Bilder på Caféracers

View attachment 362984View attachment 362985View attachment 362986Här är ett par bilder på min gofikaräser. Hade inte råd att hyra bilplats till skrotbilarna så kamraten övertygade mig att hyra in mig på en fjärdedels plats och köpa någon gammal hoj att förstöra över vintern. En suzuki gs 450 -81 införskaffades för dryga femtusingen och klåperiet satte igång. Häromveckan kom den ut på vägen och jag är rätt nöjd. Knappt lika mycket pengar som hojen kostade i inköp har ytterligare silats mellan fingrarna under resans gång
MVH Gofika Umeå

Har du fler byggbilder eller? Såg ju riktigt bra ut. En egen tråd kanske?

Lyfter på hatten för de ömma orden. Men retrospektiv byggtråd känns lite sådär, har inte alla svordomar och klanterier färskt i huvudet, kopplade till rätt situation (märk väl, detta är ett gröngölingsbygge och mången tabbe begicks under resans gång). Här kommer i alla fall några byggbilder, som du bad om.

edit: försökte vara high tech och skriva bildtexter osv. Gick åt skogen. I alla fall ser man hur hemsk mackapären var från början, med tre tunna ramrör och en massa el överallt som jag fick anstränga mig för att gömma. Cutzen klåpades ihop av resterna från en kamrats bakskärm, och trots att en del spackel gick åt är jag ganska nöjd med arbetet.

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    92.5 KB · Visningar: 285
  • 2.JPG
    2.JPG
    93.1 KB · Visningar: 286
  • 3.jpg
    3.jpg
    234.1 KB · Visningar: 303
  • 4.jpg
    4.jpg
    234.4 KB · Visningar: 286
  • 5.jpg
    5.jpg
    172.1 KB · Visningar: 276
  • 6.jpg
    6.jpg
    231.1 KB · Visningar: 296
  • 7.jpg
    7.jpg
    231.4 KB · Visningar: 310
  • 8.jpg
    8.jpg
    194.4 KB · Visningar: 263
Last edited:
Kompisens o mitt vinterbygge! Xj400-83 och cb500-72 är ursprungen:tungan
bild (21).jpg

Tack tack : )Då får jag väl slänga upp en bild till. Finns länk till byggena här under texten : )bild (23).jpg

dessa 2 är min inspiration för nästa bygge.. fy fan i helvete vad vackra cyklar, speciallt den till vänsterbothwheels003Medium-zelastchancegar.jpghonda-cb-900f-bobber.jpg

Guruville
Gofika är han som följde med mig och köpte plåt av dig. Vi tittade på din CB500 då. Han har lärt sig snabbt. Får ta och göra nåt av mitt trackerprojekt också.

IMG_2390_1_2.jpgIMG_9447.jpgIMG_9453-Edit-Edit.jpg

Min Honda CB750 -73
Borrad till 812, Portad, vassare kam, dubbla skivor fram, mindre hjul, och så klart egentillverkad glasfibertank, kuts, sadel :D
Båda "versionerna" är samma hoj och byggt så man lätt kan skifta mellan dem, men det blåa kittet är bara ett "mellan-kit" så man kunde köra medan jag jobba på det vit/röda

:tuttar
y.JPG
Skulle gärna se fler bilder på MG byggen, motor = :tummenupp
x.JPG

Moto Guzzi Café

Lägger upp en bild på mitt projekt.

Moto Guzzi Le Mans. Just nu rullande men i vinter ska det mesta plockas ner. Elsystemet ska byggas om, ram och andra detaljer ska lackas, växellåda renoveras och alla andra överraskningar ska också fixas. Fantastisk maskin att köra låter gott med massor av vrid.

Bifogat

• IMG_0588.jpg
    IMG_0588.jpg
    234.7 KB · Visningar: 309
Tjena. Lägger upp ett par bilder på mitt senaste bygge, kanske inte renodlat cafe men iaf "cafeish"?IMG_0182.jpgRWLD 3 Redigerat 001.jpg

GSX 1100 café lågbudget

Kan lägga upp några bilder på mitt vinterprojekt
en gammal GSX1100 -80 ....som när den var ny såg ut ungefär så här...
1980_GSX1100E_silver_750.jpg
dock var den i ganska dåligt skick när jag köpte den dessutom ombyggd ett antal gånger sen tidigare, så ingen fin orginalare kom till skada under experimentet:lol

detta är ett lågbudgetprojekt så inga exklusiva/dyra tillbehör ska inhandlas...

GS110Xel.JPGGS110Xsida.JPGGSXfot.hö.JPG

Byggt av nån customfirma..
seeley-honda.jpg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...