Bilder på Caféracers

Hej! var lite ivrig när jag lade dit tanken och sits! Sitsen skall placeras bakåt en bit och då kommer den ner i bakkant och döljer ramrören. Tanken skall justeras bakåt en aning! Jag håller med att framlyktan kan justeras ner en aning, bra tips?.
Fortfarande finns utrymme för justeringar då tankfästen är under konstruktion, men linjen tank och sits tycker jag är ok om sitsen är placerad som den ska. Meningen var ett lättare uppfräschning innan besiktning. Den var i ganska sorgligt skick när den införskaffades, se bifogad bild. Någon gång skall den plockas ned totalt.
Det låter ut lovande med tank och sadel, du har ju ett bra utgångsläge för en snygg cafehoj även om den har två cylindrar för mycket??

Jag läste nånstans om design av cafehojar att man typ inte ska ha nåt ovanför övre gaffelkronan som lyse och mätaren. Om man kollar på det vad jag tycker är snygga byggen så stämmer detta ganska bra, visst kan mätarna sticka upp lite ovanför kronan men inte mycket.

Själv bytte jag hållaren till mätarna på Thruxtonen så dom ligger plant med styrkronan istället för vinklade bakåt och högre vilket jag tyckte blev mycket snyggare.
 
Hej! var lite ivrig när jag lade dit tanken och sits! Sitsen skall placeras bakåt en bit och då kommer den ner i bakkant och döljer ramrören. Tanken skall justeras bakåt en aning! Jag håller med att framlyktan kan justeras ner en aning, bra tips?.
Fortfarande finns utrymme för justeringar då tankfästen är under konstruktion, men linjen tank och sits tycker jag är ok om sitsen är placerad som den ska. Meningen var ett lättare uppfräschning innan besiktning. Den var i ganska sorgligt skick när den införskaffades, se bifogad bild. Någon gång skall den plockas ned totalt.
Ser att det sitter gjuten fälg fram på bilden, blev lite nyfiken på hur du gjort med konverteringen av den där att få allt att stämma? Jag ska nämligen ge mig i kast med att försöka få dit ett Z200 framhjul på min CB250.

Är mest orolig att bromsskivan ska hamna för nära gaffelbenet, åt andra hållet får det ju att shimsa både ok och skiva.
 
Ser att det sitter gjuten fälg fram på bilden, blev lite nyfiken på hur du gjort med konverteringen av den där att få allt att stämma? Jag ska nämligen ge mig i kast med att försöka få dit ett Z200 framhjul på min CB250.

Är mest orolig att bromsskivan ska hamna för nära gaffelbenet, åt andra hållet får det ju att shimsa både ok och skiva.
Den gjutna fälgen satt där från början, men jag misstänker att man fick svarva distanser för att centrera upp det och sedan anpassa skivan/bromsok. Det som var märkligt när jag skulle sätta dit originalfälgen (eker) så var den inte centrerad utan jag fick svarva bort lite material på en distans. Var väl någon som använt fel grejer antar jag.
Om skivan i ditt fall hamnar för nära gaffelbenet kan man troligtvis svarva ner navet en aning för att få mer marginal.
 
Den gjutna fälgen satt där från början, men jag misstänker att man fick svarva distanser för att centrera upp det och sedan anpassa skivan/bromsok. Det som var märkligt när jag skulle sätta dit originalfälgen (eker) så var den inte centrerad utan jag fick svarva bort lite material på en distans. Var väl någon som använt fel grejer antar jag.
Om skivan i ditt fall hamnar för nära gaffelbenet kan man troligtvis svarva ner navet en aning för att få mer marginal.


Ja jag får väl se hur det blir man kan ju ha tur som med bakhjulet då jag bara behövde svarva en ny distans på bromssidan för att allt skulle passa, bli centrerat och få kedjan att stämma.

Om skivan hamnar för nära gaffelbenet så svarvar jag nog ett nytt centrum på CB900 bromsskivan som är tänkt att anpassas till navet. Var bara som nyfiken om du gjort nåt som kan ge mig lite idéer.
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top