Bilder på era husdjur

Ner till stallet, blir lite special en afton som denna med exploderande flygfän i luften. Intag på eftermiddagen med sen lunch o smaskens, senare middag vid 20. Sen knallar damen, jag och grabbarna ned till tolvslaget, skålar och håller lite låda med hästarna tills det lugnat ner sig.

När vi kommer fram är dom på hugget, kommer ner o spanar.
View attachment 524264

View attachment 524265

Sen när det mekats klart i boxar m.m. och det är dags att ta in är det inte en käft i närheten..
View attachment 524266

..så då fick dom knalla iväg o hämta en i taget, hästjävlar.
Min kära hustru har en precis likadan fjollponny som din.
1767194936710.png
Namnad till Produr.
Dottern har en kofärgad (brun/vit), Gimle.

Jag har en hund som lyckligtvis inte är fyrverkerirädd, men ÅAS så kan han inte lägga sig ner och sova lugnt heller utan traskar omkring.

I år tänkte jag testa något nytt när det drar igång ute, jag startar robotdamsugaren, han är inte rädd den heller men han har lärt sig att var han än flyttar sig så kommer den dit, så han lägger sig i soffan och surar tills den är klar.

Det har pangats lite hittils också, men bara småttingar, så det har räckt med "Best of 80's Disco" från youtube på tv'n för att dränka ljudet.

Det finns filmer på tuben med ljud för att KBT-träna djur.
Ljus som fyrverkerier, motorcyklar osv.
Man börjar med lågt ljud några minuter och ökar sedan successivt ljudstyrka och tid under några veckor.
Ska funka enligt dom jag vet som använt det.

Man börjar med lågt ljud några minuter och ökar sedan successivt ljudstyrka och tid under några veckor.
Har kört lite med vår valp (6mån) med div youtube klipp på skott, nyårs .. mm
Visar sig ikväll om det har funkatsignal-2025-12-20-11-11-16-294(1).jpg

Skickat från min SM-S928B via Tapatalk
View attachment 524273
View attachment 524275

Jag trodde vid snabba titten att en anka lessnat på diskussionen och begravt huvudet i golvet. Men det är nog en leksak till nån fyrbening där mitt i mattan.
:rolleyes:
Det svarta är en korp med snöre på och en älg strax intill. Det är ett par av de saker hunden lärt sig namnet på. Det svåraste verkar vara att ta fram räven när en sån sitter i trädgården. När rådjuren kommer och äter hämtar hon rätt leksak och visar.

Kan funka på en del hundar, men skotträdsla nedärvs hårt och kan vara svårt att få ordning på.
Men debatten är lite enkelspårig då hästar ochandra tamdjur ofta är mer berörda men svåra att vänja.
Jag har i många år pysslat med mentalbeskrivningar och mentaltester av bruks o tjänstehundar och tyvärr sållar många p g a skottberördhet.
Fyrverkerier är ännu svårare då det ofta kommer en lågfrekvent puls som känns mer än hörs samtidigt med ljus och höga frekvenser.

Kan funka på en del hundar, men skotträdsla nedärvs hårt och kan vara svårt att få ordning på.
Men debatten är lite enkelspårig då hästar ochandra tamdjur ofta är mer berörda men svåra att vänja.
Jag har i många år pysslat med mentalbeskrivningar och mentaltester av bruks o tjänstehundar och tyvärr sållar många p g a skottberördhet.
Fyrverkerier är ännu svårare då det ofta kommer en lågfrekvent puls som känns mer än hörs samtidigt med ljus och höga frekvenser.
Ja, funkar nog inte på alla men några kanske kan hjälpas lite.
Och då är det värt det. 👍

Dessa två har vi haft otroligt tur med, helt oberörda av raketerna. De får dock vara inomhus då det smäller som värst, vill inte att en raket på rymmen ska skrämma dem för alltid...

1000008676.jpg

*/ ?>
Back