EBS
The one and only
Vad fick du ge för denna.. denna... skapelse.. ?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur är man funtad om man inte ser DET som ett felTeddy skrev:Vänster gaffleklämma. Den här är riktigt läskig. ”Jag ser inte det som ett fel”, sade säljaren när jag ringde upp och påpekade felet jag hittat. Vilken dumbo! Det där är ett mycket allvarligt fel. Halva bakdelen till gaffelklämman är borta. Framhjulsaxeln sitter alltså endast med en skruv på vänster gaffel. Om klämman går sönder under inbromsningen på långa rakan åker framhjulet in i kylaren. Resten kan ni räkna ut själva.
Nalken skrev:Oj jäklar!
Den där måste varit billig..
Men nu har du nåt att göra i vinter iaf![]()
Usch o fy!! Vill man verkligen lägga tid o pengar på den där?! Alltså, blir det verkligen billigt i slutändan?! 
Alltså, jag e helt ny på det här o vill inte utmärka mig speciellt mkt för jag har ingen koll egentligen... Men jag e nyfiken på vad en sån här hoj kostar och vad den kostat när den e raceklar igen...Oro skrev:Äsch, det blir nog en finfin hoj i slutändan. Skruva isär och kolla allt bara! Byt allt gammalt skit. Använd momentnyckel, det verkar inte föregående ägare ha gjort...![]()

oFFkeFF skrev:Ok, nu var inte Teddys hoj i superskick, men den är ingen rishög, utan det är med små medel faktiskt ganska enkelt att få den fräsch.
Det är lite skillnad på en 250 racer och en ombyggd gatcykel. Teddys cykel var annonserad för 25000:- norska kronor. 1996 kostade en rs250 över 200000:-, teddy har dessutom fått med ett helt nytt oanvänt kåpset + ett gäng lagade fula kåpset, sådant man kan ha när man kör träningar. Dessutom har han fått ett par extra Jansberg filade cylindrar, där iofs den ena behöver lite jobb, då den hade en spricka i en bom(sådana cylindrar hela och lagade betingar ett värde på c:a 10000, dessutom extra fälgar, rostiga extra bromsskivor(försvinner vid första bromsningen). Han fick med lite gott och blandat vad gäller packningar, bromsbelägg, packboxar, topplock, ett gäng lameller osv.
Skulle gissa att just Teddys hoj kostade runt 250kkr 1996.
Men ja, cykeln behöver fräschas upp, men lite nya skruvar och färg och lite puts, så är den moppen både snygg och snabb. Man får också tänka på att cykeln varit med 7 racesäsonger, vilket är en hel del.

obruT skrev:tack...det var ett sånt svar jag ville se....
summa sumarum..Teddy har "lite"jobb i vinter![]()
oFFkeFF skrev:Med betoning på lite jobb.
....
Menar, hur många gnällde på Chrille när han sålde sin 600'a med glasfiberspacklade kåpor? Och inte sprillans kåpset med ny lack?
Folköl och mysmek, ha ha, huv'et på spiken! Skulle faktiskt inte ha något emot att ta en riktigt skitig fullblodsracer som Skatungen och plocka ner den i beståndsdelar i lugn och ro under vintern för att efter några tusenlappar (Den var ju väldigt BILLIG i inköp!) senare stå med en überblank, tight racer på 80-90 hk och 100 kg! Mysmek som sagt!Chrille skrev:Glasfiberspackel??? Moi??![]()
![]()
Nejdå, du har helt rätt. Det jag ser skrika "dyrt" är ju just gaffelbenen. Annars är det folköl och mysmek som gäller.

Chrille skrev:Glasfiberspackel??? Moi??![]()
![]()
Nejdå, du har helt rätt. Det jag ser skrika "dyrt" är ju just gaffelbenen. Annars är det folköl och mysmek som gäller.
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |