Bilder på Skatungen

Norsk öl är söt och vattnig. Dämpar genast mysfaktorn med minst 25%. Genast är det där nyss upptäckta gängpajjet mycket mer irriterande än vad det hade varit med en väl kyld Tuborg.

Man bör dock undvika mer än två pinnar på mekölen om man planerar en helkväll. Tre pinnar och trevligt sällskap kan snart stjälpa det minsta lass.

Diverse tester visar även att after work för att få upp mysfaktorn kan bli för mysigt. Jag känner en kompis som har en släkting vars polare var tvungen att avbryta kvällsmeket efter Afterwork-värmning. Efter att framhjulet hade lossats så trillade han omkull på garagegolvet och vågade av säkerhetsskäl inte skruva mer den kvällen.....har jag hört.

Chrille skrev:
Diverse tester visar även att after work för att få upp mysfaktorn kan bli för mysigt. Jag känner en kompis som har en släkting vars polare var tvungen att avbryta kvällsmeket efter Afterwork-värmning. Efter att framhjulet hade lossats så trillade han omkull på garagegolvet och vågade av säkerhetsskäl inte skruva mer den kvällen.....har jag hört.

:rock Jag har en polare vars systers man skrattade gott när han läste det här :1pajas

" Diverse tester visar även att after work för att få upp mysfaktorn kan bli för mysigt. Jag känner en kompis som har en släkting vars polare var tvungen att avbryta kvällsmeket efter Afterwork-värmning. Efter att framhjulet hade lossats så trillade han omkull på garagegolvet och vågade av säkerhetsskäl inte skruva mer den kvällen.....har jag hört."

Lysande!! Men hur f-n gör man för att citera inlägg?

Nyteknik skrev:
" Diverse tester visar även att after work för att få upp mysfaktorn kan bli för mysigt. Jag känner en kompis som har en släkting vars polare var tvungen att avbryta kvällsmeket efter Afterwork-värmning. Efter att framhjulet hade lossats så trillade han omkull på garagegolvet och vågade av säkerhetsskäl inte skruva mer den kvällen.....har jag hört."

Lysande!! Men hur f-n gör man för att citera inlägg?
Frågan är snarare hur man gör för att inte citera inlägg med det nya scriptet? Det finns ju liksom bara en knapp för att svara och den citerar automatiskt.
Lyxmek låter som om du har haft ett alldeles för sött liv med Aprilian Teddy, nä, plocka ner skrotet i molekyler och sätt ihop i goda (o)vänners lag är det enda som gäller!

Torkel skrev:
Frågan är snarare hur man gör för att inte citera inlägg med det nya scriptet? Det finns ju liksom bara en knapp för att svara och den citerar automatiskt.
Lyxmek låter som om du har haft ett alldeles för sött liv med Aprilian Teddy, nä, plocka ner skrotet i molekyler och sätt ihop i goda (o)vänners lag är det enda som gäller!

he he he...jag kan :-)

använd knappen till VÄNSTER

Torkel skrev:

Det enkla men tydligen svårformulerade svaret var "tryck på svara istället för, som tidigare, citera". :hördu

Vill du svara utan citat trycker du (som innan) på Svara längst ner på sidan. :7peta

Jahapp Teddy, inget nytt att rapportera på fågelskådarfronten?

Jodå. Demontering av skatungen är påbörjad. För alla som inte har demonterat en MC rekommenderar jag det starkt, det är mycket lärorikt. Att demontera en racer är om möjligt ännu mer intressant. Som ni märker har jag börjat smyga omkring med begreppet racer när jag pratar om skatungen trots att jag lovade mig tidigare att inte göra det men skillnaderna mellan en landsvägshoj och en racer (oj, hoppsan där hoppade en groda ur munnen på mig igen) är större än jag tidigare anade. När Filip & Co d v s 250R-kollektivet använt begreppet riktig racer har jag likt alla andra tyckt att det låtit aningen pretantiöst, men nu förstår jag varför. Den är helt otroligt lättmekad. T o m jag klarar av det och det är inget dåligt betyg vill jag lova. Ikväll ska jag åter igen ner till garaget och mysmeka, vi får se om jag inte kan ta några bilder. Det är i o f s inte så mycket att fotografera det är bara motor och ram som sitter ihop nu. I torsdags var jag i DAMP-garaget och fick en lektion av Dr Phil-ip i att ta ur motorn ur ramen. Team DAMP består av ett gäng sköna killar (Filip a k a Offkeff, Fredrik och Johan) som mekar lika mycket som de dicker cola, öl och diskuterar vad man ska äta till middag. Kebabtalriken på grillen i Traneberg är tydligen en riktig höjdare. Bara upplevelsen i sig av hur en riktig garagemiljö ska kännas var värt besöket. Nu förstår jag att man MÅSTE ha ett kylskåp i garaget. Än så länge har inga fler obehagliga överaskningar dykt på upp på Skatungen men vi får se vad som händer när motorn öppnas, den kan vara en Pandoras ask. En av de riktigt tidskrävande delarna blir att fixa till det kosmetiska men det tänker jag inte börja oroa mig förrän på andra sidan nyår.

Är detta ett ansikte på en orolig man? Skulle inte tro det, va?

Bifogat

• teddy.jpg
    teddy.jpg
    71.2 KB · Visningar: 85
Man fattar ju hans lycka när han under ful-sprayburk-färgen hittar ädla material!

Bifogat

• kalleskevlar.jpg
    kalleskevlar.jpg
    110.8 KB · Visningar: 165
Teddy skrev:
Jodå. Demontering av skatungen är påbörjad. För alla som inte har demonterat en MC rekommenderar jag det starkt, det är mycket lärorikt. Att demontera en racer är om möjligt ännu mer intressant. Som ni märker har jag börjat smyga omkring med begreppet racer när jag pratar om skatungen trots att jag lovade mig tidigare att inte göra det men skillnaderna mellan en landsvägshoj och en racer (oj, hoppsan där hoppade en groda ur munnen på mig igen) är större än jag tidigare anade. När Filip & Co d v s 250R-kollektivet använt begreppet riktig racer har jag likt alla andra tyckt att det låtit aningen pretantiöst, men nu förstår jag varför. Den är helt otroligt lättmekad. T o m jag klarar av det och det är inget dåligt betyg vill jag lova. Ikväll ska jag åter igen ner till garaget och mysmeka, vi får se om jag inte kan ta några bilder. Det är i o f s inte så mycket att fotografera det är bara motor och ram som sitter ihop nu. I torsdags var jag i DAMP-garaget och fick en lektion av Dr Phil-ip i att ta ur motorn ur ramen. Team DAMP består av ett gäng sköna killar (Filip a k a Offkeff, Fredrik och Johan) som mekar lika mycket som de dicker cola, öl och diskuterar vad man ska äta till middag. Kebabtalriken på grillen i Traneberg är tydligen en riktig höjdare. Bara upplevelsen i sig av hur en riktig garagemiljö ska kännas var värt besöket. Nu förstår jag att man MÅSTE ha ett kylskåp i garaget. Än så länge har inga fler obehagliga överaskningar dykt på upp på Skatungen men vi får se vad som händer när motorn öppnas, den kan vara en Pandoras ask. En av de riktigt tidskrävande delarna blir att fixa till det kosmetiska men det tänker jag inte börja oroa mig förrän på andra sidan nyår.

När ska vi få se Chrille skriva ett liknande inlägg?

Skatungen har kommit en bit sedan inköpet. Fort körs den också. :mad:

Bifogat

• lack5.jpg
    lack5.jpg
    172.2 KB · Visningar: 169
Tack Gustav, hade helt missat denna underbara tråd. Ett stycke racinghistoria minsann. Otroligt snygg är den numera. :tummenupp

Ha ha, här kan man verkligen snacka om före- och efterbilder. Och som alltid i verkliga livet så finns inga genvägar, magiska piller eller mirakelkurer, det är mycket tid, pengar och arbete som gäller. Åsså en hel del hjälp från goda vänner!

Så här på höstkanten (av min RR-karriär alltså) så känns det fantastiskt att se tillbaka på åtta säsonger, fyllda av roliga minnen från alla resor, besök i garaget, stunder i depån och körning på bana, men framförallt ansiktena på alla vänner. Det har verkligen varit en fantastisk resa man gjort. Jag skulle inte velat ha det ogjort.

Min vardag har kommit ikapp mig och det finns andra saker som jag vill ägna mig åt. Någon mer körning att tala om blir det inte, kanske något enstaka inhopp, vi får se. Om inte annat så har jag Skatungen kvar att vila ögonen på om längtan skulle bli för stark. Jag ser fram emot att någon gång i framtiden få ett återfall och göra en nysatsning som glad RR-pensionär.
:)

Så här på höstkanten (av min RR-karriär alltså)

Jag ser fram emot att någon gång i framtiden få ett återfall och göra en nysatsning som glad RR-pensionär.
:)

Four years and counting.
Återfallen har varit många och ska bli fler. :)

Four years and counting.
Återfallen har varit många och ska bli fler. :)
Ok, så det här med avhållsamhet kanske riktigt är min grej, men jag har ju fått ganska bra med hjälp på vägen, om man ska säga så. Du, Gustav, skulle lätt kunna göra karriär som langare och tjäna storkovan. Tjat och övertalningsförmåga är två av dina starka sidor. :krama

Ok, så det här med avhållsamhet kanske riktigt är min grej, men jag har ju fått ganska bra med hjälp på vägen, om man ska säga så. Du, Gustav, skulle lätt kunna göra karriär som langare och tjäna storkovan. Tjat och övertalningsförmåga är två av dina starka sidor. :krama

:D
Det är för att drogen är den bästa som finns så det är lättjobbat. :hihi

Höger styrhalva. Jag måste vara blind och halvgalen men jag hitar banne mig inte någon dödarknapp vare sig på höger eller vänster styrhalva. Däremot ligger det en till synes helt oanvänd armatur med kablar och allt i verktygslådan. Där gör den ingen nytta. Det syns inte på bilden men najningen av gummiöverdraget på gashandtaget pekar rakt upp så att man får den i handen.

The item may have some signs of cosmetic wear, but is fully operational and functions as intended :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti