Bilder på era husdjur.

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
Ducati SF 1098S
Men käkar dom upp kläderna överallt eller finns dom bara på vinden? Hur funkar det? Har du hål i alla kalsonger?
Fillingarna håller dom sig borta ifrån, de verkar mest gilla kläder med 100% bomull. Mina fillingar är väl inte tillräckligt högkvalitativa

Och nej, tyvärr håller dom sig inte bara till vindar utan de trivs bäst i garderober osv. Alla lägenhete jag bott i i sthlm har haft mer eller mindre problem med pälsängrar så jag har lärt mig att sätta "viktiga" kläder i plastlådor! Det negativa är att kläderna luktar plast efter ett tag så jag har börjat fundera på att byta ut plaggen i min garderob till dito i polyester
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Vissa behöver inte ens se snygga ut för att bli älskade:
IMG_5342.jpg


IMG_5280.jpg
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
En bild på våran 8 veckors kamphund. Kämpar här med ett snöre.
(Border collie/ Golden retriever)
 

Bifogat

  • Lea1.jpg
    Lea1.jpg
    141.6 KB · Visningar: 73

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Hmmm, min sambo började igår kika på Sphynx katt... Har aldrig varit sugen på en katt, men en sådan kan jag faktiskt tänka mig. Någon här som är allergiker och har sådan?
Sambon är allergisk nämnligen, men tydligen ska sådana funka rätt bra. Vi har tidigare haft minigris och det funkade ju bra, borde vara ungefär samma sak med en sphynx?

// Hinkas
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Hmmm, min sambo började igår kika på Sphynx katt... Har aldrig varit sugen på en katt, men en sådan kan jag faktiskt tänka mig. Någon här som är allergiker och har sådan?
Sambon är allergisk nämnligen, men tydligen ska sådana funka rätt bra. Vi har tidigare haft minigris och det funkade ju bra, borde vara ungefär samma sak med en sphynx?

// Hinkas

Ska ni skaffa katt och vill ha en med (fantastisk) personlighet så är sphynx helt givet.
Mer underhållande, tillgivna och smågalna katter har jag aldrig haft.
Däremot så bör ni träffa en innan ni slår till.
Allergi handlar bara i vissa fall om pälsen.
Många är allergiska mot saliv, urin och mjäll.

Jag hoppas din sambo klarar spynxar, för i så fall är er lycka mer el mindre gjord ;)

Lycka till!
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Ska ni skaffa katt och vill ha en med (fantastisk) personlighet så är sphynx helt givet.
Mer underhållande, tillgivna och smågalna katter har jag aldrig haft.
Däremot så bör ni träffa en innan ni slår till.
Allergi handlar bara i vissa fall om pälsen.
Många är allergiska mot saliv, urin och mjäll.

Jag hoppas din sambo klarar spynxar, för i så fall är er lycka mer el mindre gjord ;)

Lycka till!

Ja, ungefär vad jag läst mig till :)
Det svåra på en liten ort är ju att det inte direkt kryllar av sådana katter... Vet nog inte av någon äns...
Ett annat problem är att sambon oftast klarar sig bra i flera timmar innan hon blir lite hostig. Men hon har ju överlevt hemma hos mina föräldrar i typ 3 år med 3 hundar av olika modell.

EDIT: Kanske får skriva en notis på den lokala infosidan och fråga om någon vill låna ut sin katt i en vecka eller nått, se hur det fungerar.
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Ja, ungefär vad jag läst mig till :)
Det svåra på en liten ort är ju att det inte direkt kryllar av sådana katter... Vet nog inte av någon äns...
Ett annat problem är att sambon oftast klarar sig bra i flera timmar innan hon blir lite hostig. Men hon har ju överlevt hemma hos mina föräldrar i typ 3 år med 3 hundar av olika modell.

EDIT: Kanske får skriva en notis på den lokala infosidan och fråga om någon vill låna ut sin katt i en vecka eller nått, se hur det fungerar.

Ni får även räkna med att en naken sphynx (ja, bevisligen finns det ju de som har hår) lämnar annat än hår efter sig. (hudolja)
Våra lakan har tydliga spår efter ett par nätter, eftersom han sover under täcket. Tror ni måste träffa en och umgås i minst några timmar innan ni kan avgöra hur det ligger till.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Ni får även räkna med att en naken sphynx (ja, bevisligen finns det ju de som har hår) lämnar annat än hår efter sig. (hudolja)
Våra lakan har tydliga spår efter ett par nätter, eftersom han sover under täcket. Tror ni måste träffa en och umgås i minst några timmar innan ni kan avgöra hur det ligger till.

Ja, oljan har jag läst om också. Sådant som annars ska olja in pälsen.
Ska slänga ut en blänkare och se om det finns någon i närheten som man skulle kunna få låna hem och vara fodervärd åt en vecka eller nått.
 

Tingeling

envis
Gick med
18 Aug 2005
Ort
Med Maverick_ou812
Hoj
såld
Hmmm, min sambo började igår kika på Sphynx katt... Har aldrig varit sugen på en katt, men en sådan kan jag faktiskt tänka mig. Någon här som är allergiker och har sådan?
Sambon är allergisk nämnligen, men tydligen ska sådana funka rätt bra. Vi har tidigare haft minigris och det funkade ju bra, borde vara ungefär samma sak med en sphynx?

// Hinkas

Ni kan kika lite på Devon Rex och Cornish Rex också. En del allergiker tål dessa raser. Men är samma sak där, måste nog testa innan, t.ex genom att besöka en uppfödare.
Uppfödare kan hittas här http://www.rexringen.nu/index.jsp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top