Bilder på Skatungen

Extrafälgar. De fungerar säkert finfint om man kompletterar framfälgen med de två skruvar till bromsskivorna som fattas samt monterar en ventil på bakfälgen. Lite lack skadar nog inte.

Bifogat

• falgar.gif
    falgar.gif
    111.5 KB · Visningar: 294
Teddy skrev:
Extrafälgar. De fungerar säkert finfint om man kompletterar framfälgen med de två skruvar till bromsskivorna som fattas samt monterar en ventil på bakfälgen. Lite lack skadar nog inte.
Fanns där inget felfritt på den hojen? :confused:

Bromsskivor till extrafälgar. Om man har en utebod och ett varmgarage, varför då låta bromsskivor av järn ligga och rosta i uteboden när man bor vid norska atlantkusten där det regnar dygnet runt?

Bifogat

• bromsskivor.gif
    bromsskivor.gif
    80.9 KB · Visningar: 305
Höger gaffelklämma. Inget livshotande men en bit av gängan till den yttre skruven saknas.

Bifogat

• h_gaffelklämma2.gif
    h_gaffelklämma2.gif
    70.7 KB · Visningar: 304
Teddy skrev:
Bromsskivor till extrafälgar. Om man har en utebod och ett varmgarage, varför då låta bromsskivor av järn ligga och rosta i uteboden när man bor vid norska atlantkusten där det regnar dygnet runt?
Den HAR verkligen legat på havets botten! :eek:

Vänster gaffleklämma. Den här är riktigt läskig. ”Jag ser inte det som ett fel”, sade säljaren när jag ringde upp och påpekade felet jag hittat. Vilken dumbo! Det där är ett mycket allvarligt fel. Halva bakdelen till gaffelklämman är borta. Framhjulsaxeln sitter alltså endast med en skruv på vänster gaffel. Om klämman går sönder under inbromsningen på långa rakan åker framhjulet in i kylaren. Resten kan ni räkna ut själva.

Bifogat

• v_gaffelklämma.gif
    v_gaffelklämma.gif
    57.8 KB · Visningar: 327
Teddy skrev:
Vänster gaffleklämma. Den här är riktigt läskig. ”Jag ser inte det som ett fel”, sade säljaren när jag ringde upp och påpekade felet jag hittat. Vilken dumbo! Det där är ett mycket allvarligt fel. Halva bakdelen till gaffelklämman är borta. Framhjulsaxeln sitter alltså endast med en skruv på vänster gaffel. Om klämman går sönder under inbromsningen på långa rakan åker framhjulet in i kylaren. Resten kan ni räkna ut själva.
Vill inte verka pessimistisk, men inser du hur mycket jobb du har skaffat dej?

Styrstopp höger sida. Det är inte ovanligt att original styrstoppar på undre gaffelkronan slås av eller blir böjda och därför byts ut. Att ersätta dem med endast en skruv vars skalle utgör en tredjedel av ytan på strystoppet på ramen är korkat. Styrstoppet på ramen slås sönder. Kolla in skallen på muttern som till viss del försvinner in i styrstoppet på ramen.

Bifogat

• h_styrstopp2.gif
    h_styrstopp2.gif
    69.5 KB · Visningar: 312
Last edited:
Styrstopp vänster sida. Liksom vänster styrstopp är original höger styrstopp på undre gaffelkronan ersatt med en skruv. Denna har dock inte slagit sönder stryrstoppet på ramen då styrdämparen är felmonterad och får agera styrstopp. Regelvidringt. Konstigt att inte besiktningen anmärkt på det.

Bifogat

• v_styrstopp.gif
    v_styrstopp.gif
    57.7 KB · Visningar: 259
Seriöst fastsatt transponderfäste. Eller hur?

Bifogat

• transponderfaste.gif
    transponderfaste.gif
    46.2 KB · Visningar: 319
Tanken behöver en del kärlek. På bilden i annonsen var den blänkande lackad med fräsiga Honda dekaler.

Bifogat

• tank.gif
    tank.gif
    100.3 KB · Visningar: 279
That's all folks!

Med tid, kärlek och pengar hoppas jag få ording på den till våren.

stavgren skrev:
Krävs en viss talang och vilja för att få till det. Undrar hur en sån människa tänker :va
Har en far som efter 45 år i åkeribranschen är expert på att fulmeka. Mcgaywer har inte en chans :1pajas
Kommer speciellt ihåg när han lyckades lappa ihop själva huset runt turbon med hjälp av en batteripolsko och lite najtråd. Den reparationen höll i 2 år!

Det här var skräckfilm.

Visserligen var min fulmeckad när jag köpte, men jämfört med det här så var i mint condition.

Nr:18 skrev:
Vill inte verka pessimistisk, men inser du hur mycket jobb du har skaffat dej?

Har varit och inspekterat, och det är inte särskilt mycket jobb för att få den cykeln i fint skick. Förmodligen mindre jobb med den än det varit att fixa ihop din vurpade hoj.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti