Bilder på Caféracers

Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
När jag sökte mer information om en vettig grovdamsugare till garageaktiviteterna (!) så sprang jag av någon konstig anledning helt otippat på detta läckra italienska Honda CB-bygge. Jäkligt fina detaljer, tror inte den figurerat här tidigare.

CB 750 "Natural"
View attachment 351337

Finns fler bilder på länken nedan. Den som inte kan italienska men vi läsa får väl babbelfiska.
http://inazumacafe.blogspot.com/2011/11/cb-750-natural_30.html

Jäffla fin hoj!
undrar hur frambromsen fungerar? det verkar vara en vajer vid styret och hydralik i oken! måste vara någon konverterare någonstans?
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Så jävla stilrent!!
cb350.jpg
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Ja, CX:en kan blir bra fräck. Tycker den är rolig med sin lite udda konstruktion!
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Ploppade upp reklam för denna sidan på fejsbok. Dom har gjort ett kit till Suzuki Savage.

6632118109_bd327d8bed_b.jpg


Helt ok med tanke på utgångsobjektet va? :)
...fast det är klart, köpa färdigt kit är fegt!

Här finns dom iaf: http://www.rycamotors.com/
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
Jäffla fin hoj!
undrar hur frambromsen fungerar? det verkar vara en vajer vid styret och hydralik i oken! måste vara någon konverterare någonstans?

jajamensan mastercylindren sitter på underkronan o styrs av vajer. jag har likadan på min bmw r90 då sitter master cylindaren under tanken o aktiveras av vajrer från styret. det var vanligt förut i skivbromsens barndom.
 

Breiz

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Hörby
Hoj
Z1000 -08 XS750 -80 Z400 -84
Jäkla fin maskin! En xs 750
 

Bifogat

  • xs 750 cafe2.jpg
    xs 750 cafe2.jpg
    48.3 KB · Visningar: 301

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ännu ett par sköna cafebygge på en CX!
Jag har varit lite sugen på en cafégris. Typ en budgetguzzi. Men jag har inte hittat något vettigt objekt. Alltså ganska nära, ganska billig och inte gått allt för långt.

Nu när jag sökte på Blocket nu för skojs skull hittade jag denna: http://www.blocket.se/stockholm/Honda_CX500_Sports_438mil_37517999.htm?ca=3&w=3&last=1
Den hade ju inte gått långt. Men den var kanske lite långt borta. Och när de satte priset har de nog tagit fel på ören och kronor.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Yamaha SR400

DSC01476.jpg
En varm kväll i juli, efter ett besök på onsdagsträffen. En massa folk som stannat och kollat hojen, trots konkurrens från 200+ hästars vMax, oräknerliga sporthojar, och feta HD (-ägare)...

Lägg till det lukten av bensin, böljande fält, vibrationerna från en trettio år gammal encylindrig motor som aldrig gått bättre... finns det någon anledning till att man INTE skall ha en caféräser?
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Esquire: Till och med CX klubbens mest inbitna entusiaster säger att den där hojen är idiotiskt prissatt. När jag går förbi sthlms mcvaruhus ska jag tipsa dem att ta ner prislappen då den signalerar inkompetens på hög nivå.

När det gäller att hitta en CX att göra caferäcer av - bevaka blocket under sommarhalvåret så kommer du definitivt att hitta något. Det tog över ett halvår innan jag hittade min, men då var jag überkräsen. Rätt färg, rätt modell, rätt skick osv. Redan för 10 loppor kommer du att kunna få ett välmående exemplar. Förverkliga drömmen! Det gjorde jag och ångrar inte det minsta.

View attachment 354101
En varm kväll i juli, efter ett besök på onsdagsträffen. En massa folk som stannat och kollat hojen, trots konkurrens från 200+ hästars vMax, oräknerliga sporthojar, och feta HD (-ägare)...

Lägg till det lukten av bensin, böljande fält, vibrationerna från en trettio år gammal encylindrig motor som aldrig gått bättre... finns det någon anledning till att man INTE skall ha en caféräser?
Amen broder!
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ploppade upp reklam för denna sidan på fejsbok. Dom har gjort ett kit till Suzuki Savage.

Helt ok med tanke på utgångsobjektet va? :)
...fast det är klart, köpa färdigt kit är fegt!

Här finns dom iaf: http://www.rycamotors.com/

Framför allt var det för dyrt för att det ens skulle vara värt det, även om det inte hade varit fegt.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Cx 500

Slänger in en bild från " returnofthecaferacers.com " , en sida som varmt rekomenderas.
Blir ju mer o mer sugen på en CX500, och grämer mig att jag inte slog till på en förra våren ... hade långtgående diskussioner med en kille som var tvingad att sälja sin pärla pga husefriden. Den krävde sin man att få körbar, men å andra sidan så gav han iprincip bort den för en tusing :va

Så här snyggt kan det bli :kär

honda_cx500_caferacer.JPG
 

Rewheeled

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2012
Ort
Karlstad
Hoj
HD Nightster -09, Honda Sevenfifty -95 & -99, Suzuki Freewind -97
Hej, är ny här men lägger upp en bild på mitt vinterprojekt, lite 60-talsinspirerad cafetolkning av en Honda Sevenfifty. Jag tycker den har cafepotential.:hej100_2960.jpg100_2970.jpg
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top