Bilder på Caféracers

Här kommer ett gäng bilder på mitt och frugans senaste projekt!
Grunden är en Kawasaki Kz200 från 80.
 

Bifogat

  • PIC00094+sh.JPG
    PIC00094+sh.JPG
    134.2 KB · Visningar: 286
  • PIC00095+sh.JPG
    PIC00095+sh.JPG
    155.9 KB · Visningar: 260
  • PIC00093+sh.JPG
    PIC00093+sh.JPG
    135.1 KB · Visningar: 278
  • PIC00100+sh.JPG
    PIC00100+sh.JPG
    129.1 KB · Visningar: 262
  • PIC00107+sh.JPG
    PIC00107+sh.JPG
    96.5 KB · Visningar: 273
  • PIC00109+sh.JPG
    PIC00109+sh.JPG
    112.8 KB · Visningar: 264
Slänger väl upp en bild på min, inte helt färdiga, caféracer oxå....

Snygg. men lite hög i framdelen om jag får säga, Jag skulle försöka få ner lyset och instrumenten på den om den var min :)

När jag ändå är här.

Jag läste i en AoMC(tror jag) tidning för några år sedan och då var det ett reportage om en engelsman som byggde nya caféracers av nya delar och sålde, De var grymt fina iaf.
Skulle vara kul om nån visste vad jag menar :)
 
Last edited:
Vet inte om denna kan kallas för "café". Men jag är kär i den. Hittade den när jag letade efter en juste bakrundsbild till craptopen.

mcliten.jpg
 
Last edited:
CB 750 k café

Min Cafégris, under development...

349118_l7zb9n.jpg
 
Lägger in några bilder på min Caféracer. Det är en Kawa W650 2005, som jag jobbat med sen jag köpte den ny 06. Det som är kvar är batterilåda av aluminium, tillbakaflyttat samt trumma fram. Sen kan det nog inte bli mer komplett :D .
Om någon har tips på tillbakaflyttat (förutom Raask, som inte går att kicka med) är jag mycket tacksam.

Ha det
 

Bifogat

  • Höger, bak.JPG
    Höger, bak.JPG
    205.4 KB · Visningar: 279
  • Högersida.JPG
    Högersida.JPG
    180.3 KB · Visningar: 372
Hej.
Jag har Raasks båkåtflytt som är okickbart. Deus i Australien har bakåtflytt från bla peyton palace i japan och Deus verkar skicka till europa till skillnad från de flesta japanska firmor. Kolla med dem!
Lägger med nya bilder på min cykel.
 

Bifogat

  • P1050334.jpg
    P1050334.jpg
    103.1 KB · Visningar: 276
  • P1050337.jpg
    P1050337.jpg
    104.9 KB · Visningar: 272
  • P1050338.jpg
    P1050338.jpg
    110.6 KB · Visningar: 296
  • P1050339.jpg
    P1050339.jpg
    101.3 KB · Visningar: 350
Hej.
Jag har Raasks båkåtflytt som är okickbart. Deus i Australien har bakåtflytt från bla peyton palace i japan och Deus verkar skicka till europa till skillnad från de flesta japanska firmor. Kolla med dem!
Lägger med nya bilder på min cykel.

Snyggt! Är det alutank från "The tankshop" i UK?
 
Tanken är från Stefano race i Tyskland. Tyvärr inte samma kvalitet som The Tankshhop. Fick svetsa om fästerna för att det skulle fungera. Dessutom är det lite illa med 12 liter i en sån jättetank. Men snyggt blev det och jag sitter bra (fast jag skulle behöva 5cm kortare ben)
 
Hej.
Jag har Raasks båkåtflytt som är okickbart. Deus i Australien har bakåtflytt från bla peyton palace i japan och Deus verkar skicka till europa till skillnad från de flesta japanska firmor. Kolla med dem!
Lägger med nya bilder på min cykel.

Tack för tipset! Skall kolla upp det. Annars får man väl köpa och försöka bygga om Raask till kickbart :va .

Ha det
 
Lägger in en bild på en Laverda SF 750 - 72 som jag ägde för en 15-20 år sedan. Ångrar bittert än idag att jag sålde den. :huvet
 

Bifogat

  • Laverda SF750.jpg
    Laverda SF750.jpg
    233.4 KB · Visningar: 384
Bara jag som tycker att den röd/svart/guldiga hojjen som wiseguy la in som fjärde inlägg är lik "No Regrets" ?^^
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top