkt, det är mycket lärorikt. Att demontera en racer är om möjligt ännu mer intressant. Som ni märker har jag börjat smyga omkring med begreppet racer när jag pratar om skatungen trots att jag lovade mig tidigare att inte göra det men skillnaderna mellan en landsvägshoj och en racer (oj, hoppsan där hoppade en groda ur munnen på mig igen) är större än jag tidigare anade. När Filip & Co d v s 250R-kollektivet använt begreppet riktig racer har jag likt alla andra tyckt att det låtit aningen pretantiöst, men nu förstår jag varför. Den är helt otroligt lättmekad. T o m jag klarar av det och det är inget dåligt betyg vill jag lova. Ikväll ska jag åter igen ner till garaget och mysmeka, vi får se om jag inte kan ta några bilder. Det är i o f s inte så mycket att fotografera det är bara motor och ram som sitter ihop nu. I torsdags var jag i DAMP-garaget och fick en lektion av Dr Phil-ip i att ta ur motorn ur ramen. Team DAMP består av ett gäng sköna killar (Filip a k a Offkeff, Fredrik och Johan) som mekar lika mycket som de dicker cola, öl och diskuterar vad man ska äta till middag. Kebabtalriken på grillen i Traneberg är tydligen en riktig höjdare. Bara upplevelsen i sig av hur en riktig garagemiljö ska kännas var värt besöket. Nu förstår jag att man MÅSTE ha ett kylskåp i garaget. Än så länge har inga fler obehagliga överaskningar dykt på upp på Skatungen men vi får se vad som händer när motorn öppnas, den kan vara en Pandoras ask. En av de riktigt tidskrävande delarna blir att fixa till det kosmetiska men det tänker jag inte börja oroa mig förrän på andra sidan nyår.