Bilder Mälaren runt 080816

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det där var ju inget:D , jag har en polare med en Kawa 500'a som dessutom sprider ut Lützendimma vid lite pådrag. Han hade sin Kawa med på Mälarn runt för några år sedan. Konstigt nog låg det aldrig någon direkt bakom honom:va .

/Ingvar

Som gammal trepip-fan så älskar jag trepipljudet som du vet! Men jag kan uppriktigt rekommendera en H2 med Fast By Gast-kammare om man vill ha tinnitus :D

http://www.youtube.com/watch?v=gPGhuepihmc
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Som gammal trepip-fan så älskar jag trepipljudet som du vet! Men jag kan uppriktigt rekommendera en H2 med Fast By Gast-kammare om man vill ha tinnitus :D

http://www.youtube.com/watch?v=gPGhuepihmc

Ja tvåtaktare låter grymt vassa och känns också vassa när man kör. Dom är liksom på direkt.
Tinnitus har jag sedan länge skaffat mig själv med hjälp av dessa verktyg och flitigt giggande.

/Ingvar
 

Bifogat

  • gibson335.jpg
    gibson335.jpg
    37.2 KB · Visningar: 459
  • fenderTwin.jpg
    fenderTwin.jpg
    59.3 KB · Visningar: 40

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja tvåtaktare låter grymt vassa och känns också vassa när man kör. Dom är liksom på direkt.
Tinnitus har jag sedan länge skaffat mig själv med hjälp av dessa verktyg och flitigt giggande.

/Ingvar

Min enda erfarenhet av fendrar inskränker sig till min träbåt tyvärr :gnissla
Men vaffan, om du gillar rock'n roll ska du ju åka HD. det är det enda märket som är rock'n roll! Tom japanerna har insett det! :tuttar
http://www.youtube.com/watch?v=9VXDUDAUpd0&feature=related
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Jävlar vilket framsteg! Helt perfekta panoreringar (dem visade bilderna här på SH, har inte kollat dem som ligger i länken) och med BRA fart! Ett par snäpp ner i exponering måste du annars blir bilderna rätt jobbiga att titta på i längden.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Min enda erfarenhet av fendrar inskränker sig till min träbåt tyvärr :gnissla
Men vaffan, om du gillar rock'n roll ska du ju åka HD. det är det enda märket som är rock'n roll! Tom japanerna har insett det! :tuttar
http://www.youtube.com/watch?v=9VXDUDAUpd0&feature=related

Mc-temat går ju alltid igen när en el-gura är inblandad. En av mina favoriter var/är Allman Brothers.
http://www.youtube.com/watch?v=YqAByBui7bg

Dessutom en av de Allman-låtar som vi hade på repertoaren när det begav sig
http://www.youtube.com/watch?v=Sr6_erJ3tfk

Du har rätt, jag hittar ju ingen Suzuki någonstans:confused:. Måste genast byta till HD:D.

/Ingvar
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Eftersom jag har en luftkyld maskin och motsätter mig modernare alternativ så drog jag från regnet direkt från Strängnäs till Enbuying. Men det får du inte sprida ut.

Så länge det regnar så är ju även din maskin vattenkyld!

Min enda erfarenhet av fendrar inskränker sig till min träbåt tyvärr :gnissla

Det heter puttifrånkorvar!
Och puttifrånkorvarna kan man lämpligtvis ta in i hastigheter över 25 knop, annars ska dom hänga ute om man skulle bli påsimmad av en utter på innern.
 
Last edited:

sportbike

Guest
Det har du rätt i! Jag ska fritera din Ducati på Barkarby på onsdag! :brynad
Och går inte det så tjöper jag en Augusta och provar igen! Det är ju en HD nuförtiden! :tungan

Då rekommenderar jag att du beger dig till en Mv Agusta-dealer pronto måndag morgon,för nån fritering blir det inte här inte.
Nu ere trixat lite me maskin,så du får helt enkelt lämna walk-over redan idag.
Sådeså !

(hoppas jag :darr.......)
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Då rekommenderar jag att du beger dig till en Mv Agusta-dealer pronto måndag morgon,för nån fritering blir det inte här inte.
Nu ere trixat lite me maskin,så du får helt enkelt lämna walk-over redan idag.
Sådeså !

(hoppas jag :darr.......)

Ducatin flaxar väl upp på bakhjulet redan när du trycker igång startmotorn:D .

/Ingvar
 

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Ort
Nynäs (Sthlm)
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
mkt fina bilder :tummenupp
speciellt den allra första i galleriet:rolleyes: - såg att du stod ute på åkern (tyckte jag kände igen hojen) men mina polare som låg före hade bråttom till mariefred (läs:köttbullemacka...)så jag fick inte vända å säga hej...
 

CosmoBob

Transformer
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda Super Blackbird 1100xx och en KTM 1290 Super Adventure
Snygga bilder .. va blöta alla såg ut :)
Det hade störtregnat bara en halvtimme tidigare (åtminstone i de delar av Enköping jag befann mig) och flera av de jag snackade med var genomblöta - men höll på att torka så smått...
Varför kör dom inte med paraply på de där krompråmarna?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det hade störtregnat bara en halvtimme tidigare (åtminstone i de delar av Enköping jag befann mig) och flera av de jag snackade med var genomblöta - men höll på att torka så smått...
Varför kör dom inte med paraply på de där krompråmarna?

Samma runt Strängnäs, jag vart dyngsur :D
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
"bara för den blev bra " - blygsamt i underkant! Grattis till ruggigt fina bilder! Rätt bakgrund - rätt flyt.
Vilken slutartid hade du låst på?
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top