Bilder på era husdjur.

Zitronis

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2010
Ort
Timrå
Hoj
Yamaha YZF 600R "Thundercat" -97
Här är min lilla bebis :) Är han inte sööt?

mjukred8737.jpg


garn8796.jpg


liggertittaruppt812.jpg
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Öh... Så vad är du då? :confused::va
:D

Jag är säkert först med att fråga: Hur känns det att klappa en nakenkatt?

Som att klappa en varm, muskulös persika, ungefär.
Men de gillar oftast inte att bli klappade på samma sätt som andra katter, beror väl på att de är känsligare.
Men det är kul när man drar fingrarna efter ryggen på honom och man ser att han får rysningar :D
Ryggskinnet skrynklar ihop sig ganska rejält :D
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Vi har väl typ tingat oss en kissekatt nu, har inte fått svar på det än eftersom uppfödaren skulle ut på resa men jag hoppas att det är klappat och klart.
Det blir en Don Sphynx, om jag förstått rätt så har dom lite annan form på huvud samt att öronen pekar mer uppåt. Tydligen blir dom lite större och kraftigare än vanliga sphynxar också. Jag kan komma ihåg fel men det är det som har fastnat i huvudet IAF.
Nu till problemet, vad ska man kalla en naken honkatt? Tuffsan? Tova?
 

Bifogat

  • 3413576980.jpg
    3413576980.jpg
    19.7 KB · Visningar: 65

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Vi har väl typ tingat oss en kissekatt nu, har inte fått svar på det än eftersom uppfödaren skulle ut på resa men jag hoppas att det är klappat och klart.
Det blir en Don Sphynx, om jag förstått rätt så har dom lite annan form på huvud samt att öronen pekar mer uppåt. Tydligen blir dom lite större och kraftigare än vanliga sphynxar också. Jag kan komma ihåg fel men det är det som har fastnat i huvudet IAF.
Nu till problemet, vad ska man kalla en naken honkatt? Tuffsan? Tova?

ÅLRAJT!!!:tummenupp
Härligt med er som har smak :D
Lillan ser superfin ut, och sphynxar har verkligen en personlighet utöver det vanliga, ni kommer att falla pladask, om ni inte redan gjort det.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
ÅLRAJT!!!:tummenupp
Härligt med er som har smak :D
Lillan ser superfin ut, och sphynxar har verkligen en personlighet utöver det vanliga, ni kommer att falla pladask, om ni inte redan gjort det.

Blev förälskade på en gång vi såg en :tummenupp
Det dröjer väl ca 1.5-2mån innan vi får hämta hem henne, sedan blir det lite semester två veckor för att vara hemma första tiden och kela/leka :tummenupp
Don Sphynx kallas även för gummikatt, dom har inte äns det minsta lilla ludd och känns som gummi när man rör vid dom. Ska bli spännande att se vad det är för litet vilddjur. Don Sphynx var lite dyrare än en Sphynx men det kan det vara värt för att få en som är garanterat helt naken så inte sambon blir allergisk.
Uppfödaren ville gärna att man ska gå på utställningar samt kanske avla lite på den.
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Blev förälskade på en gång vi såg en :tummenupp
Det dröjer väl ca 1.5-2mån innan vi får hämta hem henne, sedan blir det lite semester två veckor för att vara hemma första tiden och kela/leka :tummenupp
Don Sphynx kallas även för gummikatt, dom har inte äns det minsta lilla ludd och känns som gummi när man rör vid dom. Ska bli spännande att se vad det är för litet vilddjur. Don Sphynx var lite dyrare än en Sphynx men det kan det vara värt för att få en som är garanterat helt naken så inte sambon blir allergisk.
Uppfödaren ville gärna att man ska gå på utställningar samt kanske avla lite på den.

Hoppas ni kollat så det verkligen är pälsen han/hon är allergisk mot. (försöker vara genusliberal)
Annars finns det massor av grejer att bli allergisk mot, tyvärr.
Saliv, urin, mjäll, mm.

Ett tips är att besöka uppfödaren så ofta ni kan, generellt är de präglade på människor, men skadar ju inte att visa sina egna nyllen då och då ;)
Vi tyckte att Severin var den fulaste i kullen, men när vi träffat alla var det liksom inget snack.
Han var först med allt och tydde sig verkligen till oss.


EDIT: Jag vet inte hur tunga Donnar blir, men den här killen vägde 6.4kg sist vi var hos veterinären...
 

Bifogat

  • severinihand.jpg
    severinihand.jpg
    21.8 KB · Visningar: 45
  • severinklockers.jpg
    severinklockers.jpg
    26.9 KB · Visningar: 54
  • severinsov.jpg
    severinsov.jpg
    25.1 KB · Visningar: 53
  • severinöron.jpg
    severinöron.jpg
    45.7 KB · Visningar: 62
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Hoppas ni kollat så det verkligen är pälsen han/hon är allergisk mot. (försöker vara genusliberal)
Annars finns det massor av grejer att bli allergisk mot, tyvärr.
Saliv, urin, mjäll, mm.

Ett tips är att besöka uppfödaren så ofta ni kan, generellt är de präglade på människor, men skadar ju inte att visa sina egna nyllen då och då ;)
Vi tyckte att Severin var den fulaste i kullen, men när vi träffat alla var det liksom inget snack.
Han var först med allt och tydde sig verkligen till oss.


EDIT: Jag vet inte hur tunga Donnar blir, men den här killen vägde 6.4kg sist vi var hos veterinären...

Redig en klump :D
Sambon är en hon :yoparty Hon är ju astmatiker och har dåliga luftvägar, klarar sig ändå rätt bra i en liten stuga med 3st hundar så hon ska nog överleva en liten kissekatt som inte fäller :tummenupp
Överlever hon inte så har jag ju en ny sambo då IAF.
 

Matti

Håll käften när du pratar med mig!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
The capital city!
Hoj
KTM RC8 R, KTM 450 SMR, KTM 690 SMC och en KTM 250 SX-F.
En liten film om en liten Kurt, 3 år.
Filmad och redigerad med en liten mobil. :)

[YOUTUBE-ID]XYNR4czvEWg[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top